Ook J'adore D'Antikana verdient hier een plaatsje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:29

Jeetje, sterke met jullie verlies.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:40

lientjeds schreef:
ja, als er iemand dat kan, is hij dat wel (ik vind dat zo'n schat van ne vent ook!)

Ja, ik kan ervan meespreken, da's dus echt iets waar je dankbaar voor mag zijn, dat Antikana zelf OK is!

Jep, 3 jaar op rij. :(
Jaar 1, 2006 zeker, was ze gewoon leeg op t einde vd zomer, wel gescand op 3 en 6 weken. Dus op naar 2007. Terug gescand 3 en 6 weken, in augustus staat die paardig! Ik opnieuw laten insemineren (echt laat op het jaar, maar ik wou die dek!) en Regumate bijgegeven, en toen krijgt mijn beestje zandkoliek in maart 2008. Dus had ik zelfs geen merrie meer, maar k had wel nog 3jarige Bentley uit Ulana, dus k heb die dan laten dekken van Contact, 3de jaar dus... en nu rhino.

K mag dus van VDHeffinck nog steeds mijne dek hebben dit jaar, mits beetje opleg bij een LEVEND veulen. Maar ik zie dat ECHT NIET MEER ZITTEN!

Hopelijk kan M nog wat afdwingen bij die hengstenhouder, want jouw beschrijving van het veulentje klonk als 1 om voor te tekenen!!!

Er is gisteren gebeld met de hengstenhouder. Normaal kan ik haar binnen 3 weken laten dekken opnieuw van douglas, maar denk wel dat ik een kleine opleg zal moeten geven.
M was er zelf ook enorm van aangedaan. Hij had het er vorig weekend nog over gehad dat mijn merrie over het kwaadste heen was, dat hij daar redelijk gerust in was. Iedereen was zo benieuwd naar haar veulen. Was inderdaad eentje om voor te tekenen. Heb er foto's van genomen en deze laten afdrukken voor in het album. Ze heeft wel niet geleefd, maar verdiend zeker een plaatsje tussen mijn paarden!
Ik kan best geloven dat jij het niet meer zit zitten. Als je al zoveel jaar probeert en nog nooit geluk hebt gehad, zou ik het ook opgeven. Tis natuurlijk een keuze dat je zelf moet maken he...
Ik weet wel dat M ook een bentley heeft staan nu, en die is echt wel goed...
Misschien toch nog een jaartje proberen???

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:40

Sterkte met dit verlies.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:41

Aeris schreef:
Veel sterkte Antikana, gecondoleerd met het verlies van je veulen.
Wij wachten nu ook in spanning af... De merries zijn wel geënt tegen Rhino, maar dan nog is het geen zekerheid...

wij hadden ook een merrie die ingeënt was, maar blijkbaar helpen die vacinaties niet echt meer... :(
Ik wens je toch veel succes!!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:43

Balte schreef:
Wat een tegenslagen seg, ik kreeg gisteren nog een mailtje doorgestuurd van iemand die het op haar beurt van de Watergang had gekregen, zij hadden weet van 14 merries in de streek die geaborteerd hadden :\
Kwamen jullie merries nog op één of andere manier in contact met andere paarden?

Wij hebben ook reeds met bjorn gebeld, die daar werkt. Hij zegt dat het dit jaar enorm is, een echte uitbraak van rhino. Wij weten ook al zeker 16 merries die hun veulen dood op de wereld hebben gezet!
Daar in de streek is het enorm!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:44

Megacarmen schreef:
Wat verschrikkelijk! Tegen de Rhino kan je helaas niets doen... Maar wat ontzettend zonde dat je juist van zon veulentje gedroomd hebt, en het er ook uit komt, maar helaas dood is... ;(

Heel veel sterkte toegewenst!

dankjewel. Er is helaas niets tegen te doen... Was echt een droom van een veulentje!
Maar we proberen zeker volgend jaar opnieuw. Maakt niet uit hoe het eruit ziet, als het dan maar gezond is!

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:00

Heel veel sterkte met het verlies van het veulentje, het is zo oneerlijk dat het kleine beestje nooit heeft mogen leven!!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:41

Hoi Sara, wel goed dat je blijkbaar toch nog zal kunnen dekken dit jaar. Ik moet ook opleg betalen hoor, maar liever (kleine) opleg (en enkel bij LEVEND veulen) dan geen veulen en al het geld kwijt...

Gist bij E. gezeten, jullie zaten vant weekend samen op jumping en hebben het er nog over gehad, over rhino en fokken: Blijkbaar stonden M zijn merries wel echt op aparte weide, weg van de sportpaarden enz?!

Vaccinatie helpt echt niet, dat wist ik wel, de mijne was dus niet gevaccineerd. Achteraf denk je, had ik maar... maar als je het moet hebben, krijg je de miserie toch.
En volgens mij zat de rhino in de manege Heikant, want onze merries hebben niet meer vd weide geweest na 1/01/2009, maar stonden wel zo wat met snot na voorlaatste LRV jumping in Heikant in december 2008. Ik had nu al diverse gevallen gehoord ih Waasland, Belsele, St.Niklaas, en eentje in Beervelde. wij in Zaffelare, en nu jullie in Zeveneken. Het zit echt volledig in onze regio |(

Ik ga dit jaar dus wel nog es dekken met mijne Bentley hoor. Maar ik had graag es een andere hengst gehad. (in mijn hoofd was ie al helemaal gekozen). Nu moet ik toch terug bij VDHeffinck, en weet echt niet goed meer wat kiezen... Pfff!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:09

Inderdaad. We hebben het er nog over gehad toen. De eerste merrie stond op een weide 4 km in het veld.
Mijne stond echter nog wel tussen de rijpaarden. Ik heb in november nog met haar in heikant gaan rijden.
Het zit inderdaad in onze regio, want collega's van op het werk, hebben hier nog geen gevallen gehoord.
Wij hebben gewoon pech gehad. Antikana was ook niet ingeënd, omdat E haar merrie 4 jaar geleden ook was ingeënt, en toch nog het veulen heeft verworpen. de vacinaties helpen echt niet.
Ik loop ook al enkele dagen te denken: Had ik er maar niet mee gereden (merrie staat pas stil van half februari), had ik maar dit, had ik maar dat...
Maar dan bij nader inzien is er geen een merrie die zo goed gesoigneerd word als zij. Er worden bij wijze van spreken kussentjes onder haar voeten gelegd om haar geen pijn te doen...
Ik kan en ga mezelf niets meer verwijten en probeer het gewoon nog eens opnieuw als ze hengstig wordt.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:17

Da's enige juiste spirit hoor sara. Je hoeft jezelf echt niets te verwijten!!!

Verschiet er dus wel van dat zelf die merrie op de weide dat heeft, wat dus maar bewijst dat wij intussen toch maar plezier van onze paarden kunnen hebben, ze soigneren, en als het dan nog moet gebeuren ... |(
Hebben we volgend jaar ook nog zeker ;)

Hopen dat het volgend jaar een evenbeeld wordt van het veulen, maar dan gezond en wel. Dan wil ik wel es komen kijken zunne!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:11

lientjeds schreef:
Da's enige juiste spirit hoor sara. Je hoeft jezelf echt niets te verwijten!!!

Verschiet er dus wel van dat zelf die merrie op de weide dat heeft, wat dus maar bewijst dat wij intussen toch maar plezier van onze paarden kunnen hebben, ze soigneren, en als het dan nog moet gebeuren ... |(
Hebben we volgend jaar ook nog zeker ;)

Hopen dat het volgend jaar een evenbeeld wordt van het veulen, maar dan gezond en wel. Dan wil ik wel es komen kijken zunne!

Khoop het ook...
Ge moogt gij altijd eens komen piepen hoor... Als ge wilt, moogt ge zelfs altijd eens me mijn merrieke rijden ook... :)
Ma da geld hier ook ze, als ge eindelijk uwen bentley hebt, wilk em zeker es door de wei zien paraderen... :)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:40

Wiehoe!!!! dat zie ik wel es zitten. Ik ken uw merrie al van de vorige-vorige eigenaar, vraag er af en toe es bij M. naar...

Ikzelf ben intussen over het grootste verlies vd mijne heen, k heb nu enkele héél leuke jonge paarden onder mijn gat, ben pas begonnen met mijn eigen 4-jarige Painted Black merrie, die zalig is om te rijden.
De kleine Bentley is ook echt leuk om mee te rijden, maar wel soms aan de vinnige kant. Een uitdagingske ;)

En tis dus mama Bentley (uit de gekende afstamming Palestro x Sir x Fleuri), der moet nog ne hengst op van bij VDHeffinck, dus als ge tips hebt...
K zou na 3 jaar Contact toch es iets anders willen proberen, tenzij Hubert me een voorstel doet zoals vorig jaar (die wou mijn veulen kopen vr lekker véél geld, dood veulen was dus al verkocht op voorhand, snif!)

Kunnen deze zomer misschien keer merriewisseltje doen dan *D

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:42

Wat leuk, nog van bij de vorige-vorige eigenaar?? Heb die mensen altijd al eens willen contacteren of ze toevallig geen veulenfoto hadden liggen van haar :)
Antikana is in veel omstreken nogal gekend... :)
Kan er dan ook geen minuut over zwijgen ;) ...
Moest het kunnen, kzou mijne vriend uit mijn bed kegelen om plaats te maken voor haar :D
Die vierjaars van jou lijkt me wel leuk, das toch diegene op de laatste foto in je profiel he???
Ben toch stiekem nog steeds een beetje meer voor dressuur dan voor jumping :)
Maar mijn merrie is een absolute springer... :)
voor uw mama-bentley zou misschien Cabrio of diabeau nog niet slecht zijn...
M. Heeft een leuke cabriootje en van diabeau heb ik ook al over leuke nakomelingen gehoord.
Zo'n mooi voorstel heb ik bij keros nie gehad ze... :p
Wel van M. Die wou direct papieren opstellen van de moment dat antikana drachtig gescand was...

Je hebt waarschijnlijk mijn e-mailadres nog wel ergens??? Als je zin hebt om mijn palestrokussentje eens een keertje te komen uittesten, laat je maar wat weten...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:07

ah nee, de fokker ken ik niet, maar vb Katrijn VHoecke rijdt daar wel een Palestro van, dus die zitten niet zo ver. Nee, ze heeft een tussenstop gedaan, van bij fokker nr M, en daar heb ik ze nog zien staan als 2jarige, denk ik.

Jep, die 4jaarse is het, de Bentley is ook 4, maar meer pony. Nu dus met Anulena gestart en wat een tof paard is dat zeg!
Was Ulana ook, springer, maar ze kon wel aardig lopen hoor, in dressuur. Alleen zo'n stresskonijn, echt bangerik. Ik kon ze doen lopen, maar de meesten die erop stapten konden niet voor-of achteruit, zo gevoelig was die.

Diabeau ben ik niet zo voor, omdat in Bentley ook al Clinton bloed zit en ik echt naar het karakter moet kijken. Cabrio was vorig jaar al mijn eerste keuze... maar kon door omstandigheden moeilijk (is 1/2 v Philippaerts en die condities zijn moeilijker dan)

Heeft M zelf geen veulens uit jouw Antikana? Ik dacht altijd dat hij die voornamelijk daarom gekocht had, of ze toch zeker na haar blessure daarvoor gebleven was. Of ben ik zo mis?
En ik zou gerust ook de papieren willen opstellen hebben voor jouw toekomstige veulen (ik kan het niet helpen, ben er WEG van!!!).

ha ha, k heb alleszins jouw bokt accountant, en we zien elkaar eerstdaags wel es live op wedstrijden JP of zo. Koen en ik willen al lang es komen kijken nr de piste, maar zijn der nog altijd niet geraakt. Schoonpapa is wel al es komen piepen.

O ja, is bij mij nog net niet zo erg, maar ik heb vroeger wel nog mijn bed verhuisd naar de stal ;)

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 09:58

Nope, dit zou haar eerste veulen geweest zijn. Maurice wou er het jaar dat ik jaar kocht, mee beginnen fokken. Maar over blessure heb ik helaas niets vernomen... :(

Moet je zeker binnekort eens komen kijken naar de piste he... :)
En wie weet, lopen we elkaar binnekort zeker eens tegen het lijf op de wedstrijden...
Broechem staat zeker op de kalender... :)

lientjeds

Re: Ook J'adore D'Antikana verdient hier een plaatsje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:09

Ah, ik wist dat ze der mee wouden fokken, maar k dacht dat ze dat al gedaan hadden. K dacht dat ze zich es geblesseerd had, en daarom ermee gefokt ging worden dat jaar, maar da's misschien direct het jaar geweest dat jij ze gekocht hebt.

K weet ook niet meer juist wat, kan zijn dat ze op dat moment gewoon es niet 100% stond of zo, of misschien dat ze haar limiet had bereikt met B, of ze haar gewoon es wouden laten dekken...

Zou ik echt es moeten doen, maar nu de JP voor de deur staan, hebben we onze handen vol om alles wat klaar te zetten, de 2 merries die verworpen hebben vorige maand gaan nu alsnog de 4jarigen springen, maar hebben wel sinds nieuwjaar stilgestaan, dus WERK!!

_Antikana_

Re: Ook J'adore D'Antikana verdient hier een plaatsje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 10:20

Amai, da zal inderdaad werken worden... :)
Is goed om je zinnen te verzetten...
antikana heeft deze zomer zich zwaar geblesseerd en dat was ook inderdaad de reden waarom ik haar had laten dekken...
Jullie gaan dan waarschijnlijk ook naar broechem???

_Azra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:26

Jeetje wat rot voor je..
Heel veel sterkte met het verlies van het veulentje! :(:)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:41

Ah zo, wat had ze dan precies? Niets ergs hopelijk, want je reed er intussen al terug mee?

Idd, werk, werk, werk.
We hebben nu 2 vierjarige merries en 2 vijfjarige ruinen om mee te nemen in het springen, en Anulena gaat ook de vierjarigen lopen, maar dan dressuur. Koen heeft nog een 3jarige die hij zadelmak ah maken is, en ik nog een ander paardje om te rijden.
Dus de verdeling is 3 voor mij (en ne 4de van Koen in dressuur) en 4 voor hem.

Broechem is onze deadline, maar we hebben de avond ervoor wel een trouwfeest. Gaat sterven zijn dus!

Heb jij nu nog een paardje om te rijden? Misschien af en toe es eentje bij jullie op stal dan?

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 11:34

Ik was met haar gaan rijden in hulsterlo, en plots stond ze de dag erna mank. We zijn dan uiteindelijk naar tschool gereden me haar en daar kwam het blijkbaar van uit haar voeten. Veearts zei boxrust voor 8 weken. Maar Kheb ze dan 2 maand op de wei gezwierd en dan weer rustig begonnen. Sindsdien heeft ze niet meer gemankt.
Vanaf maandag moet ik van B en M weer met de mijne beginnen rijden. Intussentijd reed ik heel af en toe eens eentje van B, maar ben nogal éénhandig op da punt... :)

Leuk een trouwfeest. Dat je de morgen erna al om 9 uur op het parcours staat, moet je er maar bijnemen ;) Kom zeker supporteren!!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 11:34

_Azra schreef:
Jeetje wat rot voor je..
Heel veel sterkte met het verlies van het veulentje! :(:)

Dankjewel...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:09

tja, meestal herstellen ze het beste op de weide. en t is veel leuker van hen dan die stomme boxrust!

Waw, maandag al?! Leuk voor jou!!!
Ik heb de mijne 4 weken gegeven (piekte wel!), maar veearts zei dat ik ze met rust moest laten, ook na die spoelingen enz, waar ze echt van afgezien heeft.

Hier ook nogal een éénkennige. Rij t liefst van al met bekende paarden, ben te snel onzeker op een vreemd dier.

ha ha, tis toch vriendlief die moet rijden, ik kan enkel maar groomen op die wedstrijden, dus wie gaat er het ergste afzien, denk je }>

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:14

Gecondoleerd... Zo'n verlies moet pijn doen...

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 12:28

chipieke schreef:
Gecondoleerd... Zo'n verlies moet pijn doen...

Dankjewel...

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 12:31

lientjeds schreef:
tja, meestal herstellen ze het beste op de weide. en t is veel leuker van hen dan die stomme boxrust!

Waw, maandag al?! Leuk voor jou!!!
Ik heb de mijne 4 weken gegeven (piekte wel!), maar veearts zei dat ik ze met rust moest laten, ook na die spoelingen enz, waar ze echt van afgezien heeft.

Hier ook nogal een éénkennige. Rij t liefst van al met bekende paarden, ben te snel onzeker op een vreemd dier.

ha ha, tis toch vriendlief die moet rijden, ik kan enkel maar groomen op die wedstrijden, dus wie gaat er het ergste afzien, denk je }>

Inderdaad. Had na die twee maand een heel andere merrie terug. Heeft haar toen echt deugd gedaan.
Was gisteren een eindje met haar gaan stappen, en ze liep al naast mij te dribbelen en af en toe een rare bokkensprong. Dus denk niet dat het haar goed gaat doen om ze nog 2 weken te laten staan. En mij waarschijnlijk al helemaal niet :)

Jij kan je dan ondertussen nog even neerleggen in de camion terwijl vriendlief mag afzien... :p
Rijd jij zelf geen jumpings miss???