Wat is dit waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Wat is dit waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:10

En heb je vandaag al een briljant plan van aanpak bedacht? ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 00:14

Ja....
Ik ga gewoon 'toevallig' met hem in gesprek komen en dan tussen neus en lippen door vragen wat ie eigelijk voor dat pony'tje wil hebben.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:22

Als hij hem niet aan jou wilt verkopen kan je dan niet iemand anders sturen om hem voor jou te kopen? (Of ontstaat er dan een onvoorzien conflict als dit dier opeens op jouw terrein staat en de buurman het ziet.)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:24

Als je weet wat ie ervoor wil hebben kun je hem proberen te paaien voor weinig geld.

Wil ie hem niet aan je verkopen dan kun je iemand anders langs sturen, iemand MET verstand van paarden die NIET veel bij je over de vloer komt met het idee: 'he zag die pony is ie te koop'?

En anders in de gaten houden naar welke handelaar/markt hij gaat.

Veel succes! Klinkt als een leuk beestje met een leuk kleurtje waar je nog wel wat werk aan gaat hebben.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:36

Goed idee! Ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 00:43

rissa schreef:
Als hij hem niet aan jou wilt verkopen kan je dan niet iemand anders sturen om hem voor jou te kopen? (Of ontstaat er dan een onvoorzien conflict als dit dier opeens op jouw terrein staat en de buurman het ziet.)

Dat weet ik niet, ik kan er wel achter komen aan wie hij hem zou verkopen maar het zou wel erg toevallig zijn als die pony dan ineens bij ons staat (en dat ziet ie dus wel). Maar ja, kan hij dan natuurlijk ook niets aan doen, hij heeft hem tenslotte verkocht aan een handelaar.

Ik ga het wss dinsdag proberen, als ik hem dan toevallig tegen kan komen :=

Edit; Ik denk dat het qua werk meevalt hoor, ik heb eerder zulke paarden gehad en mits ze maar nieuwsgierig zijn en niet teveel nare ervaringen hebben (dus dichtgeklapt zijn) valt het reuze mee.
Heb er ooit een gehad die als 4 jarige bij mij kwam, compleet groen, enige wat ermee gedaan was; touw eraan, 3 meter naar de weide, knip touw eraf en andersom, je kon over zijn hals aaien en dat was het.
Bij ons ging het halster eraf in de box en ik toen ik de volgende dag met halster de box in kwam klom hij letterlijk tegen de muur omhoog, was helemaal in paniek. Na 3 dagen kreeg ik het eindelijk voor elkaar en daarna nog een week of twee geduurd voor je overal aan mocht zitten. Ik herken veel van hem in deze pony, ook heel angstig maar niet gemeen en zodra je een stap terug doet nieuwsgierig want hij wilde altijd wel graag weten wat er gebeurde.
Misschien dat ik daarom ook een zwak voor het dier heb; hij doet me denken aan die andere pony :(:)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 00:04

En? Vandaag nog toevallig je buurman tegengekomen? ;)

zenith84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:32

veel succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 13:12

Nee nog niet, mss vanavond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 00:02

Nou ik heb eindelijk eens toevallig met hem gesproken, zijn veulen van een week oud was uitgebroken dus de ideale gelegenheid :D
Maar helaas heeft hij hem al verkocht aan een handelaar in de omgeving, staat nog wel bij hem maar zal binnenkort wel opgehaald worden.

Zit te twijfelen wat te doen, enerzijds vind ik het sneu, anderzijds; je kunt ze ook niet allemaal redden en eigelijk heb ik er ook niet zoveel tijd voor momenteel.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:01

Gut... vraag je je af of ie al te koop is, issie al verkocht. :\
Hopelijk komt 'ie via de handelaar wel bij een leuk baasje terecht. In elk geval hoeft 'ie niet meer bij je buurman te wonen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 22:55

Ik ben er bang voor, wie wil er nu een paard wat zo bang is dat je hem nauwelijks kunt aaien.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:53

Weet je ook hoeveel hij ervoor gekregen heeft ? mischien kan je een hoger bod geven ? hoe gaan ze hem eigenlijk nu uit zijn stal halen ? niet met geweld hoop ik ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 13:00

Ik zou het werkelijk niet weten maar denk dat je je wel kunt voorstellen hoe het gaat.
In het gunstigste geval zetten ze de trailer tegen de deur aan en jagen hem erin maar ik vraag me af of ze zo slim zullen zijn.

Als ik hem ga vragen naar de prijs dan vind ik dat wat onbeschoft overkomen en ik denk niet dat hij een hoger bod zou accepteren. Wss denkt hij; ik ben eraf en ik wil er verder geen gezeur mee en ik wil hem al helemaal niet bij de buren zien lopen.

Punt is dat ik momenteel geen boxen heb, ik kan hem dus niet binnen zetten. Als dat wel zou kunnen zou ik meteen op zoek gaan naar de handelaar.