Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arvanti_haf schreef:Nu heeft de dierenarts vorig jaar gezegd dat haar lichaampje waarschijnlijk zelf aangaf dat het geen veulens meer kon krijgen (omdat ze aldoor gust bleef). Haar baarmoeder en eierstokken waren te slecht. Ze heeft slechte hoeven, snel bevangen, amper nog tandjes, dus mager, echt oud.

Arvanti_haf schreef:Hallo allemaal,
ik ben super blij dat ik jullie het volgende nieuws mag vertellen!
We hebben ee shetlandstal met 40 pony's. De stammoeder is Sambretta, maar dochter Cambretta (van stal de dwarsdijk) heeft voor onze kampioenen gezorgd. Nu heeft de dierenarts vorig jaar gezegd dat haar lichaampje waarschijnlijk zelf aangaf dat het geen veulens meer kon krijgen (omdat ze aldoor gust bleef). Haar baarmoeder en eierstokken waren te slecht. Ze heeft slechte hoeven, snel bevangen, amper nog tandjes, dus mager, echt oud, maar zo'n schatje, en we hebben zoveel respect en liefde voor haar!
Nu moest ze vorig jaar in een weiland waar weinig eiwitten waren (ivm bevangenheid) maar waar ze wel van kon aansterken. Nu was dit dus eigenlijk het weiland waar de kudde merries en onze dekhengst liepen. Ze kon toch niet meer drachtig worden, dus wat maakte het uit! We hebben Cambretta vrolijk bij Unforgettable van de Krim(Ufo) ingezet. Opzich een prima match........
en wat blijkt????????? Over 3 weekjes komt het veulentje, want madame heeft vanaf 15 mei bij Ufo in de wei gelopen, en het ziet er naar uit dat het niet lang meer duurt....
dus wie weet krijgen we een Cambretta uit Cambretta.... wat een verschrikkelijk mooi geschenk!!!!!!!
Dit veulen gaat hoe dan ook NOOIT weg!!!!!!!!!!!!!!
Wat ben ik verschrikkelijk blij, ons lieve oude schattige lievie laat ons nog een kind van Ufo achter! Terwijl we ons af vroegen of ze de winter zou overleven.... wauwwwww
(haar conditie is acceptabel genoeg om een veulen te krijgen hoor, en ze heeft alle jaren veulens gehad, dus in die zin niet zielig)