Waardig afscheid van een dekhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:50

suleilitha schreef:
Ik neem aan dat de eigenaar het volste recht heeft hem van de hand te doen, het moet niet mooier worden dat het verboden zou zijn om een dekhengst via welk medium dan ook, te verkopen.

Maar daar gaat het ook niet om. Het is gewoon jammer dat een dergelijke hengst uiteindelijk via marktplaats verkocht moet worden...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:50

Niemand verbied het dan ook.

Maar je mag er toch wel een mening over hebben.

Dier is 19 jaar oud en was niet alleen dekhengst maar heeft ondertussen vele meisjes naar hoog niveau gebracht, dat is zijn verdienste!

Ik denk dat hij prima te betalen is Cielitolindo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:51

Waarom zou je dit paard niet mogen verkopen? sorry hoor, ik vind het met twee maten meten, dus als een een recreatiehobbelpaard zou zijn, zou een verkoop wel in de haak zijn?

Juist via een advertentiesite zou het best mogelijk zijn dat hij bovendien nog een goeie oudedagsvoorziening gaat krijgen en er nog iets met hem gedaan gaat worden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:53

Prima te betalen voor de rijke of voor de recreanten?

Recreanten geven imo niet meer dan 10.000 euro uit voor een paard.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:54

Ik wil hem wel hebben hoor! :j
Volgens mij heb je er een heel fijn leerpaard aan alleen denk ik niet dat dat paard goedkoop is.
''Spekkie'' mocht blijven na dat ongeluk en nu staat hij te koop?
Ik snap het niet hoor, waarom zou zo'n paard uberhaupt op sporthorses moeten?
Daar is toch zat animo voor?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 04-03-09 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:55

Tuurlijk mag je zo'n paard verkopen, maar wat ik triest vind is dat zo'n paard, dat een druk genoeg leven heeft gehad, nu dan weer bij een nieuwe eigenaar komt. Die weet wat hij gekund heeft, vast zelf ook nog even als basisruiter gaat proberen het paard naar de z2 te rijden (is geen verbod op volgens mij). Terwijl een paard van die leeftijd toch zijn recht op weide en plezierige buitenritjes wel een keer verdiend heeft lijkt me.

En dat is niet meten met twee maten Sul. Dit is een paard waarvan iedereen weet wat ie kan. En hoe oud ook.. Iets van een serie wissels of een andere zware oefening is er nog wel uit te rijden. En dat gaan ze dan proberen ook. En niet persé met voldoende rijtechnisch benul.

Dat vind ik dus wat anders dan een paard van 19 met een 'gewoon sportverleden' te koop zetten. Die worden nl wel gekocht door mensen die een betrouwbaar buitenrij-paard zoeken. Iemand bij de pensionstal waar ik sta heeft net om die reden een 19 jarige gekocht. En eerlijk gezegd zou hij niet weten wat het met Inspecteur aan zou moeten. Er zitten nl. meer knoppen op dat paard dan hij uberhaupt weet van heeft.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:57

CielitoLindo schreef:
Prima te betalen voor de rijke of voor de recreanten?

Recreanten geven imo niet meer dan 10.000 euro uit voor een paard.

Weet je dan wat hij moet kosten???

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:58

Kan me alleen niet voorstellen dan mensen die professioneel in de paardenhandel zitten en waarvan verwacht kan worden dat ze een breed netwerk hebben geen mensen weten voor een paard als Inspekteur.
Was eigenlijk ook wel benieuwd of hij goed hersteld was van het ongeluk in december..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:59

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n hoog opgeleid paard minder dan 10.000 euro moet kosten.. Ik kan dat niet geloven nee :n En als dat wel zo zou zijn zou ik morgen nog opbellen voor een afspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:59

Wie van diegenen met wijzende vingers hier richting verkoper hebben contact gehad n.a.v. de advertentie? (belletje of mailtje)
Ik kan me nl. niet voorstellen dat elke Jan de Recreant dit dier zo meekrijgt en er wel degelijk eisen worden gesteld aan nieuwe baas en stal.

Abercrombie

Re: Waardig afscheid van een dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:00

Dat lijkt mij ook Suleilitha :j

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:06

suleilitha schreef:
Waarom zou je dit paard niet mogen verkopen? sorry hoor, ik vind het met twee maten meten, dus als een een recreatiehobbelpaard zou zijn, zou een verkoop wel in de haak zijn?

Juist via een advertentiesite zou het best mogelijk zijn dat hij bovendien nog een goeie oudedagsvoorziening gaat krijgen en er nog iets met hem gedaan gaat worden.

shan schreef:
nikita_benno schreef:
wat erg zeg het gebeurt ook echt op het moment dat hij weg zou gaan |(

Soms beslist het lot. :D
Laat hem nu maar lekker hier blijven.

wendyvdh schreef:
Dat vinden wij nu ook. Hij blijft gewoon lekker bij ons in Belgie en gaat van zijn oude dag genieten.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:10

Diezelfde wendyvdh stuurde gister een heel ander bericht hoor. Het zijn mijn zaken verder niet en ik kan mezelf er al helemaal niet druk over maken!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:11

Huh?
Het rijmt niet met de verhalen die ik eerder heb gehoord/gelezen.
Je zou toch zeggen dat zo een paard niet openlijk te koop hoeft te worden aangeboden. Meestal is het toch stille verkoop of wordt er gewoon een bod gedaan....

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:28

aldus wendy;

hij is alleen te koop voor mensen met een zeer goed tehuis en recreatieve bedoelingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 23:41

rockey schreef:
aldus wendy;

hij is alleen te koop voor mensen met een zeer goed tehuis en recreatieve bedoelingen.

Wendy kan toch overleggen met Van Baalen. Je zou toch denken dat die voor de door de eigen familie gefokte hengst wel een plaatsje zouden hebben.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:42

Grappig, omdat Inspecteur dus een bekende hengst is, mag de eigenaar niet besluiten terug te komen op eerder gemaakte beslissingen. Als het enig ander paard zou zijn geweest, had niemand hierover iets gezegd.

Wie weet wat de achterliggende gedachte is? Wie weet wat de exacte redenen van verkoop zijn? Dat is geheel aan de eigenaar, die dit recht compleet heeft.

Het is en blijft een páárd, een dier op 4 benen, met een hoofd, lijf en staart. Was hij 5 km verderop geboren had wellicht niemand hem gekend.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:44

Moderatoropmerking:
Slotje ivm bespreken van advertentie