Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
joostvangestel schreef:
Maar goed, Nederland is nou eenmaal een subtropisch land en veulens kunnen in principe wel naar buiten. Om het mishandeling te noemen gaat misschien wel wat ver, dan zou ik eerst eens wat andere misstanden aan gaan pakken. Voor wat mij betreft zou een strict dekverbod tussen 1 September en 1 April helemaal niet zo'n gek idee zijnMet name in landen waar ze wel een winter kennen...
sarabande schreef:En Tally ho en aan het einde van de rit was een sloot ha ha
gooide die rot shets je er altijd af
boemel schreef:In de 1e 3 maanden kwamen ze denk ik 3 of 4x per week buiten. Meestal dan nog met hun moeder in de stapmolen (Hun jonge moeders in de krul getrokken met een bijzetteugels).
sarabande schreef:Samsam zoek eens even het OCD onderzoek op veulens op dat IDS gestaan heeft. Er was bijna niets aantoonbaar, erfelijkheid, etc alleen kwam onomstotelijk vast te staan dat veulens die of te weinig beweging, of gedwongen interval beweging kregen duidelijk meer afwijkingen vertoonden dan de veulens die zelf met leeftijdgenoten uitmaken wanneer ze bewegen. Daarom staan mijn jonge dieren ook lekker in de modder met alleen een schutstal.
Samsam schreef:en gaat alleen af en toe met mams even los in de binnenbak!