[TI] Hoe hoog springt jou tinker ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:56

En de waarheid ligt in het midden!

Er zijn tenslotte genoeg tinkers te vinden die écht niet kunnen springen, en er zijn er ook genoeg te vinden die het wel kunnen.

Als Jasmijntje toevallig alleen in aanraking is geweest met de niet springende variant, dan kun je haar niet verwijten dat ze de mening heeft dat tinkers niet kunnen springen.

Maar andersom geldt ook. Want het is ook niet zo dat alle tinkers geschikt zijn om te springen hoor. Je mag het met de mijne wel proberen, durf met zekerheid te zeggen dat iedereen dan tot de conclusie komt dat er tinkers zijn die écht niet kunnen springen. Ik heb overigens inderdaad een groot en zwaar gebouwd exemplaar. Maar of dat daaraan ligt, betwijfel ik.

Rennie89

Re: Hoe hoog springt jou tinker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:16

maat Christah dit geld voor alle rassen :P zijn ook zat KWPN paarden die niet kunnen springen :P
Dus wat Jasmijn zegt is nog steeds niet waar want er zijn al zat tinkers aan bod gekomen in dit topic die wel springen.

Het licht niet aan het ras, maar aan het paard ;)

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:04

Jasmijntje, ik heb een heel licht en luxe gebouwde tinker dus alsjeblieft, geen commentaar als je niet weet hoe hij eruit ziet. Hij heeft immers M gesprongen en dat is niet niet voor niks. ;)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:13

lifaya, dat is precies wat ik bedoel te zeggen.

Daarom is niet te zeggen of tinkers wel of niet kunnen springen. Is per tinker, en inderdaad eigenlijk gewoon per paard verschillend.

Maar het leek hier een beetje een wellus-nietus spelletje te worden. En dat slaat eigenlijk gewoon nergens op.
Dat bedoel ik met de waarheid ligt in het midden. De ene tinker kan het wel, de andere niet.

MissEss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:00

Jasmijnntje schreef:
Volgens mij is een tinker er niet voor gebouwd om te springen. Misschien 'n halve meter maar echt niet hoger. Als je ook een foto van een springende tinker ziet zie je altijd dat ze n beetje door hun achterbenen zakken. Volgens mij vinden ze recreatie of mennen dan ook veel leuker! :D

Ben ik niet met je eens!

Mijn tinker, vind springen super! hij word er super druk van en vliegt erover heen, hij moet het nog wel leren, maar alles eigenlijk nog. Alle paarden kunnen wel een beetje springen als ze het leuk vinden!

MissEss

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:23

Wjerbois een vrij forsgebouwde tinkerruin,

vrijspringen record staat op 1,40
onder het zadel record: 1,20

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:49

Tinkertje die ik rij heb ik 1.10 mee gesprongen. Maar ik 1.47

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:54

Ik ga eigenlijk wel mee met Jasmijntje, alleen had ze het wellicht anders kunnen verwoorden.
Christah heeft het ook wel bij het rechte eind, de waarheid ligt in het midden ;)
Maar over het algemeen zijn tinkers niet gebouwd voor het springen (en dressuur) en ook al vinden ze het soms erg leuk en springen ze nog een aardig hoge sprong, de techniek blijft wat achter.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:54

ik vind, dat vrij veel tinkers, en dat zie ik heel goed als ik naar de tinkerdagen in leusden kijk, gewoon de techniek goed beheersen.
als je kijkt naar, bijvoorbeeld, melanie op bonny, die kan super springen

murphy heeft de techniek ook wel vind ik persoonlijk.
enkele hindernis in de onderlinge cross:
http://94.100.114.121/386250001-3863000 ... _B4ZU.jpeg

een van mijn beste vriendinnen springt met haar verzorgtinker ook super goed, die rijd altijd te snel in de springparcoursen en nooit een balk.
filmpje:
http://iirja.hyves.nl/album/40090326/Ik ... 89/0/521v/

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:04

Mijne springt dus gewoon niet.. loopt er dwars doorheen..

Andere merrie kan het wel, rond de meter ongeveer, is een vrij zwaar type..

Ligt denk ik wel een beetje aan de bouw ook..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:29

guppekop, ik denk dat juist de uitzonderingen verzameld raken op zo'n tinkerdag, dus dat is geen juiste graadmeter.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:32

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:34

Die van mij doet hetzelfde als die van Danae: er dwars doorheen! En als het even kan ook nog testen of die balk nou breekt als je er nog eens extra o stampt! Ik ga er dus maar van uit dat hij het niet zo leuk vind. Vind het wel super dat er toch zoveel springtinks zijn!

noukiie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:19

Tinker waar ik op rij kan leuk springen:D We springen nog niet zo heel lang en vaak hoor, maar het probleem is als je een hindernisje van 30 er heb staan springt die 2 x over heen zonder een balk te raken, na de 3de keer vindt hij het niet leuk meer goed hij alles er af. Zet je de hindernis na 60 cm springt hij alles weer foutloos.
iemand een idee hoe hij die kleine hindernisje ook kan blijven springen?

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:22

Ik heb 1.30 onder het zadel gepresteerd. met mijn tinker van 1.40.

verder vind ik dat elk paard kan springen. ligt er net aan of het zelf als prettig ervaart.

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:54

Mijn tink heeft M gesprongen bij vorige baasje (tinker is 1.54/1.55 en dat is 1.10 in parcour) waarbij de oxers vrij breed staan en je ook de driesprong hebt. Cross heeft hij ook op M niveau gedaan, met best goede resultaten. Ik ga nu met hem in alles in het L starten, dus ben erg benieuwd. Thuis onder het zadel kan hij ook 1.35/1.40. Natuurlijk niet super-ruim eroverheen, maar hij raakte het vrij makkelijk niet aan. Ben erg trots op mijn tinker, en vind het leuk dat er zoveel tinkers zijn die er springen. Zou niet leuk zijn als je de enige was natuurlijk.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:27

Macho kan ook heel goed springen voor een tinker,hij zou mee gaan doen aan de crosstraining,
degene die de les gaf zei dat macho heel goed technisch sprong.

Helaas is er bij macho daarna zware spat geconstateerd dus zijn de springdagen over.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:36

devon04 schreef:
Devon springt onder het zadel nu 1.40m. hij is zelf 1.58 m. hoog.
Hier een filmpje dat hij 1.30 makkelijk springt.
Landing van de ruiter is niet goed, dit weten wij en word aan gewerkt.
http://s565.photobucket.com/albums/ss98 ... 0_0521.flv

Springt heel leuk, jammer dat de ruiter zo pushed waardoor hij niet goed uitkomt en minder springt.
Maar hij kan zeker springen.

Dat terzijde.

Ik van Murphy van Evy, guppekop op bokt, een typisch voorbeeld van een zwaargebouwde tinker die tóch goed kan springen. :j

Daarbij m'n eigen tinker of course, die heeft voor mij al meerdere keren bewezen dat ze goed kan springen. :)
Vorige week nog 1na snelste (3 seconde) op springconcour van de D en E pony's klasse B 53 deelnemers, dus nee, sloom is ze zéker niet.
Ook crossen gaat top

We hebben al 4 keer de 1.35m gehaald, oxer,en ze heeft in 2007 ook hoogspringen op een wedstrijd gewonnen van andere sportpony's :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:38

jacky2 schreef:
Macho kan ook heel goed springen voor een tinker,hij zou mee gaan doen aan de crosstraining,
degene die de les gaf zei dat macho heel goed technisch sprong.

Helaas is er bij macho daarna zware spat geconstateerd dus zijn de springdagen over.

Macho herriner ik me wel foto's van ja, top springer.

Hier thuis staat nog een tinker, heb ondervonden dat die ook top springt, omdat eigenaar wat angstig is weigert ie steeds en komt ze nauwelijks 50/60cm rond.
Nou, hij heeft pas met mij een parcour van 1meter gesprongen, foutloos en met paardenafstanden, denk dat ik die wel keer wil meenemen op concour :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:46

Mystic heeft ook best een nette techniek :j Hij vindt het ook hartstikke leuk, en heeft 1.35 gehaald met vrijspringen (dat is het hoogste gaatje van de hindernis)
Op dit filmpje gaat ie over 1.25 op het eind:

Ik ken wel meer tinkers die best een leuke sprong kunnen maken.
En zo ken ik ook zat kwpn'ers die juist heel moeilijk springen.

Ik denk dat tinkers vooral de schofthoogte tegen hebben.. Een tinker van 1.50 die over een parcours van 1 meter gaat, dat is te vergelijken met een sportpaard van 1.80 dat over een parcours van 1.30 gaat.. En dan is de bouw nog niet meegerekend.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:53

Wat ik bij Mystic zie is heel typisch voor tinkers, ze halen hun voordeel uit de kracht van de achterhand... maar de voorhand lijkt vaak wat ongecontroleerd (bij Mystic toch vrij netjes idd :j)

Pris_Odes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:34

Gaaf zeg dat filmpje. =D Mijne kan dat niet :(

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:44

dat is zeker netjes hoor
knappe Mystic

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:42

Hier springt Bon van 1.40 (die btw bijna verdwijnd erachter hahaha) 1.35m oxer :)