Lidmaatschap stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:39

Vippie schreef:
Jilly_Hayco schreef:
Tja, je kan toch ook niet gaan verwachten dat mensen gewoon lid blijven om de kas te spijzen?
Als je niks van stamboekactiveiten doet, is het gewoon weggesmeten geld.

Ach dat is altijd een keus die je zelf maakt om wel/niet mee te doen. Maar het wordt verenigingen wel bijna onmogelijk gemaakt om nog te bestaan door zo'n houding. Zo'n gigantisch bedrag is het nou ook weer niet. Straks wordt er door niks en niemand meer wat georganiseerd of wordt er straks overal een bijdrage voor gevraagd (vind ik ook niet erg maar denk dat er dan nóg meer mensen afhaken) omdat de kas gewoonweg leeg is.

Maarja ik irriteer me ook dood aan mensen die een fjord kopen en hem niet over laten schrijven op naam. :D

Tja als er veel mensen afhaken, moet het stamboek toch eens gaan nadenken of ze wel goed bezig zijn? (nu spreek ik wel voor BE)
Als je kijkt wat hier te doen: voor ons gewest beperkt zich dat tot een koetsentocht en de verrichtingsproeven. Sorry, maar daarvoor wil ik echt geen 45 euro per jaar gaan betalen. Ze moeten gewoon zorgen dat het de moeite waard is.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:54

Ben ik het helemaal mee eens, kijk alleen al naar de afdracht wat je moet betalen aan het stamboek.
Bij het NMPRS is dat nog geen 7 euro het werk is mij hetzelfde, ben jaren lid geweest maar ni mijn paarden ouder zijn en wij niet meer naar keuringen gaan zie ik het nut er niet meer van in, en komt er een nieuwe fjord bij dan schrijf ik deze niet op mijn naam.
Karin

Carolinef

Re: Lidmaatschap stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:06

ik denk dat een ieder er op een andree manier er tegenaan kijkt en andere verwachtingen heeft.

ik ben puur fjord fan en vind het dan fijn dat ik me als lid aan kan sluiten bij de grondlegger van het ras in NL om t maar even zo te noemen. ondanks dat ik niks doe metd e activiteiten etc, ik sta voor het fjordenpaard en dus promoot en steun ik het stamboek.
ben teevns ook lid van fjorden barbant en daar doe ik ook maar 1x p jaar mee aan n activiteit , maar ook zij staan voor mijn fjordenpassie, alleen wat dichter bij huis

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:52

maar stel ik zeg mijn lidmaatschap op dan wordt mijn fjord ook uitgeschreven uit het stamboek?

Ik ben 1.5 jaar geleden lid geworden toen ik mijn fjord kocht ik wou dr heel graag op mijn eigen naam hebben en ze moest nog een chip.
Als ik lid werdt was ik even duur uit als ik geen lid werdt dus tja was wel benieuwd en zoveel geld is het niet maar aan de ene kant wel zonde als je er niets mee doet denk ik
ik ben voor dit jaar zoiezo nog wel lid

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:56

nee bhoor, jouw fjord blijft ingeschreven in t stamboek, staat los van of t baasje wel of geen lid is, alleen raszuivere, met afkonst beeknde fjorden staan in t stamboek, va moemnet dat ze geboren worden tot ze weer dood gaan (en soms ook nog daarna)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:56

oke bedankt, ik twijfel nog of ik lid blijf of niet heb bijna nog een jaar de tijd om te denken hahaha.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:57

Ik sta als lid van het stamboek voor de fjord in Nederland. Ik vind dat we als grootste stamboek ter wereld trots moeten zijn op ons ras, en we samen moeten zorgen dat de kwaliteit hoog blijft.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:59

Vjestagirl doe jij ook mee aan dingen die het stamboek organiseert?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:00

Ik loop 1x per jaar een keuring, en ik ben nog van plan (ooit) een zadelproef te rijden. En ik wil mijn merrie elite hebben dus we moeten (ooit) een men/trekproef doen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:02

Ander probleem, wil lid worden van stamboek. (wil gaan fokken)

Maar ja, bolle moet worden overgeschreven van eigenaar etc.
Dus moet ik mijn paspoort opsturen.

Probleem, jullie raden het al. Ik wedstrijd ruiter! Paspoort nodig!
Dus zoek nu gat tussen mijn wedstrijden en geplande
buitenritten met trailer (paspoort mee verplicht) om dat ding op te sturen.
Hopelijk binnenkort een gaatje in mijn agenda!

En dan nog leuke hengst in de buurt vinden.
(benieuwd wie er gaan verhuizen en waarheen, anders heeft vd Berg nog
wel een hele leuke, maar dat is zo ver weg!)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:03

Sjol, kun je je niet bellen of je gewoon met je pasport langs mag komen? Misschien kunnen ze dat gewoon al-la-minute regelen?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:04

oke, ik doe dus nergens aan mee verder.. daarom twijfel ik een beetje

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:05

Hmmm kijk, in principe heb je dan weinig aan het stamboek. Aan de andere kant, als er niemand lid is kunnen ze ook niets meer voor ons doen. Geen hengstenkeuringen, helemaal niets. En dat zou ik gewoon zonde vinden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:09

Vjestagirl schreef:
Sjol, kun je je niet bellen of je gewoon met je pasport langs mag komen? Misschien kunnen ze dat gewoon al-la-minute regelen?

Ze wonen alleen niet echt naast de deur, hoewel kan het eventueel combineren
met bezoekje aan mijn pa in het oosten van het land en hondenboswandeling :D

Maar ik zal toch vast binnenkort een keer een week geen paspoort nodig hebben!
Dan neem ik wel een weekeind huisarrest met paard ;) .

Moet ook eigenlijk dan gaan verzinnen naar welke keuring bolle en ik gaan, want
jullie snappen natuurlijk wel dat als we lid zijn, we ook ergens naar een keuring willen.