Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suuzepuus schreef:dat is zo maar een 17 inch kan net zolang zijn als een 18. dat ligt ook aan het model!

Jolliegirl schreef:suuzepuus schreef:dat is zo maar een 17 inch kan net zolang zijn als een 18. dat ligt ook aan het model!
Prima als jij dat denkt, ik blijf bij mijn standpunt samen met mijn zadelmaker
Je hebt toch echt een groter zitvlak, dus dat zal ook écht langer zijn, al is het maar 2/3 cm.
die 2/3 cm kan verschil maken of een zadel past of niet.

carolina1278 schreef:Ja zo ben ik ook gaan meten in onze zadelkamer op stal, en kwam erachter dat sommige merken echt niet veel verschillen met andere en andere merken juist heeeeeel veel
Dan neem ik dat van je aan.
suuzepuus schreef:een zadel maker of zadel expert (bijv. een saddle master consultant) kunnen je vertellen of een zadel past. op het oog kun je het namelijk niet zien!
dit zadel is zowieso te lang en drukt voor denk ik ook op de schouders. voel waar de laatste rib is tot aan de ruggewervel. je zadel mag nooit verder komen dan die rib/wervel.

onley schreef:pffff wat een zever topic weer voor iemand wat het te veel moeite vind om een zadelmaker te laten komen.
blijf toch niet zelf zo aanklooien
heb ik ook 3 jaar gedaan en ben erg blj dat ik nu 50 euro meer heb uitgegeven en nu wel een passend zadel heb.
scheelt je erg veel ellende