kijk eens op www.andirastud.be bij Antar Elamal WN BR
groetjes Janna
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AndiraStud schreef:Wij hebben ook een leuke parel voor je staan![]()
kijk eens op http://www.andirastud.be bij Antar Elamal WN BR
groetjes Janna
VH_Arabians schreef:Hoi,
bij ons is er vorig jaar een hengstveulen geboren van Masada Fahsim US. Foto's van het veulen kan je zien op volgende link: http://picasaweb.google.be/dominique.vandeperre/VeulenShaikeela?feat=directlink
Hij heeft een super karakter!
groetjes,
Dominique
boeni schreef:jazzmeen is inderdaad ook wel een hele mooie hengst!
alleen is mijn portomonee niet zo dik gevuld![]()
ik heb de merrie gekocht om te laten dekken en volgend jaar m'n eigen gefokte veulen geboren te zien worden.
ik wil dus niet wachten tot volgend jaar of het jaar erop!
er zijn genoeg mensen die mij willen helpen met het uitzoeken van een hengst, dus ik vertrouw erop dat het helemaal goed komt!
ik heb al jarenlange ervaring met paarden, alleen heb ik me nooit verdiept in de afstammingen.
ik probeer gewoon de beste hengst uit te zoeken die binnen mijn butget past voor mijn merrie.
en als er mensen zijn die mij een goeie tip kunnen geven van een mooie zwarte hengst, zou dat heel mooi zijn!
dan heb ik wat meer om te vergelijken!
ik zal samen met m'n moeder ff een mailtje opstellen voor die hengst uit polen(Envision DH).
kan ik vragen wat het dekgeld precies is enzo.
ik kon ook nergens trug vinden wat de schofthoogte is van deze hengst!?
en kan iemand mij vertellen of hij homozygoot zwart is?![]()
of weet iemand meer te vertellen over deze hengst?
hij heeft wel heel erg mijn aandacht getrokken namelijk!
missfcdb schreef:Ik heb je bp gestuurd.
Ik adviseer wel kijk naar de minpunten van je merrie en naar de minpunten van de hengst.
Gebruik enkel de hengst die de min punten opvangt en jou merrie de zijne. anders heb nog niet wat je wilt dan kan het nog eens anders uit pakken.
Het moet niet zo dat zoals sommigen mensen alleen maar vermederen met paarden.
Kijk asjeblieft hoe je merrie kan verbeteren er staan immers al genoeg mislukte paarden op marktplaats.
Hoop dat iedereen het een beetje snapt.
missfcdb schreef:Pashon Dat kan wel zo zijn , er zijn meerderen die in dit topic kijken. niet alles is voor de ts bedoeld. De ts weet wel wat ze doet en hopelijk maakt ze de juiste keuze. Wij hebben ook lang gezocht naar een passende hengst en ik kan je vertellen dat het heel moeilijk is. vermerderen is makkelijker dan een goed product fokken.
Pashon schreef:missfcdb schreef:Pashon Dat kan wel zo zijn , er zijn meerderen die in dit topic kijken. niet alles is voor de ts bedoeld. De ts weet wel wat ze doet en hopelijk maakt ze de juiste keuze. Wij hebben ook lang gezocht naar een passende hengst en ik kan je vertellen dat het heel moeilijk is. vermerderen is makkelijker dan een goed product fokken.
dat je een goed passende hengst bij je merrie hebt gevonden wil nog niet automatisch zeggen dat er dan ook daadwerkelijk een top veulen uit komt. zeker bij de arabieren vergeten mensen om kritisch naar hun paard te kijken want iedereeen vind zijn paardje zo geweldig.

boeni schreef:allereerst super dat iedereen zo meedenkt!![]()
ik zal even wat info proberen te krijgen over die hengst uit polen, dat lijkt me inderdaad wel wat!
nou zie je op de foto alleen z'n hoofd van voren, dus kan niet goed zien of ie een mooi typisch hoofd heeft eerlijk gezegd.
en z'n lijf staat er ook niet op, dus ik zal zeker even de boel overhoop halen om 'm te bewonderen!
heel erg bedankt voor de tip!![]()
djamal had ik al gezien op de hengstenkeuring dit jaar.
is ook wel een hele mooie hengst.
jammer alleen dat geen zwarte ouders heeft!
hij heeft alleen wel een heel mooi koppie, daar was ik gelijk van onder de indruk!
hier komt de afstamming van mijn merrie:
de merrie zelf is Arabah Abiba
vader: Arabah Abbah (Kasr El Nil x Samohga)
moeder: Kasarma VA (Alaborr x Kassawa)
zelf ben ik niet zo heel erg thuis in al die afstammingen.
voorheen hield ik me nooit zo bezig met de fokkerij dus dat was ook helemaal niet intressant voor mij!
sinds ik deze merrie gekocht heb, heb ik me er wat in verdiept.
alleen is het vrij moeilijk om erin te rollen vind ik, omdat je de geschiedenis niet echt ken.
ik hoop dat ik de komende jaren veel kan leren over de afstammingen en het ras op zich!
voor mij bestaat er geen mooier paard dan een arabier namelijk!
ik ben nu zo'n 9 jaar in het bezit van mijn eerste arabier, en ik wil echt nooit meer anders!
nogmaals heel leuk dat iedereen zo meedenkt! super!
Sonja schreef:Ik heb geen verstand van fokken, maar hier vlakbij staat wel een prachtige zwarte AV-hengst. Arabah Barak, van Johanna Vellinga. Ik heb haar telefoonnummer wel voor je, mocht je informatie in willen winnen. Dan stuur maar een pb'tje.
Edit: haar boktnaam is Johanna29, maar ik weet niet of ze regelmatig bokt op 't moment.
Ze heeft ook een website: http://www.arabaharabians.come2me.nl/
http://i216.photobucket.com/albums/cc63 ... /draf5.jpg
Gisteravond weer mooie resultaten op een westernwedstrijd trouwens.

johanna29 schreef:boeni schreef:allereerst super dat iedereen zo meedenkt!![]()
ik zal even wat info proberen te krijgen over die hengst uit polen, dat lijkt me inderdaad wel wat!
nou zie je op de foto alleen z'n hoofd van voren, dus kan niet goed zien of ie een mooi typisch hoofd heeft eerlijk gezegd.
en z'n lijf staat er ook niet op, dus ik zal zeker even de boel overhoop halen om 'm te bewonderen!
heel erg bedankt voor de tip!![]()
djamal had ik al gezien op de hengstenkeuring dit jaar.
is ook wel een hele mooie hengst.
jammer alleen dat geen zwarte ouders heeft!
hij heeft alleen wel een heel mooi koppie, daar was ik gelijk van onder de indruk!
hier komt de afstamming van mijn merrie:
de merrie zelf is Arabah Abiba
vader: Arabah Abbah (Kasr El Nil x Samohga)
moeder: Kasarma VA (Alaborr x Kassawa)
zelf ben ik niet zo heel erg thuis in al die afstammingen.
voorheen hield ik me nooit zo bezig met de fokkerij dus dat was ook helemaal niet intressant voor mij!
sinds ik deze merrie gekocht heb, heb ik me er wat in verdiept.
alleen is het vrij moeilijk om erin te rollen vind ik, omdat je de geschiedenis niet echt ken.
ik hoop dat ik de komende jaren veel kan leren over de afstammingen en het ras op zich!
voor mij bestaat er geen mooier paard dan een arabier namelijk!
ik ben nu zo'n 9 jaar in het bezit van mijn eerste arabier, en ik wil echt nooit meer anders!
nogmaals heel leuk dat iedereen zo meedenkt! super!
Wat leuk dat jij deze merrie nu hebt, heb haar gefokt![]()
Zoek een hengst met heel veel type want de moederlijn stam uit een hele degelijke oude poolse stam. Kasarma VA is gefokt door de bekende stoeterij Vlasakkers Arabians in Veldriel!
Veel succes en wil je meer weten over Arabah Abbah of Arabah Barak dat kun je altijd bij mij terecht!!
gr. johanna vellinga
ShamalArabs schreef:Fijn te zien dat je zo serieus er mee bezig bent! We hadden je nog even gesproken op de hengstenkeuring laatst![]()
Succes met het maken van een keuze, met al die knappe heren die ik langs zie komen moet dat vast wel lukken