Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
watnou1 schreef:het is aan jou om hem wel of niet te gebruiken op je merrie, en indien je merrie extreem kijkerig/angstig is... gaat ze dit dan niet zowiezo doorgeven aan het veulen ? ook al zet je er een extreem brave op ?

sarabande schreef:anneliesdj schreef:Dat kan wel zo zijn maar zoals ik zei; mijn merrie heeft weinig looplust en is erg kijkerig.
En dat moet een hengst in een keer verbeteren
sarabande schreef:essiesilly schreef:en blijkbaar heeft ze de keuze al gemaakt om voor een bravere te gaan...
Blijft ze wel met dat gebrek aan looplust zittenMisschien een andere ruiter inplaats van een hengst
anneliesdj schreef:Ik las net het verrichtingsonderzoek van Wynton en daar staat in dat hij een zeer goede instelling heeft, veel bereidheid tot werken en dat hij zich goed tot zeer goed laat bewerken. In het aanparingsadvies staat echter dat de merrie's een ongecompliceerd karakter moeten hebben, dus vraag ik mij af; wat is er met Wynton wat ze niet in het rapport hebben gezet?
Als hij zelf zo'n goede instelling heeft waarom moeten merrie's dan ongecompliceerd zijn?
Is er mss iemand die wat kan zeggen over zijn vererving van karakter? Ik weet dat zijn oudste veulens nog maar net een jaar zijn maar mss valt er toch wat over te zeggen?
Verder is alle info welkom, ook als je iets anders is opgevallen.

CGJ12 schreef:Afgelopen vrijdagavond liep hij op de show van Ahlers in Vechta als een tierelier.......
),dacht ik toch wel een fenomeen te zien te krijgen.
sarabande schreef:In het Nederlands betekent lopen als een tierelier, meer dan goed lopen![]()
![]()
Als dat het beste is wat hij kan laten zien,kan mijn verstand er niet bij dat zo'n hengst de hengstencompetitie kan winnen(wat dus eigenlijk wil zeggen dat al de rest nog slechter is).Feelsoproud schreef:[
Maar goed,zoals eerder gezegt:ik ga een hengst niet veroordelen als ik hem maar 1 keer gezien heb dus ik ga er maar van uit dat hij een slechte dag had .

sarabande schreef:Feelsoproud schreef:Maar goed,zoals eerder gezegt:ik ga een hengst niet veroordelen als ik hem maar 1 keer gezien heb dus ik ga er maar van uit dat hij een slechte dag had en dat CGJ12 iets anders bedoeld met een 'tierelier' dan jij.
Ach je denkt dat CGJ het Nederlands niet beheerst
Staat niets van in haar profiel!anneliesdj schreef:Ik moet wel zeggen dat ik hem daar wel iets minder goed vind dan op de hk, mist wat spektakel op een goede manier, hij lijkt wat gespannen.
Maar dat ie nu zo slecht gaat vind ik ook niet
Feelsoproud; wat zie jij wat wij niet zien?
moeder is eigenlijk heel makkelijk, wel op de goede manier ''heet'' onder het rijden, maar wel een erg fijn karakter in de omgang. de jaarling staat nu dan in de opfok met 2 andere, maar als je die van ons in de wei of bak wil zetten, heb je nu al zeker een ketting nodig, en moet je opletten voor zwaaiende benen langs je hoofd... maar zo op stal is het wel echt een fijn dier.estherL schreef:Wynton is echt een schat van een hengst.. als hij onder het solarium staat en ik zet de mijne er langs dan gaat dat allemaal prima..in de bak rijden met merries gaat ook prima hoor..ik vind dat een hengst zich ook wel eens af en toe mag laten horen hoor dat hoort erbij.