Knip- en voorbrengdag + hengstenshow

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:46

die 18 april zit dat in een weekeind?
Moet mijn agenda nog uitvlooien, maar ben bang voor mijn pa, dat die dan verplicht mee moet.
Uitje fjorden kijken. (woont in overijssel, da's handig! in dit geval, of die het tof vind is een tweede :D )

4 april gaan ik en nog een niet bokkende fjordenfan wel kijken bij de hengstenkeuring.
Jammer dat Ansgar er dan niet is. 6 april moet ik uiteraard werken had graag Ansg. Sk ook gezien.

Jeskim

Re: Knip- en voorbrengdag + hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:06

18e is op een zaterdag.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:42

Update: Naar de huidige berichten is de opgave voor de HK dusdanig tegenvallend, dat de proeven ook op zaterdag gehouden worden.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:05

Kijk dat zijn dan toch betere berichten, kan ik die ook eens zien want de abops zijn altijd doordeweeks en dan kan ik nooit.
Alleen jammer van de inschrijvingen, maarja daar hebben ze het zelf ook klein beetje naar gemaakt. Iemand durft zn hengst meer voor te stellen geloof ik. En een zekere HH mag niet meer komen en dat scheelt ook best wat leuke aanwinsten op de keuring dit jaar maarja die zien we zondags hahaha.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:35

Jammer dat er zo weinig hengsten komen, maar wel erg leuk om ook de proeven te zien, en dus ook een aantal hengsten extra toch? :D

danique38

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:02

Jeskim schreef:
Reinar en Drafur komen naar de HK.

Ansgar, Drafur en Rubis gaan op 6 april voor de proeven.

@ Danique38, Kan Blossem haar kleine broertje ontmoeten, Eachann zal ook van de partij zijn..

leuk :D ben benieuwt hoe die eruit zal zien ;) natuurlijk zie ik ook wel eens foto's maar dat is toch anders. :Y)

Ik ben vorig jaar ook geweest toen heb ik echt heel veel geleert van het knippen. Nu wil ik vooral het voorbrengen goed kunnen leren :+

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:05

Vippie schreef:
Kijk dat zijn dan toch betere berichten, kan ik die ook eens zien want de abops zijn altijd doordeweeks en dan kan ik nooit.
.

En of dat dan zo'n grote meerwaarde heeft :P Wij zijn de enige die proeven rijden. Dus dan kun je net zo goed alleen naar onze hengstenshow komen :P :=

Maar inderdaad jammer dan het stamboek er ook niet meer aan doet om meer hengsten op de hk te krijgen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:51

Miekjuh schreef:
En of dat dan zo'n grote meerwaarde heeft .

Voor mij wel want ik heb nog geen menproef of trekproef van dichtbij gezien omdat die zoals ik zei altijd doordeweeks zijn (ongeacht hengst of merrie/ruin). Beetje lastig als ze dan zeggen dat je beter moet trainen als je niet eens weet hoe of wat. Zo'n ABOP-oefendag is daar dan te laat voor vaak.

En vorig jaar heb ik bij jullie ook geen men/trekproeven gezien hoor op de hengstenshow ;)

Maargoed lekker offtopic, ik vind het iig leuk dat er dit jaar ook proeven zijn op de zaterdag. En als jullie op de HS nou laten zien hoe je ze daarvoor traint, hebben we een leerzame maand denk ik zo :D

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:35

aangezien roëla op rust staat ivm haar blessure heb ik me afgemeld voor de geplande wedstrijd en kan nu toch eindelijk eens mooie mannen komen kijken!!
ben erg benieuwd deze stoere kerels 'live' te zien!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:09

Ik kom nu zeker weten, helaas niet bij het knip en voorbreng stukje, maar wel 's middags.

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:36

Ik kom zoals het nu lijkt ook alleen 's middags.
Hoelaat begint de hengstenshow ongeveer?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:42

Half twee 's middags begint de hengstenshow.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:43

Wij zijn net teruggekomen, het was erg leuk! Ontzettend gaaf om de paps van Benthe in het echie te zien, andere hengsten waren ook zéker de moeite waard en ik ben echt hoteldebotel van Manus!
Een supergeslaagde middag! Ik ben ook ruim aan het fotograferen geweest, heb 500 foto's gemaakt :# Heel ernstig! :x
Ik zal een selectie maken en ze hier neerzetten!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:35

ik heb ook nog een hele serie foto's gemaakt. zijn best een paar mooie bij, zal ze van de week even op de comp zetten.
ben er nog niet over uit of ik mn merrie wel of niet laat dekken, maar op zo'n dag ga je toch naar mogelijk kandidaten kijken.
aangezien roëla erg fors gebouwd is (echt het oude type) moet er een niet te forse hengst op. en liefst een beetje aan de maat.
volgens mij zijn de meest geschikte mannen manus en drafur maakt ook zeker een goede kans.
dus wie weet.... :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:04

ik ben erg benieuwd naar de foto's,jammer dat ik geen vervoer had,anders had ik erg graag willen komen kijken.
momenteel ben ik een beetje al aan het rondkijken voor een goede hengst voor mijn merrie.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:39

Foto's zijn er ruim te vinden op Pic's Plaza op Fjordenwereld :D

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:54

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:54

bedankt,zijn zeker mooie foto's!
ik ben helemaal verliefd op Rubis,die is echt geweldig.
Drafur mag er ook wezen