Onze eerste twee veulens voor dit seizoen !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:33

Hoi Joke,

gefeliciteerd met die knappe veulentjes!

friemeltje haha geweldig :D

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 01:03

Zo....hè hè....ik had al gehoord dat ze geboren waren en ik maar kijken en kijken op Bokt, maar niks hoor....geen aankondigingen van Joke |( ...... Maar goed, nu dan van twee veulies tegelijk en ik moet zeggen....ze zijn goed gelukt Joke en Robert!!!! Gefeliciteerd!!!!! Ik waag me niet aan de namen, hoewel ik in het verleden toch wel enkele leuke namen heb verzonnen voor hier en daar, maar als ik naar de suggesties van Toekie@Bokt kijk, kunnen jullie daar zeker wat mee. "Oakay Lady" of "I am Oakay" vind ik erg leuke suggesties....
Deze keer beloof ik plechtig dat ik het poppeslokje van vorig jaar en die van dit jaar tegelijk kom halen als jullie helemaal klaar zijn met veulenen en ik graag naar jullie babies kom kijken...... :D ;) !!!!

Groetjes,
Anja

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 01:15

Mooi zeg, die eerste is al flink gespierd zeg maar desondanks vind ik het hengstje het mooiste, prachtbeest en laat zijn spieren ook al zien. Zitten mooie foto's bij ook, zo lekker uitgestrekt in de hoogste versnelling.

Alleen; wat zijn 'low hocks'?

Qua namen zag ik op de vorige pagina Thiz Miz A Lady en Miz In The Woods voorbij komen voor de merrie, klinkt goed. Voor het hengstje lijkt me A Lil Pep Talk wel een mooie naam :j
Wat wordt bedoeld bij 'vrij bij AQHA? Mag er bij het stamboek maar één paard zijn met een bepaalde naam?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 01:50

anneliesdj schreef:
Wat wordt bedoeld bij 'vrij bij AQHA? Mag er bij het stamboek maar één paard zijn met een bepaalde naam?

Jep! :j Ik kan het als AQHA-lid meteen even checken. ;)

pepjack

Re: Onze eerste twee veulens voor dit seizoen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:36

Van harte gefeliciteerd met de kids.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:07

Toekie schreef:
anneliesdj schreef:

Jep! :j Ik kan het als AQHA-lid meteen even checken. ;)

Ok had ik het dus goed, kun je me ook vertellen wat 'low hocks' zijn?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:25

anneliesdj schreef:
Ok had ik het dus goed, kun je me ook vertellen wat 'low hocks' zijn?

Uh... lage hakken? :+ Dat kun je beter aan de kenner vragen. Ik vermoed iets bouwtechnisch bij de achterhand/broekspier o.i.d....?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:27

Ben jij geen kenner dan? Je bent toch niet voor niets lid van het AQHA? :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:29

Iedere gek kan lid worden. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:53

WN-FA -> KS-ITP

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:27

Toekie heeft zich weer es laten gaan met namen :D

Prachtige babies zijn het zeg! Nic is toch mijn favo *D

Oak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:38

Allemaal hartelijk dank voor de leuke reacties,

We zijn inderdaad trots op het jonge spul. Het is weer goed gelukt dit jaar (tot zover, want we zijn er nog niet !). ;) ;)

@ WillemYntJee, klopt ! Heb je goed gezien. Ze lopen nu langs de spoorbaan en hebben daar een lekkere weide voor zichzelf, tot het moment dat alle veulens er zijn.
Daarna gaan ze naar een grotere weide waar ze het zomerseizoen kunnen verblijven. }:0

@ Miss_Fancy Je bent weer van harte welkom ! Zie maar wanneer jullie tijd hebben en geef even een belletje.

@ Gera dat klopt. Boomboom heeft vorig jaar in een uitwisselingsprogramma gezeten met Belle. Belle is toen bij ons bevallen van Babybelle en Boombooom is door Roel voor ons gereden.
Een mooie sportmerrie en dus nu een veulen uit de combinatie met onze Oak ! *-:) *-:)

@ Toekie Heel hartelijk bedankt voor je goede naamsuggesties ! Er zitten een paar hele leuke tussen, dus ik denk dat daar wel wat van gebruikt gaat worden.
Even met elkaar hier overleggen en kijken wat het wordt. Super bedankt ! +:)+ +:)+ +:)+

@ anneliesdj 'low hocks' betekent dat een paard z'n sprongen, naar verhouding van de lengte van het achterbeen, laag heeft zitten.
Er zijn theorieën en paardeneigenaren die dat graag zien, omdat paarden met lage sprongen makkelijker zouden stoppen (sliding-stop) en draaien, omdat ze makkelijker op de
achterhand gaan zitten.

@ Axefield You're still invited ! Poppeslokjes houden wij ook wel van !! :))

Allemaal nogmaals reuze bedankt voor de leuke reacties, jammer dat we wegmoesten bij western-fokkerij,

Groetjes vanuit Friesland,

Robert & Joke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:25

jeeej, Oak veulentjes :D :D
daar zat ik alweer een tijd op te wachten :))

ik vind de laatste wel een Doctor Dreamy :+:

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:46

Graag gedaan Oak! :o Laat je wel weten wat het wordt (ook als het een andere naam is hoor)? :P

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:13

Oak schreef:
@ Gera dat klopt. Boomboom heeft vorig jaar in een uitwisselingsprogramma gezeten met Belle. Belle is toen bij ons bevallen van Babybelle en Boombooom is door Roel voor ons gereden.
Een mooie sportmerrie en dus nu een veulen uit de combinatie met onze Oak ! *-:) *-:)

Ah dat dacht ik me al te herinneren, heb het dus wel goed :o Volgens mij wilde Jos sowieso nog een keer jouw kant op en dan moest ik mee begreep ik, dus ik kom de twee knappe veulens vast binnenkort wel bewonderen! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:46

Oak schreef:
@ anneliesdj 'low hocks' betekent dat een paard z'n sprongen, naar verhouding van de lengte van het achterbeen, laag heeft zitten.
Er zijn theorieën en paardeneigenaren die dat graag zien, omdat paarden met lage sprongen makkelijker zouden stoppen (sliding-stop) en draaien, omdat ze makkelijker op de achterhand gaan zitten.

Klinkt niet onlogisch, maar dat moet dan dus niet een lang achterbeen en een hoekige sprong zijn begrijp ik? Liever een steilere hoek?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:51

Wat een ongelovelijk mooie beebs, nogmaals gefeliciteerd, heel gaaf om nieuwe foto's te zien!

Ik hoop binnenkort ook nieuwe foto's van Faith te kunnen maken...ze groeit echt als kool!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:31

gefeliciteerd! :D

ze hebben ook hele mooie aftekeningen!

pepjack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:53

Leuk hoor dat kleine grut. Jacky moet nog ongeveer 2 weekjes en dan hebben wij ook een Oak baby.
Nu maar afwachten of er vlekken op zitten.

Groetjes Jolanda