[H] Welke hengst voor mijn merrie? (SMP)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Re: [H] Welke hengst voor mijn merrie? (SMP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:42

op de foto waar 2008 onder staat lijkt ze inderdaad een jaarlinger. en zo denken en schijnbaar meer over. vandaar ook mijn vraag. het was zeker niet aanvallend bedoelt, maar kan het zijn dat de leeftijd niet klopt gezien er geen papieren bij de merrie zitten?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:47

Persoonlijk zou ik toch eventjes wachten als de merrie nog zo jeugdig oogt. Verder als ze echt zo klein is zou ik er ook geeneens een hengst van een meter erop durven zetten, ze is al zo ielig := Zou gewoon een klein luxe hengstje kiezen. Silverado is een mooi dier :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 09:55

Elien, de merrie is echt 3 jaar. ze is in januari 2006 geboren, daar ben ik zelf bij geweest.

maar hoe dan ook, ik vraag niet of mijn merrie er jeugdig uitziet maar of iemand nog leuke kleine hengstjes weet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:02

Ja ik ken een heel piepklein hengstje maar die heeft geen papieren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:22

TS vraagt om een goedgekeurde hengst, dus geen papieren heeft dan helemaal geen nut.

TS: Ben je niet op de hengstenkeuring geweest? Daar liep natuurlijk van alles rond.
Vind het erg moeilijk om een passende hengst hiervoor te zetten aangezien ik het merrietje naar mijn eigen smaak te klein vind, en ik me vooral interesseer in de kleine maats hengsten.
Heb er wel 1 zien lopen op de keuring die misschien passend zou zijn, moet ff uitzoeken of ik er achter kan komen wie dat was

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:43

Ja ik zou zeker voor een goedgekeurde hengst gaan, dan heeft het veulen teminste 1 geregistreerde afstamming in het papier staan.

Voor je eigen merrietje, moet je even op de site van het nmprs kijken, je kan haar gewoon inschrijven, heeft ze ook een paspoortje. Is helemaal niet moeilijk.
Je moet haar ook laten chippen, die brief van de dierenarts meesturen met de stickertjes van de chip, twee foto´s van je paardje (zie site) en je krijgt het paspoort dan best snel toegestuurd.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:49

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 18:15

Manda schreef:
Ja ik zou zeker voor een goedgekeurde hengst gaan, dan heeft het veulen teminste 1 geregistreerde afstamming in het papier staan.

Voor je eigen merrietje, moet je even op de site van het nmprs kijken, je kan haar gewoon inschrijven, heeft ze ook een paspoortje. Is helemaal niet moeilijk.
Je moet haar ook laten chippen, die brief van de dierenarts meesturen met de stickertjes van de chip, twee foto´s van je paardje (zie site) en je krijgt het paspoort dan best snel toegestuurd.

de merrie is in het bezit van een paspoortje, chip endergelijke ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:55

Mercader dan is dat geen optie die is ook mini mini

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:52

Dan hoef je alleen maar een aanmeldingsformulier van het NMPRS in te vullen, twee foto´s meesturen, paspoort meesturen en dan is het zo geregeld.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:53

LADPR schreef:
Mercader dan is dat geen optie die is ook mini mini

Ze wil toch juist mini mini?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 19:56

Manda schreef:
Dan hoef je alleen maar een aanmeldingsformulier van het NMPRS in te vullen, twee foto´s meesturen, paspoort meesturen en dan is het zo geregeld.

oke dank je. had op de site gekeken die stef er neer gezet had, maar buiten hoop regels kon ik niet duidelijk vinden wat ik moest doen om haar dus ingeschreven te krijgen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:40

@ Manda: Vandaar dat ik ook vraag of hij een optie is ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:44

O ik las het alsof het geen optie was :D

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:46

Haha misschien een beetje krom neergezet door me

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:18

persoonlijk vind ik mercader echt niet mooi, maar heb wel weer nakomelingen gezien waarvan ik zoiets heb van: Komt dát uit mercader? ;)

Ben je trouwens niet bang dat als je mini mini gaat fokken dat je minder beweging krijgt? Tenminste, ik vind veel hele kleintjes echt belabberd bewegen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 11:14

heb vanwege de drukke dagen nog niet echt tijd gehad om de hengsten te bekijken, dus dat komt morgen en in de loop van de week.

Veel mini mini's hebben inderdaad een krabbelende beweging, mijn merrie heeft dit niet maar ook niet echte spectaculaire gangen. vandaar dat ik wel eentje wil met goede gangen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:37

Ik heb Silverado in het echt gezien, die is ook mini mini, 75 cm, maar die heeft echt wel hele mooie gangen hoor. Ik heb een klein filmpje, als het mag van de eigenaresse kan ik die wel uploaden en laten zien ;).

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:48

Manda schreef:
Ik heb Silverado in het echt gezien, die is ook mini mini, 75 cm, maar die heeft echt wel hele mooie gangen hoor. Ik heb een klein filmpje, als het mag van de eigenaresse kan ik die wel uploaden en laten zien ;).

Wanneer heb jij die dan gemaakt, ik heb dat niet eens gezien? :P Tuurlijk mag je dat filmpje uploaden, ik ben er trouwens ook nieuwsgierig naar.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:42

Toen jij Silverado net los liet :D En Lola een schok kreeg van het stroomdraad :P ahhhh, denkt ze te kunnen snuffelen aan die mooie vent krijgt ze een schok, ze durfde gelijk niet meer in de buurt te komen :7.

Hier is die: http://www.youtube.com/watch?v=aUcBkIhq06M

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 09:31

moet eerlijk zeggen dat ik niet zo weg ben van zijn beweging op het filmpje. het is wel een beeldschone hengst.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:01

Hij zit ook stoer te doen voor de merrie en niet voluit te draven, dat is niet te vergelijken. Het is geen duidelijk filmpje om zijn mooie gangen te zien maar om zijn uiterlijk te bewonderen ;).

Maar succes met het zoeken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:57

hoe kan je op zo'n filmpje nou de beweging beoordelen? Hengst loopt wat gefrustreerd heen en weer te drentelen... tja...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:03

Dat bedoel ik toch :P. Misschien had ik het verkeerd neer gezet. Ik vind dat hij mooie bewegingen heeft, ik heb wel een filmpje van hem. Maar dan had ik moeten zeggen dat daar de beweging niet echt op te beoordelen is ;). Het ging gewoon om het uiterlijk van de hengst die je op het filmpje kan zien.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:31

nogmaals iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening ook al wijkt die af van andere meningen.

vind het een prachtige hengst om te zien, maar hij gaat denk ik geen goede combinatie zijn voor mijn merrie.

Verder vraag ik om mensen die een geschikte hengst weten en die aan de punten voldoet die ik graag wil verbeteren aan mijn merrie.
discussie's over andere zaken als dit voer ik dan liever via pb en niet in dit topic.