Waarom veulentje fokken? En waarom geen commentaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:49

Wat betreft het fokken met papierloze paarden ben ik niet van mening dat dat per definitie fout is.
Ik denk dat het fokken met een papierloos paard met veel kwaliteiten helemaal zo slecht niet is, zolang je de kwaliteiten en gezondheid van het nageslacht alleen maar bevorderd en niet verslechterd.

wokkel9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:15

Hmm even de kwaliteit van de merrie buiten beschouwing gelaten:
ik zie in mijn omgeving veel mensen met paarden die samen geen goede combi vormen
(mens te weinig ervaring/aanleg/kennis met een te druk/sensibel paard).
Combi is een drama dus wat doen ze dan: ja laat ik een veulentje fokken en die dan houden!
Vervolgens wordt niet gekeken naar een passende hengst qua karakter en verbeterende eigenschappen, maar één die ze mooi vinden.
Afijn: er gaat dan een mooie hoog in het bloed staande hengst op, maar ach dat maakt niet uit: want veulentjes zijn ALTIJD* lief. (*dat is het denkbeeld van die mensen)

En het maakt dan niet uit hoeveel commentaar en goed bedoelde adviezen je geeft, ze willen maar één ding: een ALTIJD lief veulentje......(wat ze vervolgens op de zelfde manier kunnen verkl*ten.... )

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het wel proberen, maar de moed hebben opgegeven omdat het advies toch niet aankomt. }:0