Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ariebren schreef:Maar wie zit dan wel te wachten op stamboek nummer 4 ???
De paar deelnemers van Bokt die hier op dit topic reageren ???
Een aantal Tinker / Cob eigenaren die overal met hun neus ergens tegen aan lopen ???
Denk nu eens na, stop met die haat gevoelens.
Bij de laatste ICS hengstenshow waren bestuursleden van het NSvT op uitnodiging aanwezig.
Ik weet niet zeker, was het GCDHA ook aanwezig ???
Strijdbijlen begraven en samen verder gaan.

Benzy schreef:Om dan ook nog even ontopic te reageren kan je ook stellen dat er misschien niet een vierde stamboek bij is gekomen maar dat het moederstamboek vanuit Ierland mee gaat doen, via een gelieerde organisatie alhier, gewenst of niet. Wat is daar onoverzichtelijk aan? Iedereen kan toch een keuze maken uit het aanbod waar hij of zij denkt zich thuis te voelen? Al zouden het er 12 zijn!
, is wat deze nieuwe vereniging toevoegt. Misschien is het mogelijk dat iemand me dat nog eens uitlegt? Vasthi schreef:Wat is de functie/status dan nog van ICS-NL?

Caira schreef:We zijn er niet op uit om ICS NL te verdrijven of zelfs maar zwart te maken.
Bonte schreef:Caira schreef:We zijn er niet op uit om ICS NL te verdrijven of zelfs maar zwart te maken.
Wat ik dan niet snap is, als ICS Nederland wel een dochterstamboek is (wat volgens mij aangegeven wordt), waarom er dan buiten hun om keuringen worden gehouden door het moederstamboek. Dat is dan toch vreemd. Daar is toch een dochterstamboek voor? Ik snap dat er nu weer heleboel verwarring komt, omdat er nu dus een 4e "stamboek" komt met keuringen. Wanneer wordt de 5e gevonden??
Ik snap best dat de verhoudingen niet goed liggen tussen het moeder en dochterstamboek, maar het lijkt me dat ze daar onderling uit moeten komen en niet apart keuringen gaan organiseren. Zeer verwarrend.
Gaat dit moederstamboek straks ook in Belgie enz keuren, want daar keuren ze ook in samenwerking met ICS nederland? (dacht ik)