[TI] Keuring van ICS Ierland in Nederland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:29

Opgave voor deze keuring kan wanneer de datum en afspraken rond zijn bij het ICS. Ik plaats deze topic omdat we willen kijken of er genoeg motivatie is bij Irish Cob eigenaren om aan deze premie keuring deel te nemen.

KootMiraDrum

Re: Keuring van ICS Ierland in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:35

Je hebt nu ook een eigen topic geopend.... mij is nog steeds niet duidelijk of je het nu hebt over ics nl of ics ierland. Feit is dat dit topic over de nieuwe vereniging gaat...

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:39

Het gaat over alle ICS paarden die mee willen doen aan de premie keuring. Dit kunnen dus ICS NL en ICS ierland paarden zijn. Vaak is er ook een Ierse keuringsmeester aanwezig op de ICS premie keuringen in Nederland. Ik zal morgen de precieze informatie navragen en hier dan bevestiging over geven. :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:40

Dit gaat dus niet specifiek over de nieuwe vereneging, beetje onduidelijk allemaal, wie organiseert de keuring precies.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:41

Nee dit gaat niet over de nieuwe vereniging als ik de topic zo lees... De keuring is vanuit het ICS en wordt georganiseert op Huifkarcentrum Bergh in Zeddam

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:43

Vasthi schreef:
Die verdeeldheid is zeker heel jammer :\

Er kunnen toch paarden geregistreerd en gekeurd worden? Dan is het toch een stamboek?

Leuk dat het bestuur van het NSvT vandaag te gast was in Schijndel...
Als we nou eens met zijn allen een grote club zouden formeren :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 23:43

Maydine schreef:
Nee dit gaat niet over de nieuwe vereniging als ik de topic zo lees... De keuring is vanuit het ICS en wordt georganiseert op Huifkarcentrum Bergh in Zeddam

Dat zei ik dus al na je eerste bericht hier... Beetje jammer dat je dan zo door blijft posten/spammen.

Ik las op de site dat de keuringen van het ierse stamboek 24 t/m 26 april zijn, dus sowieso niet de data waar jij het over hebt.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:44

Mariska_28 schreef:
Ik las in een topic, weet niet eens meer precies waar, dat er misschien een keuring kwam van ICS Ierland hier in Nederland.
Klopt dit? En is er al iets bekend dan over wanneer, waar en wat qua opgeven daarvoor? Misschien heb ik namelijk wel interesse om daar heen te gaan met 1 of meer paarden... Mits het echt niets met ICS Nederland te maken heeft natuurlijk..

Ik zie op de ICS Ierland site dat er een "Vereniging van Gypsy en Irish Cob Eigenaren" is (http://www.gypsyenirishcob.nl/ Maar doet het schijnbaar nog niet) hier in Nederland.. Ben benieuwd!

Wie weet er meer?

Ik reageerde op het eerste stukje, of er een keuring komt hier in Nederland van het ICS en dus niet op de nieuwe vereniging...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:44

Maydine, jij hebt het over ICS-NL :) Dan zit je hier in dit topic verkeerd.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:45

Door Posten/Spammen?? Ik reageer toch alleen op de vragen die ik krijg??!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:46

De data staat ook nog niet op de site, behalve die van de andere keuringen in april, omdat we nog bezig zijn met het ICS om alles te regelen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:47

Dit topic gaat over de nieuwe vereniging, als jij nou gewoon je informatie in je eigen topic geeft, dan is er minder verwarring.

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:49

Maydine schreef:
De data staat ook nog niet op de site, behalve die van de andere keuringen in april, omdat we nog bezig zijn met het ICS om alles te regelen.

@ Maydine: dit topic gaat over keuringen die georganiseerd worden door het moederstamboek in Ierland.

dus niet door ICS-Nederland...

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:51

De topic ging over de keuring hier in nederland en de nieuwe vereniging zoals ik het lees in het stukje van de TS...
Maar dan zal ik dat dan wel verkeerd gelezen hebben??? :?
Ik ben al weg..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 23:53

Om dan maar weer ontopic te gaan..

Ik vind het super dat Evelyn naar Nederland komt! Is er enige informatie over hoe het met het stamboek in Ierland gaat? Ze hebben het even zwaar gehad, maar nu hebben ze daar de schouders er weer goed onder gekregen Hanneke?

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:13

Mariska_28 schreef:
Om dan maar weer ontopic te gaan..

Ik vind het super dat Evelyn naar Nederland komt! Is er enige informatie over hoe het met het stamboek in Ierland gaat? Ze hebben het even zwaar gehad, maar nu hebben ze daar de schouders er weer goed onder gekregen Hanneke?

In Ierland gaat het helemaal SUPER. ICS Ltd. heeft de volledige erkenning en steun van de Ierse overheid en Evelyn is gewoon een geweldig mens en een super kenner van de Cob. (Gypsy en Iers). Ik ben echt heel blij dat ik haar vorig jaar tijdens de HK in Denemarken heb leren kennen.

ingace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:15

hallo allemaal,

euhm tja vrij nieuw hier in het land der keuringen van tinker/ics en? ggah (volgens mij niet helemaal goed) enz.
Maar vinden het naar de keuring gaan erg leuk..(dus zeker vaker doen) maar kan iemand me even een goede uitleg geven? want ik raak na het lezen hier van alles hier op bokt de draad kwijt...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:23

Ik vraag me af..
Stel dat ik met Fagan en haar veulen naar de keuring ga (gaat vrees ik niet lukken want die is rond de keuringsdatum uitgerekend). Haar veulen is van de ICS hengst Red. Hoe zou ik dan via deze vereniging een paspoort kunnen krijgen? En hoe zit het dan met de vader? Wordt de ICS-NL opname dan overgenomen?

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:18

ingace schreef:
hallo allemaal,

euhm tja vrij nieuw hier in het land der keuringen van tinker/ics en? ggah (volgens mij niet helemaal goed) enz.
Maar vinden het naar de keuring gaan erg leuk..(dus zeker vaker doen) maar kan iemand me even een goede uitleg geven? want ik raak na het lezen hier van alles hier op bokt de draad kwijt...

Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal erg verwarrend is als nieuwkomer ;)

Er bestaan in Nederland 3 stamboeken voor eigenlijk hetzelfde paard.

1. Het Nederlands Stamboek voor Tinkers (NSvT). Kent 4 (of eigenlijk 3) types: Vanner, Cob en Grai. NSvT is het moederstamboek van de Tinker (http://www.tinkerstamboek.nl)

2. ICS-Nl. Dit is een door de Nederlandse overheid erkende (zelfstandige) dochter van de Irish Cob Society Limited (ICS Ltd.) in Ierland (zie http://www.irishcobsociety.com). Dit stamboek mag alleen Cobs opnemen.

3. De GCDHA-Nl. Dit is een door de Nederlandse overheid erkende dochter van de Amerikaanse Gypsy Cob en Drum Horse Association (zie http://www.gcdha.com/gcdha.htm). Dit stamboek mag (naar ik heb begrepen tot 2010) Cobs opnemen en ook na 2010 Drumhorses.

Nu zijn er een aantal mensen (waaronder ik) die er de voorkeur aan geven dat de paarden gekeurd worden door keurmeesters uit de landen van oorsprong (Engeland en Ierland). Dit zijn in onze ogen de echte kenners van de paarden.
Tot voor kort was dat, wegens allerlei omstandigheden die er niet meer toe doen, niet mogelijk. Echter in 2008 herkreeg de Irish Cob Society Limited (het moederstamboek dus van de Irish Cob) van de Ierse overheid haar erkenning als moederstamboek.
Voor ons wat dat super nieuws zeker omdat de ICS Ltd. met affiliations ging werken en geen (zoals ze het zelf noemen op hun site) 'legal business connection' meer hebben met de 3 dochterstamboeken.

Wij hebben toen de Vereniging van Gypsy en Irish Cob Eigenaren opgezet en een aanvraag ingediend om affiliation te worden van de ICS Ltd.
Deze aanvraag is geaccepteerd en deze Vereniging is dus de officiële vertegenwoordiging in Nederland van de ICS Ltd.

En voor het vervolg zie straks het nieuwe topic "Vereniging van Gypsy en Irish Cob Eigenaren" en keuring van ICS Ltd. in Nederland :D
(maar dat ben ik nog aan het schrijven :+

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:11

Wat ik nou dus gewoon helemaal niet begrijp Hanneke....

Fijn dat Ierland zijn zaakjes (eindelijk) weer op orde lijkt te hebben, maar waarom in godsnaam gaan ze dan niet met de dochterstamboeken om tafel zitten, stellen regels op over hoe het moet met betrekking tot keuringen (dus de verplichting om met Engelse of Ierse keurmeesters te keuren) en doen dan wat ze moeten doen, namelijk moeder over de dochters zijn?

Deze moeder probeerd haar dochters gewoon weg te gooien...
Doordat ICS ltd. gebeuren word alles nog onduidelijker voor iedereen.....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 19:27

Ik vrees dat we het hier eerder over een dochter hebben die niet naar de moeder wil luisteren..

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:34

hmm vind zeer interessant

mag k nie met bandit komen haha

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:09

Mariska_28 schreef:
Ik vrees dat we het hier eerder over een dochter hebben die niet naar de moeder wil luisteren..

Maar moeder zwijgt al jaren dus dan gaat dochter haar eigen weg, logisch toch?
Had ICS nederland dan maar moeten ophouden met bestaan?
(zeg ik als moeder) 8-)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:24

Nou de onenigheid speelt al veel langer (weet ik uit ervaring :D)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:26

Afijn, daar gaat het topic verde o ok niet over, maar ik met mijn boerenverstand vind het allemaal achterlijk ingewikkeld worden zo....