Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bnienke schreef:Ben ook even aan het meelezen op dit topic. Sowieso spreekt dat veulen wat erbij loopt op het filmpje me wel aan.
Maareh heb je eigenlijk ook wel eens recente foto's of een film gekregen? Want zowel het filmpje als die foto zijn redelijk gedateerd (een half jaar oud), dus misschien niet representatief voor hoe de merrie er nu uit ziet?
De bloedlijn is wel interessant, maar mist sportprestaties, zoals al eerder gezegd. Ligt er ook een beetje aan voor welk doel je gaat fokken.
Ik denk wel dat je je goed moet realiseren wat jij gaat verwachten van de merrie. Ze is nu nog goed vruchtbaar en echt niet opgefokt denk ik. Dus er kunnen nog zo'n 5 veulens zeker uit komen, zonder al te veel gezondheids risico's. Maar dan is de merrie al wel weer ongeveer 20 jaar en begint ze aan de oude kant te raken (voor de fok wel te verstaan). Wat ga je er dan mee doen? Het lijkt misschien nog een ver van je bed show, maar in je financiele plaatje is dat wel belangrijk om mee te nemen.
Verder ben ik erg benieuwd naar de mate van zadelmakheid van dit paard. Heb je de huidige eigenaresse er wel eens op zien zitten? Als je rijden belangrijk vindt dan zou ik dit maar eens goed uitzoeken. Zo te zien is de merrie voornamelijk voor de fok gebruikt, dus ik vraag me af in hoeverre ze iets kan onder het zadel!
succes en hou ons op de hoogte!
edit: ik lees net terug dat je haar al in real life hebt gezien! Dus dat stukje over die film/foto is dan overbodig...

Jan_VT schreef:Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat dit een FOKmerrie is. Die zal dus nooit in de conditie van een sportpaard staan. Zeker wanneer de merrie toch al wat veulens heeft gegeven.
Persoonlijk vind ik dan ook je opmerkingen over die ingezakte rug een beetje overbodig, moet je echt doorheen zien.
Feit dat ze misschien een beetje mager is, hoeft niet meteen te wijzen op ondervoeding of slechte gezondheidsconditie.
Goede fokmerries geven naar het einde van de dracht zeer veel voeding door aan het veulen, dat dan ook zeer snel groeit. Dat moet gewoon zo. Dat gaat dan vaak ten koste van de merrie zelf...
Het lijkt me een aansprekend paard. Mooie afstamming.
Wat dat vosse betreft, dat zou je echt niet mogen tegenhouden.
Veel succes nog.

sarabande schreef:lolokanarie schreef:de merrie is wel dichtgezet geweest. Iemand zei me dat hierdoor de merrie op den duur niet meer drachtig kan worden.
Bakerpraatjes en andere onzin dus.....
Maar heb je de merrie inmiddels gekocht??
lolokanarie schreef:nu van dat dichtzetten, in feite kan dit wel waar zijn, want de snee moet voor de volgende geboorte telkens weer worden opengemaakt, daarna moet het littekenweefsel verwijderd worden en terug worden gedicht,
Ik denk dat je dan op den duur geen weefsel meer over houdt om de vulva nog correct te hechten,
nuja, het kan ook maar een gedacht zijn...
Nu vraag ik aan iemand met ervaring, is dit zo?
lolokanarie schreef:de merrie is wel dichtgezet geweest. Iemand zei me dat hierdoor de merrie op den duur niet meer drachtig kan worden.