Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sjorsie schreef:Het blijft altijd een gok, in verhouding zijn er veel meer KWPN-ers maar die lopen echt niet allemaal Subtop, ookal hebben ze goed papier, op een papier kan je niet rijden, paarden in de subtop voldoen ook vaak niet aan het ideale rechthoeksmodel met langvoorbeen enz

) 

Stendo schreef:Ik ga voor het sportpaard. Ik werk samen met mn haffie aan wedstrijden en hij is 1.50m.
er zijn ook zat haffie sdie kleiner zijn, maar vallen die dan onder het hoofdstuk pony? hoe zit dat eigenlijk
Alexx schreef:@ Lyonesse; woooow ik zie nu pas dat je je naam én je ava hebt verandertdit wordt ff wennen!
Ik ben anoniem 
En met een gemiddelde KWPN'er kan je met goed trainen en geduld een eind komen. Volgens mij met een goede haflinger ook. Persoonlijk hou ik van een stevige haflinger, met een flinke bos manen. Heeft absoluut zijn charme in de ring en onderscheidt ze van de KWPN'ers. Ik denk dat veel juryleden het leuk vinden eens wat anders te zien, als het maar goed loopt.
Freya schreef:Daarom fok ik nu een sportpaardje van haar en hengst met een sportpredikaat.Met als doel om de slechte punten van mijn merrie te verbeteren, maar wel met behoudt van de raskenmerken. Dus eigenlijk ook als de mogelijk er was geweest zou ik op knopje fokken gedrukt kunnen hebben.
. Kom je met een hengst op de keuring die 1.45 m. is, kun je zonder pardon huiswaarts keren. Ik vind het positief dat we ze iets groter fokken (ben zelf ook 1.77 m. lang en het staat net wat netter als je dan een Haflinger van boven de 1.48 m. rijd, dan dat je er eentje rijd van bijv. 1.36 m.), maar persoonlijk zou ik er niet blij van worden als we over 10 jaar Haflingers hebben van 1.68 m. of groter.