aankoop fjord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:10

kristelhans schreef:
Bjorn...beetje jammer want ik heb herinneringen aan een jongetje uit mijn klas met die naam die heel stom was haha (ook niet aardig van mij) maar Bjorn is Noors voor Beer en dat vond ik leuker ;) (niet snel daarnaartoe en 'm inpikken he? ;p

Het gaat toch niet toevallig om de Bjorn waar nu zoveel om te doen is hier op bokt he? :+ Als het wel zo is dan heb je wel een hele goeie smaak want jeetje wat een lekker koppie heeft dat beestje.

kristelhans

Re: aankoop fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 20:11

eehhmmm, ik denk dat ik nu iets mis...Ik ken nu 2 Bjornen...Bjorn paard en Bjorn basisschool (waaaaay back!) De eerste Bjorn heeft duidelijk mijn voorkeur haha..heb trouwens een afspraak voor donderdag om hem voor de 2de keer te bezichtigen...of had ik dat al verteld?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:10

spannend, ja probeer m nu dan nog maar s uit je gedachten te zetten, maar uuuh als je nog geen stalling kunt vinden is een weitje misschien n optie?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:53

spannend allemaal zeg!
Ons wel op de hoogte blijven houden he

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 18:29

Hoi allemaal,

Nog 2 nachtjes hihi! (ik begin al bijna te hinniken!)

Ik heb vrijdag wat stallen bezocht en er is één hele gezellige bij! De hoefsmid in het bos hier vlakbij verhuurt stallen (een paar, voornamelijk eigen paarden en een stuk of 5 pensionpaarden).

Waarschijnlijk heeft hij een plekje vrij in het voorjaar dus als het donderdag allemaal naar wens gaat kon het allemaal wel eens precies op z'n plek vallen! Er is daar ook een binnenbak en kilometers bos..ook mooie weilanden, iedere dag weidegang en voeren en mesten zit er allemaal bij in!

Nu maar hopen dat het donderdag allemaal goed gaat! Jullie horen nog van!

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:07

Veel succes morgen!!!!!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:15

Wauw, dat klinkt als een heerlijke stal! :D
Enne, over die Bjorn (Fjord) denk niet dat het de Bjorn is hier van dat eene topic.. Maar wie weet, haha. :+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 15:46

Hoi allemaal,

Duurde even maar had het zo druk met dingen regelen! Ik ben voor een tweede maal naar 'het stuk' wezen kijken het was wederom dikke mik tussen ons!

Volgende week laat ik hem klinisch keuren en als alles goed is gaan we de koop sluiten. Ik heb ook een stal hier heeeel vlakbij gevonden maar daar is vanaf eind mei pas plek. Beer kan tot dan bij z'n huidige baas blijven staan met z'n maten in 't land dus 't ziet er super rooskleurig uit!

Ik kan er bijna niet meer slapen! Lijkt wel of ik een nieuw vriendje heb haha!

Nu nog wat praktische vragen aan jullie als fjordenexperts; Ik ga Beer zelf inrijden en zou dit graag bitloos willen doen. Ik heb alleen maar (minimale) ervaring met een sidepull hoofdstel. Hebben jullie tips over het hoe en wat? Ik weet dat de meningen nogal verdeeld zijn over bitloos inrijden maar mijn voorkeur gaat daar toch echt naar uit. Ik ga eerst een tijd puur en alleen grondwerk met 'm doen omdat ik absoluut geen haast heb met inrijden. Als ie dat allemaal beheerst gaan we rustig aan beginnen met het 'zwaardere werk'.

Ook wil ik niet meteen een 'duur' zadel aanschaffen omdat mijn ervaring met jonge paardjes is dat hun lijf zo ontzettend veranderd binnen een jaar na 't inrijden (spierballen enzo)..Ik zou wel als eerste zadel een boomloos zadel willen proberen en dan daarna door een zadelmaker een zadel op maat willen laten maken. Ik weet dus niet of het slecht is voor een paardenrug om 2 (goedpassende) zadels af te wisselen...in het begin zal ik voornamelijk boomloos rijden maar als wij over een tijd langeafstandsritten gaan rijden lijkt mij een zadel met boom iets prettiger voor zijn rug (veel lichtrijden, boomloze stijgbeugelophang geeft daar wel druk dan)..

Zo, wat een verhaal weer...tips en andere handigheden zijn zeer welkom! Nog een leuk detail; Beer is nu al 1,51 en nog geen 4 jaar maar hij is op en top Fjord geproportioneerd..ik wil nog geen foto plaatsen omdat hij nu nog niet van mij is..hopelijk begrijpen jullie dat.

Groeten!

horselove88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:50

gewoon bij lekker veel paardjes kijken, en dan kijken bij welke je een goede klik had ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:10

Ik zou je paard toch echt wennen aan een bit en dat kun je gewoon afwisselen met bitrloos rijden. Een bit is niet slecht en het onkundig gebruik van ene bitlooshoofdstel is nét zo schadelijk ;)

Boom/boomloos... ik gebruik allebei (boom voor dresuur/boomloos voor endurance). Ik heb voor Cadiz wel een semi-maatzadel besteld omdat die gewoonweg geen zadels past die de standaard maat hebben. Zo'n zadel was net zo duur als "gewone zadels" trouwens. www.greendistance.nl

Succes met inrijden vandezomer.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:56

Anders hebben wij nog altijd wel diverse fjordenpaarden:

www.nijend.nl

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 14:12

Hier mag wel een slotje op...ik heb al een prachtfjord!