Inspekteur te koop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:29

Tuurlijk mag de eigenaar zelf beslissen om ook dit paard te verkopen, maar ondanks het feit dat het raar is dat hij zo op SH word aangeboden (zoals puck al zei) vind ik het zonde als zo'n paard bij een jeugdige ruiter / amazone terecht komt die er nog 'even flink mee moet scoren'. Kom op zeg, dat dier is bijna 19! En ja, natuurlijk moet hij bijgehouden worden, en een paar x per week training krijgen, maar ik zou het voor het paard erg vinden alstie weer op heel hoog niveau moet gaan presteren voor een aantal jaar (en ik bedoel met een heel hoog niveau niet het Z..). Dat bedoelde ik met mn vorige topic, toen ik zei 'dat hij hopelijk van zijn welverdiende pensioen mag genieten'.

Ayasha
Blogger

Re: Inspekteur te koop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:30

En waarom zou dat zo zijn? Waarom zou er geen ruiter zijn die wel ambities heeft maar eerst een fijn leerpaard wil om de basis te doorlopen?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:33

'Om de basis te doorlopen', is ook precies wat ik bedoelde pharagirlke, daar zou het idd een fijn leerpaard voor zijn, maar om dat beestje nou weer te laten presteren of het niveau dat hij onder Marlies had..? Dat zou ik cru vinden, maargoed dat is mijn persoonlijke mening. Bonfire ging met 17/18 jaar ook met pensioen, betekent niet dat hij gelijk werd stilgezet, maar dat hij de juiste training kreeg passend bij zijn leeftijd en niveau.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:34

Ja maar waarom denkt iedereen daar aan? Iemand die echt dat niveau wil gaan rijden koopt IMO geen 19-jarige.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:36

subliem leerpaard............ absoluut...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:36

De topics worden telkens gesloten, omdat het verboden is om advertentie's te bespreken op bokt.....
Het zou een super leerpaard zijn om aan te voelen hoe men wissels moet rijden en om wat oefeningen te leren.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:37

kimnytocize schreef:
'Om de basis te doorlopen', is ook precies wat ik bedoelde pharagirlke, daar zou het idd een fijn leerpaard voor zijn, maar om dat beestje nou weer te laten presteren of het niveau dat hij onder Marlies had..? Dat zou ik cru vinden, maargoed dat is mijn persoonlijke mening. Bonfire ging met 17/18 jaar ook met pensioen, betekent niet dat hij gelijk werd stilgezet, maar dat hij de juiste training kreeg passend bij zijn leeftijd en niveau.

Dat is dan idd hetzelfde als een 80-jarige Cristiano Ronaldo het voetbalveld weer op te sturen :')
Ach ja, zo'n paard gun je na zoveel jaar ook geen grote druk meer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:38

pharagirlke schreef:
En waarom zou dat zo zijn? Waarom zou er geen ruiter zijn die wel ambities heeft maar eerst een fijn leerpaard wil om de basis te doorlopen?

Om die reden zou ik zo'n paard aanschaffen eigenlijk.
Ik heb geen wedstrijdambitie maar dat paard moet toch in principe tot het Z nog zo kunnen lopen hobbymatig?
Het leven bij een recreant tot dat niveau is heel anders als op het hoge niveau wat hij gelopen heeft.
Een paard als Inspecteur zou ik maar al te graag nog een fijne oude dag willen geven!
Ik denk dat het een super leermeester is en bij zo'n paard zou ik de gok wel durven nemen dat hij 19 is.
Als ik dat dier zou hebben zou ik -denk ik- niet eens gaan starten eerlijk gezegt, alleen maar een goede oude dag geven en veel van dat dier leren.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 21:39

Er is vast geen beter leerpaard te vinden. Maar toch vind ik het raar dat een paard als Inspekteur op internet te koop staat.

Het grote blik vol met junioren/youngriders bij van Baalen zal toch niet leeg zijn?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:40

Wat ik "vreemd" vindt; een paard met zo'n bekendheid en zo'n reputatie, daar zouden de "bekendere" stallen toch voor in de rij staan om hem toe te voegen aan hun collectie, al was het alleen maar omdat ie een icoon is met een enorme staat van dienst en wellicht nog licht inzetbaar als leerpaard?
Ik heb nog niet eerder een zo'n bekend paard op een verkoopsite voorbij zien komen, je zou toch ook denken dat de onderlinge contacten in die wereld genoeg zouden moeten zijn voor deze oudere heer?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:41

Ja maar het feit dat hij zo op SH wordt aangeboden, betekent dat het evt. wel mogelijk zou kunnen zijn! In principe zou iedereen hem nu kunnen kopen (mits genoeg geld), en er zullen altijd mensen zijn die alleen aan eigen belang denken en larie hebben aan zijn leeftijd.

Bovenal blijf ik het 'vreemd' vinden dat zo'n bekend en goed paard op internet staat. Aangezien half bokt dat vind, worden topics hierover daarom zo snel verwijderd? Omdat de verkoper van Inspekteur hier boos om wordt/kan worden?

Voor mij is het de 1e keer dat ik hier een topic over zie. Als ik bijv. Ferro of Jazz (om maar wat te noemen) op sporthorses zou zien staan, zou ik ook denken van: huh? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:42

En waarom tosadog? Voor echt de top te bereiken kan je beter een jonge belofte nemen.

Deze zal wel in de hogere prijsklasse liggen en met wat pech is het over een jaar voorbij.

Dus omdat het een bekend paard is mag hij niet meer op sporthorses? Misschien wil de eigenaar wel net mensen bereiken die hem niet willen inzetten voor manegeknol, maar die gewoon willen leren en eventueel de basis doorlopen met dit dier.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:44

Ik vind het jammer dat zo'n paard nu 'in de handel' terecht komt.
Dat verdient hij niet. Ik hoop dat hij een blijvend goed tehuis krijgt nu straks bij iemand die zo'n paar op waarden weet te schatten...
Laatst bijgewerkt door Lante op 07-03-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

devon04

Zielig dat zo'n top paard zijn oude dag maar "ergens" moet slijten.
naja iedereen zijn eigen keuzes he.

Bellona_K

SuzyQ, een 80jarige Ronaldo zou het best heel leuk doen als coach van de Portugese jeugdvoetbalclub ;)

'om de basis te doorlopen' is een 19jarig paard dat op het hoogste niveau heeft gepresteerd ideaal, als je onder de basis doorlopen tenminste een niveau van L - Z verstaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:45

Tosadog schreef:
Wat ik "vreemd" vindt; een paard met zo'n bekendheid en zo'n reputatie, daar zouden de "bekendere" stallen toch voor in de rij staan om hem toe te voegen aan hun collectie, al was het alleen maar omdat ie een icoon is met een enorme staat van dienst en wellicht nog licht inzetbaar als leerpaard?
Ik heb nog niet eerder een zo'n bekend paard op een verkoopsite voorbij zien komen, je zou toch ook denken dat de onderlinge contacten in die wereld genoeg zouden moeten zijn voor deze oudere heer?

Ja dit is ook mijn punt. Voor de rest maakt het me niet uit wat de eigenaresse ermee doet of wil. Het gaat me om de manier waarom, dat zou toch niet nodig moeten zijn of wel?

Ik kan wel wat namen uit de Van Baalen ponygroep opnoemen die ermee willen starten hoor! :j

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:45

Hoezo "in de handel" ?
Hij staat toch alleen nog maar te koop! Hij kan toch terecht komen bij iemand die het heerlijk vind om buiten te rijden en af en toe eens een dressuurmatig rondje te doen?

Bij "in de handel" denk ik aan hele andere dingen ..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:46

Tosadog schreef:

Helemaal mee eens..
Neem sowieso aan dat een handelsstal zelf ook contacten genoeg zou moeten hebben..

Ayasha
Blogger

Maar dan gooi je die 19jarige die zo zijn rust heeft verdient dus weer in dezelfde sfeer en trainingen?
Imo is dat geen basis meer....

Aradis

devon04 schreef:
Zielig dat zo'n top paard zijn oude dag maar "ergens" moet slijten.
naja iedereen zijn eigen keuzes he.

Waarom de de ene "ergens" slechter dan de andere?
Ik denk dat we er best op kunnen vertrouwen dat de huidige eigenaar een prima plek zal vinden voor dit paard..

*puck*

zou fijn zijn als de eigenaren zelf zouden reageren,toen ze al het medeleven kregen bij z'n ongeluk vonden ze dat erg fijn waarom nu niet open kaart spelen zodat al deze veronderstellingen niet nodig zijn,let wel ik vind verkoop van een paard een zaak van de eigenaren maar dit strookt gewoon niet met alle eerdere berichten omtrent zijn ongeluk en daarom krijg je al deze reacties,dus eigenaren kom op,er kan maar 1 persoon een einde aan al deze reacties maken en dat doe je niet door topics te sluiten maar door gewoon eerlijk te zijn ,voor zover dat mogelijk is in de paardenwereld.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:47

@pharagirlke: ik snap wel wat je bedoelt, maar net als velen met mij verbaas ik me erover dat zo'n bekend paard met zo'n staat van dienst op een verkoopsite als SH belandt, niet dat er wat mis is met die site, alleen denk ik dat zo'n paard normaal gesproken via prive-connecties zijn weg naar een nieuwe eigenaar zou vinden.
Dat er getalenteerde sportpaarden worden aangeboden van alle leeftijden, natuurlijk, maar heb jij wel eens eerder zo'n bekend paard op een verkoopsite te koop zien staan?
@puck: ik ben het met je eens, toen hij een ongeluk kreeg werd hier aan alle kanten medeleven getoond en werd besloten dat ie niet meer weg hoefde en zijn leven daar kon slijten. Nu staat ie te koop, het is toch niet gek dat je dan vraagtekens krijgt?
Misschien is er een heel goede reden voor, nou, zet die hier dan neer dan houden alle suggestieve topics ook op te bestaan.
Laatst bijgewerkt door Tosadog op 07-03-09 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzieQ

kimnytocize schreef:
SuzyQ, een 80jarige Ronaldo zou het best heel leuk doen als coach van de Portugese jeugdvoetbalclub ;)

'om de basis te doorlopen' is een 19jarig paard dat op het hoogste niveau heeft gepresteerd ideaal, als je onder de basis doorlopen tenminste een niveau van L - Z verstaat.

Precies, daarvoor zou hij geschikt zijn :) Hoop iig dat hij goed terecht komt, prachtig beest blijft het.

Wat zou er ongeveer gevraagd worden voor hem vraag ik me af? :=

ThePast03

wendyvdh schreef:
Dat vinden wij nu ook. Hij blijft gewoon lekker bij ons in Belgie en gaat van zijn oude dag genieten.

Niets zo veranderlijk als een mens blijkbaar.
Paard heeft beter verdiend dan in de handel gegooid te worden.

Wat een schijnvertoning is zijn afscheid geweest op de hk.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:49

@ ThePast03 : Ken jij de precieze reden waarom de eigenaar van gedachten veranderd is dan ? Ik denk dat niemand dat hier weet en ik denk ook dat elke eigenaar zijn paard mag verkopen als hij of zij dat wil.
Dat sommige bokkers dat dan een "schijnvertoning" vinden maakt de zaak heus niet anders..