Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marina348 schreef:Ik heb dan nog een jong paard, bijna 2 maar van mij part kan die het de hele dag op ruwvoer doen, brokken kunnen wat mij betreft weg gelaten worden hij doet nu toch eigenlijk niks buiten groeien om... In de hoogte wel te verstaan. Hij krijgt als beloning wel een handje muesli. Wat denken jullie hiervan of krijgt hij dan iets te kort.
Maar misschien de jouwe wel, in dat geval: negeer mijn tekst maar haha CtjeLief schreef:Al-hadye, ik kijk op van de hoeveelheid voer.. heeft ie dit echt nodig? Je zegt 'om dik te worden' maar naar mijn mening kun je een jonger paard juist beter wat schraler houden dan te dik, zeker met maiskuil loop je meer risico op bijv. bevangenheid..
en dan 6 kilo per dag voer..poeh, zelfs hardwerkende av's hebben dit over het algemeen nog niet nodig!Maar misschien de jouwe wel, in dat geval: negeer mijn tekst maar haha
Al_Zawraa schreef:CtjeLief schreef:Al-hadye, ik kijk op van de hoeveelheid voer.. heeft ie dit echt nodig? Je zegt 'om dik te worden' maar naar mijn mening kun je een jonger paard juist beter wat schraler houden dan te dik, zeker met maiskuil loop je meer risico op bijv. bevangenheid..
en dan 6 kilo per dag voer..poeh, zelfs hardwerkende av's hebben dit over het algemeen nog niet nodig!Maar misschien de jouwe wel, in dat geval: negeer mijn tekst maar haha
Ik heb het paard vorig jaar in het echt gezien, en toen stond hij ook een volle emmer voer weg te werken. Moet zeggen dat hij toen ook op een kaal stukje grond stond, maar dan zou het beter zijn om zoveel mogelijk hooi bij te voeren, en niet zo'n hoeveelheid krachtvoer. Hij zag er toen ook niet uit, alsof hij 6 kilo voer per dag nodig had.
Of begrijp ik dat nu verkeerd en bedoel je met paddock de wei? Djilan schreef:Jij wil zeggen dat jouw 2 jarige nog nooit in de wei heeft gelopen![]()
![]()
Of begrijp ik dat nu verkeerd en bedoel je met paddock de wei?
Wat ga je hem geven als hij eens aan het werk is?
Precious20 schreef:Wauw, persoonlijk zou ik nooit zo mijn paarden dúrven houden maar goed, ik ben jou niet.
Hoeveel hooi krijgt hij per dag? Ik vind 6 kg krachtvoer voor een 2-jarige onmenselijk veel!Wat ga je hem geven als hij eens aan het werk is?
Ik zou mijn paard eerst eens binnenste buiten keren op zoek naar een medische oorzaak, want het kan toch niet dat hij met al dat voer nog magertjes is?
Veel succes iig!
Al_hadiye schreef:uhm mag ik vragen ken ik jou?
heb je het nu over mijn paard? want hij is nergens anders als bij mij en c. jamar geweest en hij staat in een paddock. en hij heeft nog nooit van zijn leven buiten eten gehad, dus als je het over mijn paard hebt dan babbel je maar wat uit je mond want hij krijgt enkel op stal te eten.
btw. hij heeft onbeperkt hooi, er staat maar een dun velletje over zijn ribben en komt niet aan. en heeft pas gelednen zijn wormenkuur etc. gekregen dus hij heeft het wel degelijk nodig.