[WN] Gez 2 a 3 quarter merrie voor dekking amber champagne hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Gez 2 a 3 quarter merrie voor dekking amber champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:02

En die nog niet geheel is uitgegroeid om zijn bouw goed te kunnen beoordelen ??

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:02

Ik vind twee jaar zowiezo veel te jong om al voor dekkingen in te zetten. Is hij overigens twee omdat het 1 januari geweest is of is hij een vroege vogel die in januari geboren is dat hij al twee is. Als dit niet het geval is, is hij dus eigenlijk nog maar jaarling. :x
De champagne kleur is gaaf maar bijzaak. Zoals ElCid al schreef, waarom fokken met een 2 jarige die alleen zijn kleur mee heeft en nog niets heeft kunnen presteren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:11

Prestaties is voor mij leuk maar geen vereiste. En correctie bouw wel. En als er dan een goede kans is op een leuke kleur is dat verkooptechnisch ook interessant.

Overigens staat er op die ranchsite wel een :9 -hengst voor weinig (maar ja die postzegel hè ;( )
http://www.equinehits.com/horses-for-sale/horse-167557

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:24

@ jolande; alle paarden met stamboek worden officieel 1 januari 1 jaar ouder!zelfs als ze in oktober zijn geboren.dus als je een laat geboren paard hebt, is dat nadelig in shows ...

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:46

@DD deze hengst komt hoogst waarschijnlijk van de zelfde fokker als de hengst uit dit topic.
En wat de postzegel betreft met deze prijs staat hij inc. vliegen en quarantaine goedkoper bij u thius als het gemiddelde paard op marktplaats.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:47

@MidnightPSan : klopt op beide opmerkingen :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:52

DubbelDun schreef:
Overigens staat er op die ranchsite wel een :9 -hengst voor weinig (maar ja die postzegel hè ;( )
http://www.equinehits.com/horses-for-sale/horse-167557

Mmmm is de kredietcrisis in de VS zo erg dat ze paarden zo goedkoop gaan verkopen? Vind t wel erg goedkoop voor een paard wat zogenaamd erg goed moet zijn.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:02

een vriendin van me woont in texas, en die weet al van paarden die voor 5o of 100 $ verkocht worden.zelfs op een veiling..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:09

Klopt, als de hooiprijzen de pan uitrijzen dan krijg je de paarden haast voor niets.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:11

crazycactus schreef:
Mmmm is de kredietcrisis in de VS zo erg dat ze paarden zo goedkoop gaan verkopen? Vind t wel erg goedkoop voor een paard wat zogenaamd erg goed moet zijn.
Het is zelfs zo erg dat mensen korting krijgen (of zelfs gratis) om hun paarden te laten inslapen als ze geen voer meer kunnen betalen om te voorkomen dat de paarden maar niet ergens achter gelaten worden.

Als je even voorbij de "private Treaty's" scrolt dan zie je prijzen en afstammingen waar je hier alleen maar van kunt dromen
Paints:
http://www.dreamhorse.com/show_list.php ... rm_rows=30
Quarters:

Vergeet niet dat QPA's daar 'te over' zijn. Als je de prijzen van een Fries of WPNér daar ziet zou je er meteen in gaan handelen :+

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:57

MidnightPSan schreef:
@DD deze hengst komt hoogst waarschijnlijk van de zelfde fokker als de hengst uit dit topic.
En wat de postzegel betreft met deze prijs staat hij inc. vliegen en quarantaine goedkoper bij u thius als het gemiddelde paard op marktplaats.

En dat zegt m.i. genoeg over de kwaliteit. Ik persoonlijk zou nooit een paard in Amerika kopen bij een fokker die paarden (quarters) aanbiedt voor 800 - 1200 dollar.
Een goede quarter/paint is in Amerika nog steeds duur, er blijven namelijk altijd mensen die dat wel kunnen betalen. En met goede paarden is in de sport veel geld te verdienen.
Zoals het voorbeeld van Dubbeldun over hele goedkope paarden kun je ook naar onderstaand voorbeeld kijken op Dreamhorse van quarters van 10.000 en duurder, en da's ook een hele lijst ;)

Daarbuiten vind ik het ook niet slim om met een 2-jarige hengst die nog niks kan, en niks bewezen heeft te gaan dekken.... wat is daar nu het nut van. Er lopen al zoveel goede presterende hengsten in Europa. Als je al zoiets wilt neem dan het risico en koop zelf een paar (goeie!) merries.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:58

@storrum: maar niet iedereen wíl de sport in. Er zijn zat mensen die gewoon lekker willen boscrossen en die kopen heus geen paard van 10K.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:09

DubbelDun schreef:
@storrum: maar niet iedereen wíl de sport in. Er zijn zat mensen die gewoon lekker willen boscrossen en die kopen heus geen paard van 10K.

Dat zal je verbazen...
Een goed paard rijdt ook in het bos lekkerder... :D
Waarom kopen sommige mensen een Mercedes en anderen een Fiat? Met een Fiat kun je ook van A naar B...

waarom ga ik toch altijd zo off-topic... :) :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:11

maar een goed paard hoeft niet altijd duur te zijn, en niet alle dure paarden zijn goed...
ik denk dat voor t niveau waar de meesten hier rijden, zo 'n goedkopere quarter wel voldoende is.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:05

spicegirl schreef:
maar een goed paard hoeft niet altijd duur te zijn, en niet alle dure paarden zijn goed...

Dat is ook weer waar... het is ook maar weer net wat de gek ervoor geeft. En je moet net de juiste gek tegenkomen ;)

Playty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:01

Je moet zeker iemand tegen komen die het wilt!!!
Wij zijn op zoek naar merrie voor hem om te kijken hoe de nakomelingen zijn.
Hij gaat straks op wedstrijd. Maar daar is hij te jong voor nu.
Daarom dit stuk.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:09

Ik snap ook niet echt het probleem hier. De topicstarter stelt gewoon een vraag. Geeft (ook via de website) openheid van zaken en vraagt zich af of iemand er wat voor voelt zijn/haar merrie te laten dekken. Geheel vrijwillig. De discussie gaat inmiddels over hele andere zaken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:12

dat gebeurt altijd wel hier. :D
maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag- die wel on-topic is-; zoek je merries om te leasen, en t veulen voor jezelf, of merriehouders die een veulen van jullie hengst willen?
en wat zou dan t dekgeld zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:12

Maar wat voor model merries zoekt de TS dan, want als je merries met veel verschil in voorkomen gaat gebruiken, hoe wil je dan aantonen welke invloed de hengst heeft (behalve de kleur dan).
De hengst zelf is nu nog zo jong dat ie nog niet uitgegroeid is en dus nog niet toont wat zijn 'stempel'-doorgave zou kunnen zijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:15

Even heerlijk offtopic, ik begrijp van de site dat ze nog niet in NL zijn?

Ik zal aan Liesbeth vragen om me op de hoogte te houden van hun komst, kom ik een keer kijken als ik bij haar kom buurten :+

Playty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:18

@ bubbels Heb de vorige keer al gemerkt dat het over andere zaken meestal gaat maar ja aanhouder wint.
@ Spicegirl. Er zijn meerder mogelijkheden en worden vertelt als er interesse voor is.
@ Dubbeldun Ik zoe nu merrie om ze te kunnen tonen voor later.

Playty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:19

de site word bij gewerkt en ze zijn al in nederland
Liesbeth heeft ze zelf mee opgehaald op schiphol.
Dus je kan ze bewonderen als je komt buurten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:20

Oeh gaaf, kom ik doen!

Playty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:24

Zal tegen haar zeggen dat je er aan komt.
de oudere hengst staat nu deze maand in training.
komt aan het einde terug als het goed is.
dan staan ze er alle 2 bij hun op stal.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:35

spicegirl schreef:
@ jolande; alle paarden met stamboek worden officieel 1 januari 1 jaar ouder!zelfs als ze in oktober zijn geboren.dus als je een laat geboren paard hebt, is dat nadelig in shows ...

Ik weet het officieel heet het dan een tweejarige vanaf 1 januari, maar hoe je het ook draaid of keert, hij is nog steeds geen twee op 1 januari, dat wordt hij pas 14 april (als ik zo zijn pedigree zie). En het gaat hier niet om shows, maar om dekkingen. Dus als hij in maart dekt, dan is hij nog steeds geen twee. Maar goed ieder zijn eigen ding, maar ik moet er niet aan denken om mijn hengst die 11 april twee wordt al in te zetten voor dekkingen. Daar is hij geestelijk nog lang niet aan toe. En al helemaal niet omdat hij een bijzondere kleur heeft. Een mooie kleur kan best een jaar langer op zich laten wachten, waarom zo'n haast.