Wie laat hun merrie dit jaar dekken door bonte Bart??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bastion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:50

ik snap het niet hoor het is helemaal niet vaag!!!
bart is gewoon goedgekeurd voor het barock pinto stamboek met een gemiddelde score van 8.1.
met dekken is hij ook heel braaf. hij gaat er pas op comando op.
met rijden is hij ook erg braaf. en z'n karakter is ook super snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet. het barock pinto is gewoon een stamboek dat nog volop in opkomst is. en het is bijna onmogelijk om alle bonte friese kruisingen voor de keuring naar denemarken te laten komen. dat is de reden dat ze aan huis gekeurd worden. ze worden op alle onderdelen gewoon beoordeeld. door een officiele keurmeester.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:55

bastion schreef:
ik snap het niet hoor het is helemaal niet vaag!!!
bart is gewoon goedgekeurd voor het barock pinto stamboek met een gemiddelde score van 8.1.
met dekken is hij ook heel braaf. hij gaat er pas op comando op.
met rijden is hij ook erg braaf. en z'n karakter is ook super snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet. het barock pinto is gewoon een stamboek dat nog volop in opkomst is. en het is bijna onmogelijk om alle bonte friese kruisingen voor de keuring naar denemarken te laten komen. dat is de reden dat ze aan huis gekeurd worden. ze worden op alle onderdelen gewoon beoordeeld. door een officiele keurmeester.

Wie doet er moeilijk????
Maar je mag jezelf toch wel afvragen welk stamboek en waarom het zo onbekend is enz.
Met alle respect maar het is geen Pinto , het is een kruising, overigs trekt dat Pinto me ook niet aan het gaat mij erom dat hij zoveel Fries bloed heeft want dat is waar ik naar op zoek ben en als we toch zo beginnen, bonte Friezen bestaan echt niet hoor.
(oke beetje over de top deze opmerking) maar we mogen hier toch wel praten over Bart zonder dat meteen geroepen word dat we moeilijk doen.
Ik vind dat stamboek nog steeds vaag sorry en wil me daar eerst in verdiepen voordat ik besluit.

bastion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:59

nou ja prima misschien beetje foute reactie van mij!!!
maar goed ben er bij geweest en dus alles van dichtbij meegemaakt. iedereen moet dit maar voor zichzelf beslissen.
ik kan hem alleen maar aanraden want het is een schat!!

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 17:51

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:04

ik zag dat hij als dekgeld maar 160 euro kost.
vind ik zelf echt erg weinig.
ik zet daar altijd vraagtekens bij hoor.
verder vind ik hem wel apart.
hij ziet eruit als een fries maar dan 1 met bont.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Wie laat hun merrie dit jaar dekken door bonte Bart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:54

Bart is gekeurd bij het EECHA.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:14

EECHA? Ken ik niet.

Bij een stamboek wordt toch ook naar bloedlijnen gekeken? Ik vraag mij af of je bij een kruising fries x kwpn wel een afstammingspapier krijgt waarin beide ouders vermeld worden? Heb eigenlijk geen idee. Hun benadering vond ik in die zin raar, omdat wij 2 bonte paarden hebben, volledig "kwpn" gefokt en rechtstreeks van de samber-lijn. Die hebben toch geen toegevoegde waarden voor zo`n barockpinto stamboek?

pcb

Re: Wie laat hun merrie dit jaar dekken door bonte Bart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:05

bij ons op stal staat er een nakomeling van bonte bart..
is een prachtige merrie bruin met wit bont!ze meet nu zon 1.65 en is pas 4 jaar,super beweging!!mooie verschijnling dus...haar moeder is dan wel een arabier!

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:17

in mijn profiel staat een foto van haar met mijn merrie, voor een eerste indruk...betere foto heb k niet..

heijstek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:16

wij hebben onzze merrie op het moment bij bart staan om te laten dekken.
we hebben een zeer mooie zwart bonte merrie dus er zal een geweldige combi uitkomen. maar dat zeiden ze ook op manege vrieswijk allemaal!