Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Beber schreef:weule schreef:[quote="ponyparadijs"
Oke maar hoe zijn de eisen bij een duits stamboek dan? Worden ze dan met 3tjes ggk?
[/quote
dat ligt er maar net aan vanuit welke hoek bepaalde foto's gemaakt zijn........
Dat wilde ik nou juist zeggen...
weule schreef:ponyparadijs schreef:Oke maar hoe zijn de eisen bij een duits stamboek dan? Worden ze dan met 3tjes ggk?
ceasario schreef:weule schreef:
Het verschil met Nederland t.o.v. Duitsland is dat men in Duitsland moet zorgen dat je paard gezond verklaard is.
Maar de nieuwe eigenaar heeft toch de kans om je aansprakelijk te stellen wanneer later blijkt dat er toch echt iets niet goed was...
Duitse gebruikers lopen eerder naar de Rechter dan Nederlanders...Dus over het keuringsgebeuren in Duitsland zou ik toch maar eens niet lichtvoetig over denken..( Nemen ze ook de rug mee)
ceasario schreef:weule schreef:[quote="ponyparadijs"
Oke maar hoe zijn de eisen bij een duits stamboek dan? Worden ze dan met 3tjes ggk?
[/quote
Het verschil met Nederland t.o.v. Duitsland is dat men in Duitsland moet zorgen dat je paard gezond verklaard is.
Maar de nieuwe eigenaar heeft toch de kans om je aansprakelijk te stellen wanneer later blijkt dat er toch echt iets niet goed was...
Duitse gebruikers lopen eerder naar de Rechter dan Nederlanders...Dus over het keuringsgebeuren in Duitsland zou ik toch maar eens niet lichtvoetig over denken..( Nemen ze ook de rug mee)
weule schreef:Hoevaak hoor je ook niet dat bij de gemaakte PROK-foto's men in Utrecht vraagt of een bepaalde foto overnieuw kan, omdat die foto net uit een verkeerde hoek is genomen en dus niet te beoordelen is. (en dan heb ik het over Nederland)
timilon schreef:ik zou zelfs graag willen dat het KWPN nog strenger is in zijn goedkeurings-beleid,door bijv. eerst de dieren tot bepaald niveau (en leeftijd) te brengen en daarna pas het traject in.
dan kun je misschien een beter beeld krijgen van een hengst,en word er misschien wat zuiniger mee omgesprongen omdat ze niet als 2,5 jarige al "klaar en af" moeten zijn.
s0173957 schreef:??
Dus Totilas z'n foto's zijn slecht?
Een andere reden zie ik toch nie direct?
sarabande schreef:weule schreef:Hoevaak hoor je ook niet dat bij de gemaakte PROK-foto's men in Utrecht vraagt of een bepaalde foto overnieuw kan, omdat die foto net uit een verkeerde hoek is genomen en dus niet te beoordelen is. (en dan heb ik het over Nederland)
Juist en dat geldt ook voor de foto's die de hengsten voor goedkeuring voor het KWPN moeten laten zien.
Daar is eenduidigheid, dus een hengst wordt niet wel of niet afgekeurd omdat de foto's anders genomen zijn.
sarabande schreef:timilon schreef:ik zou zelfs graag willen dat het KWPN nog strenger is in zijn goedkeurings-beleid,door bijv. eerst de dieren tot bepaald niveau (en leeftijd) te brengen en daarna pas het traject in.
dan kun je misschien een beter beeld krijgen van een hengst,en word er misschien wat zuiniger mee omgesprongen omdat ze niet als 2,5 jarige al "klaar en af" moeten zijn.
Als jij dat sponsort prima![]()
De meeste hengsten brengen juist hun geld op in de eerste jaren dat ze dekken, daarna verdienen ze alleen nog maar wat als ze zich bewijzen.
Zoals boven weergegeven is dekhengst helemaal niet weggelegd voor Totilas of het KWPN zou het beleid voor hem individueel moeten aanpassen.
timilon schreef:[en ik neem aan dat het minder kost als een hengst zich al bewezen heeft en goedgekeurd word op prestatie/eventuele nakomelingen.