Als je lid bant van het kvth wat ook wel moet voor de keuringen dan zul je binnenkort daarin vinden wanneer precies de keuring gehouden word!
Ik kom dit jaar ook met mijn 3jarige ruin
dus met een ruin gaan kan zeker hoor!! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus met een ruin gaan kan zeker hoor!!
Hoeft niet a lá minuut
Manda schreef:Wat heb je een prachtige haflinger! Mooie lange manen en voorpluk, net als onze Melle. Alleen Melle is een stuk breder qua bouw![]()
Ik denk er toch nog overna of ik wel naar de keuring ga. Wat heeft stamboekopname nou voor zin voor een 15 jarige ruin, en dan moeten we misschien uren wachten op de premiekeuring. Eerst maar eens goed uitzoeken of onze haflingers al in het hoofdstamboek staan. Ik had eigenlijk gedacht van wel, daarom wou ik met de premiekeuringen meedoen.
. Manda schreef:Nou ja, meerwaarde... voor een ruin zal dat wel meevallen. Zeker als ze al wat ouder zijn zoals die van ons.
Ze lopen alledrie in enkelspan, dubbelspan en onder het zadel. Maar op nou mee te doen met een rubriek voor bestgaand, dat lijkt me wat te hoog gegrepen. Onder het zadel komen ze amper en ik neem aan dat er geen rubriek, bestgaand voor de huifkar is.
. Maar we rijden geen dressuur met ze, echt alleen huifkarritten en daarvoor trainen we voornamelijk rechtuit met buitenritten. Dan lopen ze inderdaad voor de marathonwagen. Maar ze lopen geen dressuur voor de wagen en ik neem aan dat bestgaand zadel/wagen meer gericht is op het dresuurgedeelte. Manda schreef:Ja voor de moeder wel, als die nog leeft....
Ik snap dat er geen bestgaand voor de huifkar is. Maar we rijden geen dressuur met ze, echt alleen huifkarritten en daarvoor trainen we voornamelijk rechtuit met buitenritten. Dan lopen ze inderdaad voor de marathonwagen. Maar ze lopen geen dressuur voor de wagen en ik neem aan dat bestgaand zadel/wagen meer gericht is op het dresuurgedeelte.
.. Wat ik heb vernomen van de zadelrubriek van vorig jaar in Hoofddorp, ging het totaal niet om de stelling/buiging en netheid, maar werd het een wedstrijdje wie er het meest kon strekken en kon bijna niemand zijn/haar paard nog houden..
mega veel verschil dus.stubeck schreef:ow dit lijkt me ook wel wat!
Ik woon in Zaandam waar en wanneer er dan ruinen keuringen zijn?
Ik heb er 1 van 21 jaar en 1 van 21 maandenmega veel verschil dus.
zou het wel grappig vinden om met die jongste te gaan
(foto's in profiel)
Manda schreef:Je hebt ook hele mooie haflingers! Waarom ga je dan niet met beide, die van 21 jaar ziet er toch ook nog heel goed uit! (als de foto´s in je profiel recent zijn)
vind jouwe ook prachtig hoor lekker grof ik hou daar wel van!
Dit is ook de eerste keer dat ik met een ruin ga heb altijd merries gehad maar vind het toch wel belangrijk om te weten hoe de jury mijn haf beoordeeld. Je krijgt namelijk ook de punten te horen die jou haf scoort met opname en op papier zie je waarop welke punten behaald zijn.