Wynton

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Wynton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 03:20

misschien wel ja, maar als de pa ook zo is zal het veulen het gegarandeerd worden.
En jij vind een hengst braaf als hij met 4 anderen paarden in een 20x30 bak kan? Sorry maar dat vind ik normaal, eerder raar als het niet kan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:56

anneliesdj schreef:
Dat kan wel zo zijn maar zoals ik zei; mijn merrie heeft weinig looplust en is erg kijkerig.

En dat moet een hengst in een keer verbeteren :?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:53

watnou1 schreef:
het is aan jou om hem wel of niet te gebruiken op je merrie, en indien je merrie extreem kijkerig/angstig is... gaat ze dit dan niet zowiezo doorgeven aan het veulen ? ook al zet je er een extreem brave op ?

ja maar ga je het dan accentueren of ga je wel voor een brave omdat je het juist wilt proberen te verminderen.. en blijkbaar heeft ze de keuze al gemaakt om voor een bravere te gaan...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:02

essiesilly schreef:
en blijkbaar heeft ze de keuze al gemaakt om voor een bravere te gaan...

Blijft ze wel met dat gebrek aan looplust zitten :D Misschien een andere ruiter inplaats van een hengst :)*

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:57

:= nou er ZIJN wel hengsten met die looplust en die ook zo braaf zijn hoor.... ;);)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:13

Ik vond het Wynton veulen uit de rolex merrie van mijn buurman een uitermate fijn beestje. Hij was niet kijkerig, was braaf aan de hand, liet zich braaf wassen en bekappen, ging goed op de trailer, afspenen was ook een makkie, hij liep ook nog eens prima en liet zich steeds goed zien, super dinkie.
Maar ja, al deze dingen gelden ook voor het Jazz veulen van vorig jaar. Mij vallen ze na alle verhalen op bokt enorm mee :D
Deze twee komen wel uit fijne evenwichtige merries.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:59

Afgelopen vrijdagavond liep hij op de show van Ahlers in Vechta als een tierelier....... :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 00:14

sarabande schreef:
anneliesdj schreef:
Dat kan wel zo zijn maar zoals ik zei; mijn merrie heeft weinig looplust en is erg kijkerig.

En dat moet een hengst in een keer verbeteren :?

sarabande schreef:
essiesilly schreef:
en blijkbaar heeft ze de keuze al gemaakt om voor een bravere te gaan...

Blijft ze wel met dat gebrek aan looplust zitten :D Misschien een andere ruiter inplaats van een hengst :)*

Wat is dit voor gedoe?
Ik mag niet van mijn eigen paard zeggen dat er wat mankeert aan de looplust of ik ben meteen geen goede ruiter? Brave paarden fokken mag blijkbaar niet? Ik mag niet van een hengst eisen dat ie een braaf karakter heeft? Als er iets mankeert aan het karakter van de merrie dan moet ik dat gewoon negeren met het risico dat het veulen straks ook een lastpak is?
Wtf heeft het voor zin om dan te fokken?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 02:11

anneliesdj schreef:
Ik las net het verrichtingsonderzoek van Wynton en daar staat in dat hij een zeer goede instelling heeft, veel bereidheid tot werken en dat hij zich goed tot zeer goed laat bewerken. In het aanparingsadvies staat echter dat de merrie's een ongecompliceerd karakter moeten hebben, dus vraag ik mij af; wat is er met Wynton wat ze niet in het rapport hebben gezet?
Als hij zelf zo'n goede instelling heeft waarom moeten merrie's dan ongecompliceerd zijn?

Is er mss iemand die wat kan zeggen over zijn vererving van karakter? Ik weet dat zijn oudste veulens nog maar net een jaar zijn maar mss valt er toch wat over te zeggen?
Verder is alle info welkom, ook als je iets anders is opgevallen.

Ik denk dat het rapport van de hk wel klopt, onze Wynton is een rillerig beestje, ik denk dat ze wat karakter betreft, veel weg hebben van Jazz. Ze moeten als veulen veel in handen komen.
Verder is hij goed ontwikkeld, zeg maar een stevig baasje. Dat beeld had ik niet van de afstammelingenkeuring, vond ze wat aan de kleine kant.
Als je voor een wat evenwichtig karakter gaat, zou ik niet voor Wynton kiezen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 02:39

Dankje, daar heb ik tenminste wat aan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:04

Als je een veulen wilt fokken met een braaf karakter moet je zowiezo weg blijven bij de Jazzen denk ik :)
Ze kunnen wel braaf zijn, maar hebben toch allemaal een wat aparter karakter wat je moet liggen.

Ik zou eerder richting Westenwind denken als je een paard wilt wat braaf is maar ook nog fijn kan bewegen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:31

Ja dat had ik ook al gedacht maar hier staat toch echt bij dat ie braaf is dus ja... Ik vond hem zo leuk op de hk.

Sensibiliteit en heetheid vind ik niet zo'n probleem maar vooral het rillerige en wispelturige van de merrie wil ik er graag iets uit hebben.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:26

CGJ12 schreef:
Afgelopen vrijdagavond liep hij op de show van Ahlers in Vechta als een tierelier....... :j

Dan was het mij toch niet alleen opgevallen!!Oef!

Ik ga verder niet oordelen over de hengst,heb hem nooit eerder zien lopen,enkel op foto gezien en uitslagen gelezen...waardoor ik er dus wel wat van verwachtte.
Ik had vorig jaar een veulen van Westpoint,en als je dat tegen mensen zegt krijg je toch al gauw de reaktie:"Ik vind Wynton beter...".

Dus toen ik daarstraks op clipmyhorse de hengstenshow van Ahlers bekeek(op mijn vrije namiddag,wat doe je anders als fokker? :D ),dacht ik toch wel een fenomeen te zien te krijgen.
Dit viel best tegen,vooral de galop-hij liep constant in correcte viertact! |( |(

Waarschijnlijk had hij gewoon een slechte dag,weet ik best,maar ik wil mijn Westpointje toch niet ruilen...die is trouwens wel/ook SUPERbraaf!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:39

In het Nederlands betekent lopen als een tierelier, meer dan goed lopen :D :D :D

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:48

sarabande schreef:
In het Nederlands betekent lopen als een tierelier, meer dan goed lopen :D :D :D

Tja,Belgisch en Nederlands...we verstaan mekaar wel eens vaker niet zo goed!

Maar dan moet ik mijn mening herzien...als hij daar 'meer dan goed' liep,dan vrees ik een beetje voor de toekomst van de Nederlandse dressuur!! |( Als dat het beste is wat hij kan laten zien,kan mijn verstand er niet bij dat zo'n hengst de hengstencompetitie kan winnen(wat dus eigenlijk wil zeggen dat al de rest nog slechter is).

Maar goed,zoals eerder gezegt:ik ga een hengst niet veroordelen als ik hem maar 1 keer gezien heb dus ik ga er maar van uit dat hij een slechte dag had en dat CGJ12 iets anders bedoeld met een 'tierelier' dan jij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:57

Feelsoproud schreef:
Maar goed,zoals eerder gezegt:ik ga een hengst niet veroordelen als ik hem maar 1 keer gezien heb dus ik ga er maar van uit dat hij een slechte dag had en dat CGJ12 iets anders bedoeld met een 'tierelier' dan jij.

Ach je denkt dat CGJ het Nederlands niet beheerst :(:)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:52

Feelsoproud schreef:
[
Maar goed,zoals eerder gezegt:ik ga een hengst niet veroordelen als ik hem maar 1 keer gezien heb dus ik ga er maar van uit dat hij een slechte dag had .

Zie ieder en oordeel zelf...64.10 op de linkse teller.
http://www.clipmyhorse.org/index.php?op ... &Itemid=19

Het sloffige achter zal er nog wel uit gaan.??

Hier nog 1 Jazz die in Duitsland binnengehaald is...Gekeurd voor Oldenburg en Zuid Duitse Stamboeken

http://www.youtube.com/watch?v=ovRLVI64 ... annel_page

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:31

Ik moet wel zeggen dat ik hem daar wel iets minder goed vind dan op de hk, mist wat spektakel op een goede manier, hij lijkt wat gespannen.
Maar dat ie nu zo slecht gaat vind ik ook niet :n

Feelsoproud; wat zie jij wat wij niet zien?

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:11

sarabande schreef:
Feelsoproud schreef:

Ach je denkt dat CGJ het Nederlands niet beheerst :(:)

Weet ik niet hé,misschien is zij/hij ook maar een dom belgje zoals ik? :D Staat niets van in haar profiel!

anneliesdj schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik hem daar wel iets minder goed vind dan op de hk, mist wat spektakel op een goede manier, hij lijkt wat gespannen.
Maar dat ie nu zo slecht gaat vind ik ook niet :n

Feelsoproud; wat zie jij wat wij niet zien?

Drafwerk vond ik zeker niet slecht,maar ook niet zo speciaal.Zoals je zegt:in alles wat gespannen,wat vast/stijf in de rug.
Wat mij vooral stoort is de galop:in het begin loopt hij costant in viertact.Bij het verruimen word dit wel wat beter,maar nog niet 100%.
En ik vind de galop nu eenmaal héél belangrijk,daar kijk ik eerder naar dan naar de draf.
Ik had gewoon meer verwacht van een hengst die al zoveel gewonnen heeft.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:58

Maar dat weet je toch, voor een beste galop moet je bij Ferro of Flemmingh zijn.
Voor Jazz-bloed kan je het beste nog Jazz zelf gebruiken, van al zijn zoons vind ik alleen Tango interessant

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:20

ik vind wynton op de show nog niet zo heel slecht lopen, al vond ik hem op de hengstenkeuring beter.

wij hebben thuis ook een jaarling hengst staan van wynton, wordt in mei eigenlijk pas 1. maar dat is best een heftig ding :o moeder is eigenlijk heel makkelijk, wel op de goede manier ''heet'' onder het rijden, maar wel een erg fijn karakter in de omgang. de jaarling staat nu dan in de opfok met 2 andere, maar als je die van ons in de wei of bak wil zetten, heb je nu al zeker een ketting nodig, en moet je opletten voor zwaaiende benen langs je hoofd... maar zo op stal is het wel echt een fijn dier.

ik ben benieuwd hoe ze er over een jaar uit zien.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:59

Wynton is echt een schat van een hengst.. als hij onder het solarium staat en ik zet de mijne er langs dan gaat dat allemaal prima..in de bak rijden met merries gaat ook prima hoor..ik vind dat een hengst zich ook wel eens af en toe mag laten horen hoor dat hoort erbij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:22

Hoe is de bouw en stand van het achterbeen bij Wynton? Net als Jazz een gehoekt achterbeen?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:09

Ik vind Wynton ook een fijne hengst, maar ik denk dat je hem niet moet aanparen met een merrie die erg gecompliceerd is qua karakter. Je moet er gewoon rekening mee houden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:50

estherL schreef:
Wynton is echt een schat van een hengst.. als hij onder het solarium staat en ik zet de mijne er langs dan gaat dat allemaal prima..in de bak rijden met merries gaat ook prima hoor..ik vind dat een hengst zich ook wel eens af en toe mag laten horen hoor dat hoort erbij.

Je kent hem persoonlijk? Hoe is hij qua schrikkerigheid en werkwilligheid? Is ie cool?