[H][KWPN] Hengst gezocht voor Gelderse merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:11

Khaliq schreef:
willen dr dit jaar (we zijn er nog niet helemaal uit) laten dekken door Oscar, voor het Gelders Type *D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCIIIALT.jpg

Voor deze (overigens prachtige)merrie zou ik niet voor Oscar gaan als je een Gelders paard wil. Ik weet niet wat er verder achter zit maar ik geloof dat ik voor Elegant of Laurentz zou gaan. Ik zou het hoge volbloed precentage bij Oscar echt als een risico zien (halfbloed hengsten kunnen nogal strooien)

Ik moet zeggen dat ik van zowel Oscar als Uphil erg gecharmeerd ben.
Laatst bijgewerkt door gomir op 30-03-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:23

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:01

De kampioen Wilma! :D Erg mooi dier zeg :j Oscar zou ik niet direct gebruiken, omdat je dan waarschijnlijk een te luxe paard krijgt voor een Gelderse. Je merrie is al super luxe.. ik zou er wat mee oppassen :o

Als je merrie een mooie hals heeft, dan zou ik voor Elegant gaan. Dan behoud je de Gelderse opdruk, verwacht ik.

Laurentz ben ik zelf minder van gecharmeerd, maar smaken verschillen :)

Wat betreft Koss als rijpaardhengst; ik denk dat Janne bedoelt dat Koss al vrij luxe fokt, meer richting het rijpaardtype. Net als Cabochon, die ook echt rijpaard ggk is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 05:05

Pletje123 schreef:
De kampioen Wilma! :D Erg mooi dier zeg :j Oscar zou ik niet direct gebruiken, omdat je dan waarschijnlijk een te luxe paard krijgt voor een Gelderse. Je merrie is al super luxe.. ik zou er wat mee oppassen :o

De kampioen :D Tja ach...... :D Had ik meteen gezien natuurlijk..... :D

Ahum..... %) ^)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:53

NatasjavE schreef:
Pletje123 schreef:

De kampioen :D Tja ach...... :D Had ik meteen gezien natuurlijk..... :D

Ahum..... %) ^)

:D

Toen de naam Wilma voorbij kwam ging er bij mij een lichtje branden :)* Anders had ik haar ook niet herkend hoor :P

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:38

Pletje123 schreef:
:D

Toen de naam Wilma voorbij kwam ging er bij mij een lichtje branden :)* Anders had ik haar ook niet herkend hoor :P

Misschien herkennen jullie dr zo beter :o ;)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:44

Misschien kan je beter een eigen topic openen, ipv dat het in het topic van iemand anders alleen nog over jouw paard gaat :Y)
Dit is voor Cheytjuh niet echt leuk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:19

[***] schreef:
Misschien kan je beter een eigen topic openen, ipv dat het in het topic van iemand anders alleen nog over jouw paard gaat :Y)

Oops... :o en ik praatte ook nog gezellig mee.. was al in de veronderstelling dat het om Wilma ging :o :o

@Cheytjuh: ik zou een hengst kiezen die een tikje meer luxe toevoegt. Een hengst als Upperville had ik wel durven gebruiken op jouw merrie, maar helaas is die naar het buitenland vertrokken. Ik zit even te denken welke hengst ik dan zou gebruiken...

Het Elegant veulen vind ik ook zeer aansprekend op de foto's! Heb je ook een foto van je Laurentz ruin op die leeftijd?

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:05

[***] schreef:

Dat is waar :o, sorry Cheytjuh, was niet te bedoeling om jou Topic te domineren ;)
Succes verder met je hengsten keuze!!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 23:27

sorry sorry ! Ik ben ontzettend druk geweest met school etc, dus ben niet erg actief geweest hier

Ik ga even zoeken naar foto's van Bacardi op dezelfde leeftijd !

@ Khaliq : haha maakt niet uit... Kan gebeuren he ;)

Cheytjuh

Re: [H][KWPN] Hengst gezocht voor Gelderse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 23:44

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:25

Hoi,

Ik heb met veel intresse jullie reacties gelezen :D, en wilde jullie deze niet onthouden;

http://www.marktplaats.nl/?rotid=5026-66750-2056-0

is van dezelfde eigenaar als ZEP ooit was. Hij is volgens mij wat klassieker in het type maar erg mooi en intressante bloedlijn.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:31

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:47

Ja Pascal is leuk. Erg jammer dat hij niet KWPN gekeurd is...al zou ik er niet veel aan hebben. Die van mij is ook Elegant x Zep.
Maar Pascal is echt heel erg leuk.

Wat is jouw relatie met gelderse paarden diktrom? We hebben nl ook nog een gelders topic hier op bokt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:06

Negro; dan hou je een Koss-vrije lijn.
Sander. (iets Hackneybloed er bij)
Mats. (Groninger Hengst)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:05

Ik heb eens gekeken naar Negro...maar daar zit ook nog veel XX bloed in...Negro is wel heel interessant vind ik hoor.
En Sander is inderdaad geweldig.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 11:19

Dank jullie voor de reacties !

Sander en zijn nakomelingen vind ik inderdaad zelf ook erg aansprekend. Misschien ergens een rapport over hem ? Is het veulen dan nog gelders ?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:42

Weetje waar ik zelf nog wel eens aan zit te denken om op mijn GP merrie te gebruiken? Paddox (Ferro x Darwin x Volckmar) Via laatste wel wat volbloed maar ook uit een goede gelderse lijn (garant) Vergeet trouwens niet dat de fokkers van vroeger ook bij de gelderse paarden al veel import binnen haalden uit mn holstein

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 07:31

De meeste hier hebben totaal geen problemen met "vreemd" bloed hoor. Maar ze gaan weer meer letten op het precentage volboed. Al krijg je wel als je een fokadvies vraag voor je Gelderse merrie adviezen waar er hengsten met heel veel bloed genoemd worden.