een draver?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:57

srry las het bericht van Onassa te laat.
Callabra is ook de eerste draver die ik heb gereden, en hij is idd ook moeilijk in de draf, hij heeft erg de neiging onder je weg te lopen. Niet gek eigenlijk omdat hij vroeger snel moest draven, en ik juist wil dat hij rustig en gecontroleerd moet draven. Ook is callabra erg stijf in de rug, met voltes blijft hij naar binnen vallen ondanks jarenlange oefening. De galop is voor hem erg moeilijk, vooral een handgalopje. Maar ik denk omdat hij vroeger gestraft werd bij de galop is het nu vreemd dat hij het moet. en ze zwiepen idd met de benen alle kanten op, krijg je er ook moeilijk uit. vooral als ze in de draver-sport hebben gezeten. de galop blijft dan een uitdaging. Er staat ene op de manege die nooit in de bak heeft leren galopperen, hij kan het alleen op een lang stuk in de snelle draf. en dan nog moet je geluk hebben.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:04

Wijd lopen heeft niets te maken met het gekoerst hebben. De ene Draver loopt van zichzelf wijd terwijl ie nooit gekoerst heeft, Dravers die koersen hoeven niet perse wijd te lopen.

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:09

sorry ik geloof een misverstand.. bedoel dat de galop een uitdaging blijft door de sport. en niet het wijdlopen. me valt wel op dat veel dravers wijdlopen. maar dit is voor mij nog ook allemaal nieuw. vind het wel zeer interessant om over zijn verleden vanalles op te zoeken. Ik vind het jammer dat veel ervan kwijt is gekomen. Ik weet vrijweinig over zijn verleden.

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:11

ik heb zelf mijn draverke opgeleerd, ze wordt 5 en ik rij ermee sinds juni...ze heeft wel nooit gekoerst
ze zijn idd heel lief en knuffelig, intelligent, met karakter :j meestal ook maar 1 iemand "baas",
ik heb met de mijne wel heel wat geduld moeten hebben, en nog steeds :+

draven doet ze netjes,beentjes in 1 lijn! als we harddraven gaat het heel snel ;)
galop is haar favoriet :j ze kan heel goed een trage 4-takt,supercomfortabel!
maar als ik ze laat gaan, dan is het rengalop,waar de volbloedjes niet mee kunnen;)

ik ken ondertussen via forum paar mensen die dressuur, cross en jumping doen met hun dravers, dus het kan!! denk ook gewoon afhankelijk van paard tot paard!
moest ik de tijd hebben zou ik endurance doen, en haar ook wat leren springen, maja
we doen nu alleen buitenritten, vinden we alletwee het leukst :j zou tegen de zomer event dagtochtjes gaan maken

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:04

dat wijdlopen komt vaak omdat ze zo bekapt zijn, als je ze door een 'normale' hoefsmit laat bekappen gaat dat vanzelf weg.

heb zelf 2 dravers, en zou niet anders willen.
zijn vreslijk leergierige paarden. heb er zelf 1 die vroeger gekoerst heeft en die snapte niet altijd alles wat ik wilde maar met geduld en liefde is het echt een super paard geworden.
heb er zelf dressuur en endurance mee gereden. draven en galoperen kunnen we in slowmotion en springen doet ze ook aardig, oke niet op top niveau maar tot 1m /1.20m lukt t toch aardig! en zelfs het western rijden pakt ze goed op. dus ja het is een veelzijdig ras als je t mij vraagt en ze zijn gewoon super lief (maar dat is elk paard natuurlijk :P) wel vaak erg op 1 eigenaar gericht, maar dat vind ik alleen maar een plus punt eigenlijk, en paarden die van een drafstal komen vinden het vaak ook heerlijk om te tuttelen omdat dat niet zo vaak gebeurt op zon stal. en nou zal het zeker per paard verschillen. maar er valt ze alles te leren als je maar het geduld weet op te brengen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:10

aerdenhout1 schreef:
In de mond zijn ze heel vaak sterk, zeker als ze net van de baan afkomen. Er word vaak nogal scherp gereedschap in de mond gehangen bij de drafsport en de tong over het bit gooien is dan ook een veel gehoorde klacht bij draver eigenaren.

daar ben ik het eigenlijk ook niet zo mee eens, er zullen gerust mensen zijn die wat scherps erin hangen maar en zijn genoeg stallen die inderdaad gewoon op een trensje koersen...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:16

Mijn vorige draver liep ook af en toe wijd met de achterbenen. Als ze enthousiast de wei in draafde vaak. Het was geen gezicht, maar had er tijdens rijden helemaal geen last van. Ze was erg lief, maar niet echt mensgericht. Idd wel bij mij, maar bij niemand anders. Ze had volgens mij al heel wat mee gemaakt (ze was 14 toen ik haar kreeg) Ze kon hartstikke leuk lopen en met endurance was ze erg fanatiek. Ze kon ook geweldig springen. Nu is ze met pensioen en ben ik weer op zoek naar een nieuwe draver. Voor mij geen ander ras meer. Zo veelzijdig en bijzonder!

edit: typefout

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:20

blue_kim schreef:
dat wijdlopen komt vaak omdat ze zo bekapt zijn, als je ze door een 'normale' hoefsmit laat bekappen gaat dat vanzelf weg.

:+ Heeft ook niets met bekappen te maken. ze doen het of ze doen het niet. Al zal het met dressuurmatige training wel minder kunnen worden. Maar anders bekappen zal echt niets uitmaken.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:33

die van mij was altijd buitenlangs bekapt en nu word ze binnelangs bekapt en is het al stukken minder