Rex Magna

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:46

volgens mij gaf hij geen been gebreken door maar wel veel ......... karakter, dus niet geschikt voor beginnende ruiters. Maar welk echte topper is wel geschikt voor een beginnende ruiter?????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:00

gijsenkim schreef:
volgens mij gaf hij geen been gebreken door maar wel veel ......... ?????

Kijk nou eens naar de veterinaire cijfers in het rapport en naar de dekcijfers

De fokkers kregen mooie grote goed bewegende kinderen van hem.

Die wilden ze goed verkopen en kopers willen best betalen voor een goed paard, maar dan moeten er eerst foto's gemaakt worden.

Dat komt wel niet in de krant, maar na een jaartje is dat wel bekend.

En was het uit met dekken

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:34

Ik heb zelf een merrie van Rex Magna. Ik heb haar cadeau gekregen van mijn schoonvader, toen hij stopte met de dressuurfokkerij. Ik zou haar zelf anders nooit gekocht hebben (foto's staan in mijn profiel). Ze is ten eerste te klein gebleven (terwijl de moeder erom bekend stond dat haar veulens voldoende maat hadden). Is inderdaad zwart. Wat ze wel heeft, in tegenstelling tot voorgaande berichten, is keihard beenwerk. Wel fijntjes, maar ze mankeert echt nooit iets aan de benen (en ik heb haar dus al 10 jaar). Maar dat van dat karakter, dat klopt voor een deel. Kiri is op stal en in de omgang superbraaf, lief, knuffelig, maar zodra ze echt moet werken (dus niet gewoon rondjes lopen) dan gaat ze in staking. Probeert van alles om eronder uit te komen. En dit erft ook nog verder door, haar tweede veulen staat hier vlakbij en die heeft hetzelfde. Ze haalt echt de raarste dingen uit. Ik heb zelfs al meegemaakt dat ze gewoon ging liggen in de bak met mij erop en er was geen enkele mogelijkheid om dat te voorkomen, we hebben al van alles geprobeerd. Ik heb heel lang gedacht dat het aan mij lag, ik was met rijden totaal mijn zelfvertrouwen kwijt. Maar nu blijkt dat het toch echt aan het paard ligt. Ik heb nu Jumper en daar gaat het super mee, en ieder ander die op Kiri rijd, ook heel goede ruiters, lopen tegen dezelfde problemen aan. Ze wil gewoon niet aan het werk (en ze mankeert echt niks, dat is allemaal grondig nagekeken door de DA). Nu word ze dus alleen maar gebruikt als gezelschapspaard en om rustig mee buiten te rijden, en dat bevalt ons allemaal het beste. Ik erger me niet meer constant en zij gaat niet meer in staking.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:35

O ja, Rex Magna zelf leeft niet meer, hij is, meen ik, zo'n jaar of 3,4 geleden overleden.

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:39

Gek eigenlijk he dat dit paard vaak zulke vervelende nakomelingen vererft. Volgens het rapport had hij een 8 voor karakter en stalgedrag dus zo'n draak kan het toch niet geweest zijn.

Btw ik ken ook een rex magna van cursus en dat was ook niet de makkelijkste.

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:27

Een vriendin van mij heeft een Rex Magna gehad, een erg groot paard met veeeeel persoonlijkheid (waar zij trouwens erg goed mee overweg kon). Paard had veel talent, is uiteindelijk in de m2 gekomen (veel blessures gehad). Helaas, is ingeslapen na een klap van een ander paard. Ik ken nog een andere Rex, die heeft het tot de Z1 gebracht. Klein paardje met een bar slechte stap.

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:43

Hoi,
Deze info komt van www.volbloeds.nl
Staat ook een mooie foto bij, die krijg ik alleen niet hierbij gekopieerd!
Succes met verder zoeken!

Rex Magna

Geboren in 1974 en getraind in Frankrijk

De hengst Rex Magna is zowel voor de Volbloedfokker als de KWPN fokker geen onbekende. Sinds de hengst in 1988 hier in Nederland ter dekking is gekomen is hij hoofdzakelijk door halfbloed fokkers gebruikt en in beperkte mate door Volbloedfokkers. In een zeer korte periode is Rex Magna een van onze bekendste en meest gevraagde Volbloedhengsten geworden.

In de jaren 1989 en 1990 heeft Rex Magna ruim 500 KWPNmerries gedekt. Een record aantal. Niet verwonderlijk want de hengst is imponerend en heeft een stokmaat van 1.70m. Naast een uitmuntende rencarriere en pedigree heeft hij de beschikking over een prachtig exterieur met ruime gangen. Zijn eerste produkten behaalden op keuringen reeds vele successen en gezien het officiële afstammelingen rapport KWPN zijn de produkten een belofte voor de toekomst.

In de Volbloedfokkerij is hij vooral in 1989 door enkele Volbloedfokkers als ideal partner voor hun merries gezien. De verrichtingen van zijn nakomelingen worden hier in Nederland met belangstelling tegemoet gezien. Dat Rex Magna renpaarden fokt heeft hij reeds in Frankrijk bewezen. We noemen o.a. Her Higness, winnares van Gr2 en Gr3 rennen. Zijn kinderen kunnen ook springen, dat bewees de merrie Jean Royal, zij behoorde in 1988 tot de top-hindernispaarden in Frankrijk (steeple chase). In 1988 nam Rex Magna de 8ste plaats op de lijst der vaderpaarden.

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:45

wacht, pb je wel ff

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:54

AMSAMSAMS schreef:
In de jaren 1989 en 1990 heeft Rex Magna ruim 500 KWPNmerries gedekt. Een record aantal. Niet verwonderlijk want de hengst is imponerend en heeft een stokmaat van 1.70m. Naast een uitmuntende rencarriere en pedigree heeft hij de beschikking over een prachtig exterieur met ruime gangen. Zijn eerste produkten behaalden op keuringen reeds vele successen en gezien het officiële afstammelingen rapport KWPN zijn de produkten een belofte voor de toekomst.

Lees de rest van het topic eens, dit is een beetje voltooid verledentijd

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:33

sarabande schreef:
Lees de rest van het topic eens, dit is een beetje voltooid verledentijd

Eens, is inderdaad allemaal al een tijdje terug, maar begrijp niet wat er mis was met mijn reactie! Ik ben geen serieuze fokker en heb er verder geen verstand van. Begeef me dus niet in de discussie wat Rex Magna allemaal wel en niet aan karakter e.d. heeft vererft. Heb alleen gekeken naar de oorspronkelijke vraag van het topic: waar vind je meer info over hengsten en specifiek over rex magna. Op www.volbloeds.nl o.a. Misschien dat er meer mensen zijn die daar graag nog wat meer informatie vandaan willen halen. En dat dat beest al in '95 de pijp aan Maarten heeft gegeven doet niets af aan de vraag om info...
Lijkt mij...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:21

Als je antwoord op een topicvraag, lees dan even de eerdere antwoorden door. Jouw info toont alleen aan dat je beter geen reclameteksten moet geloven. Dus wederom het advies lees eerst het hele topic door.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:31

Het gaat er toch niet om of het "voltooid verleden tijd" is? Het is informatie over Rex Magna xx, oke een beetje achterhaald, maar dat doet er naar mijns inziens niet toe. In die tijd konden ze toch ook niet voorspellen dat de nafok van Rex Magna xx later wat minder veelbelovend bleek (door oa. karakter). Het gebeurt toch zo vaak dat mensen in het begin absoluut enthousiast zijn over een hengst, terwijl dat later als onterecht kan worden beschouwd (hoewel ik dit in het geval van Rex Magna xx niet altijd vind!). Het is informatie over Rex Magna xx, dus daarom is het goed dat het hier in deze topic is geplaatst!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:13

Ik ben het hier volledig met MisHiss eens. Ik zie het probleem er ook niet van. Mij lijkt het positief als mensen informatie plaatsen over een hengst ook al is deze wat ouder. Voor de meeste mensen is alle info mee genomen. Blijkbaar denken andere mensen daar anders over.

Ook op het punt dat niet alle Rex Magna's zulke vervelende paarden zijn als hier (weer eens) wordt gezegd ben ik het eens.
Zoals ik in dit topic al heb gezegd ken ik er ook, en dat zijn goede paarden met een aardig karakter.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:29

Ik ken ook wel enkele, slecht stappen en niet voor leken dat komt bij me op als ik aan Rex Magna denk.
Ken er die zijn heel ril, maar ook een paar welke zo gruwelijk brutaal zijn. Als je het voor je kan winnen geeft het wel wat extra's maar ik denk dat dat nog niet zo zal meevallen anders had je wel een paar van die vechterbaasjes terug moeten zien in de sport. Je hoort er echter maar weinig van terwijl de hengst alle kansen heeft gehad.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:12

Chantal en miss ik weet dat jullie het nooit met mij eens zullen zijn, maar het gaat niet over gelijk, het gaat over lezen .
Doen jullie dat nu eens dan kan je zien waarom de info die gegeven wordt totaal achterhaald is ten opzichte van de info die er al staat. Slapen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 00:23

Het is niet zo dat ik het bij voorbaat al niet met je eens ben ofzo...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 00:30

Kan je mij een geplaats bericht laten zien waar je het met me eens bent?????

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 00:33

Wat sarabande bedoeld (m.i.) is dat verhalen en resultaten (bijzonder weinig in dit geval) uit de praktijk een realistischer beeld geven van zijn nafok dan een lyrisch hengstehouderspraatje!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:30

Ja Samsam dat bedoel ik en ook dat als je een post plaatst op een topic even moet lezen of datgene dat je wilt zeggen niet al gezegd is. Ook is het jammer dat er weer zoveel topics zonder relevante discussie de mist ingaan helaas.

PinnieLinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:48

Mijn ex-pony is ook een Rex Magna xx dochter. Nou ik heb nog nooit problemen met haar gehad. Altijd werkwillig,nooit verzet of gemeen met werken.Altijd voor je door t vuur, tijdens het rijden en op stal of waar dan ook.. Verschilt erg dus!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:55

Ik denk, maar dat kruist een ander topic ook, dat hoe groter hoe meer problemen in dit geval. Rex werkte in het algemeen nogal vergrotend. Die grote kinderen van hem hadden de meeste problemen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:34

Net als de een misschien een lyrisch hengstenhouderpraatje geeft, zo loopt een ander misschien een paard ongeloofelijk de grond in te stampen. Van de ene hengstenhouder mag je blijkbaar wel het paard de grond instampen en van bepaalde fokkers weer niet?

Btw, Sarabande, niet alles wat je zegt is fout maa rik vraag me af waarom jij regelmatig sommige hengsten ongeloofelijk de grond in trapt.

Hoe dan ook, on topic; ik kan toch maar moeilijk liegen over het feit wat ik van zijn nakomeling denk, die ik heb gezien. Ik zou hier graag een foto willen plaatsen van dat paard maar aangezien hij niet van mij is kan ik dat maar moeilijk doen.
Ik durf er op te wedden dat velen zo'n paard in hun stal willen hebben.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:44

In dit geval hebben de fokkers deze hengst ook "afgekraakt".
In 1991 dekte hij nog 302 merries, in 1993 (eerste jaargang dus 5 jaar oud, kom je het karakter en veterinaire problemen wat meer tegen...) nog maar 26.
Blijkbaar waren de fokkers niet echt blij met de resultaten...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:46

chantal1 schreef:
Hoe dan ook, on topic; ik kan toch maar moeilijk liegen over het feit wat ik van zijn nakomeling denk, die ik heb gezien. Ik zou hier graag een foto willen plaatsen van dat paard maar aangezien hij niet van mij is kan ik dat maar moeilijk doen.
Ik durf er op te wedden dat velen zo'n paard in hun stal willen hebben.

Ik geloof graag dat er ook best goede/fijne paarden van rondlopen, alleen de gemiddelde Rex is beneden de maat wb karakter en vermogen.

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:15

Sarabande, nog een keer een reactie op je, daarna zal ik niet meer reageren, want blijkbaar dringt niet tot je door wat ik je wil duidelijk maken. En is het verspilde moeite dit nogmaals te proberen en vervuilt het bovendien het topic...

Er werd gevraagd om 2 dingen:
1. Wie kan mij vertellen waar ik informatie kan vinden over (kwpn)hengsten?
2. Ik zoek info over de hengst Rex Magna

Op vraag 1 heb ik een link door gegeven die in het hele topic nergens nog werd genoemd...
Op vraag 2 heb ik de informatie die op de betreffende site stond doorgegeven...

Dus, nee, ik heb me niet bezig gehouden met het checken of de info die er al stond misschien overeenkomsten vertoonde met de info die op een nieuwe en andere bron stond...

Wat me trouwens logisch lijkt, want we hebben het hier allemaal over dezelfde hengst!!! Verward

Dus nogmaals en weer on topic: www.volbloeds.nl is een handige bron als je meer informatie zoekt over verschillende hengsten (waaronder Rex Magna).

De discussie over hoe Rex Magna verder vererft laat ik weer lekker aan jullie over Knipoog