Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:Die is best duidelijk hoor![]()
Zo te zien heeft ze een aalstreep en dat hebben palomino's niet dus dat is het niet. Ik hou het op zilverappel aangezien ze ook lichtere appels op de buik heeft, dat heeft een koffievos niet.
Mooi kleurtje hoor!
Als je er ooit eens een veulentje bij fokt kun je een hoop duidelijkheid krijgen.
anneliesdj schreef:Die is best duidelijk hoor![]()
Zo te zien heeft ze een aalstreep en dat hebben palomino's niet dus dat is het niet. Ik hou het op zilverappel aangezien ze ook lichtere appels op de buik heeft, dat heeft een koffievos niet.
Mooi kleurtje hoor!
Als je er ooit eens een veulentje bij fokt kun je een hoop duidelijkheid krijgen.
anneliesdj schreef:Sinds wanneer verlicht sabino de vachtkleur? Dat zorgt toch alleen voor witte aftekeningen?

anneliesdj schreef:En als het een palomino is, waarom heeft ze dan zo'n donkere neus, ogen ed?

Myca schreef:Ik sluit me aan bij de zilverappels.
Een paard heeft in principe twee basiskleuren:
Zwart (A) en Vos (a)..
Myca schreef:Een bruin paard heeft als basis zwart maar heeft een extra agoeti of agouti gen wat het zwart bruin kleurt..
Myca schreef:Er zijn meerdere soorten kleuren-verdunningen:
Champagne
Crème
Dun
Silver d'apple.
Myca schreef:Samen met het zilverappel-gen krijg je blonde manen en staart (zilverappelbruin).
Heeft een paard de basiskleur vos, dan valt het zilverappel-gen weg. Het paard kan drager van het gen maar het komt uiterlijk niet nar voren. Er bestaat dus geen verbleking van het vos met het zilverappel-gen.