hallo iedereen, omdat mijn paard inderdaad als kweekmerrie constant een aantal 'tekenen' van dracht vertoont, gaan we het nog even aankijken. Ze is gezond, goed ontwormd en vol levenslust. Ik ga er voorlopig ook nog altijd vanuit dat de veearts het bij het rechte eind had. Over twee weken gaat ze ook constant op de wei staan en dan gaan we zien hoe ze verandert. Ik ben momenteel niet in België, maar mijn paard wordt heel erg goed in de gaten gehouden. Als ik terug kom hoop ik verschil te zien, dan kan ik het beter inschatten
@ktink: mijn paard vertoont als 'ex-kweekmerrie' uiteraard altijd wat tekenen van dracht, ben benieuwd naar het antwoord op jouw vraag, of er inderdaad altijd een vergrootte baarmoeder aanwezig is.
Er loopt hier ook een topic van een schijndrachtige merrie die last heeft van spastische darmen wat daardoor lijkt dat het veulen schopt in de buik.
gaat een schijndracht trouwens vanzelf over? Is dat ernstig te nemen? Moet een paard daar medicatie voor krijgen?
Ik hou jullie op de hoogte van zodra ik meer weet, voorlopig schrijf ik het een beetje toe aan 'wishful thinking'.