Heeft iemand zijn merrie al hengstig gezien ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:35

nee, maar ze is ook hoogdrachtig *LOL*

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:40

Ik heb mijn merrie pas van vorig jaar en ik weet nog niet precies hoe ze zich zal gedragen als ze hengstig is. Ik verdacht haar er vorige week van dat ze een beetje stond te 'knipogen'. Ik heb wel een hengst op stal, misschien moet ik maar eens even schouwen om te zien of er iets gebeurt Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:14

Mijn merrie's zijn in de winter ook gewoon hengstig geweest, en ze waren het vorige week met het lekkere weer allebei weer Haha!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:26

Sabientje is ongeveer om de drie weken hengstig en ook in de winter. Ze heeft nooit "pauze". Soms is het wat minder, zo ook de afgelopen keer maar meestal is het gewoon constant staart omhoog en maar piesen!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 18:48

Bedankt voor jullie reacties !! Mijn merrie is tot begin december wel hengstig geweest. Omdat ik 2 merries heb is het moeilijk te zien. Ik ga schouwen bij een vriendin die een opdringerige Dartmoor ruintje heeft. Helaas doordat het nog niet zo lang licht is en ik vaak laat thuis ben van mijn werk heb ik de warme dagen gemist, maar vorige week toen Dizzy en Mist elkaar ontmoetten liet ze het toe dat hij onder haar staart likte, hij ze bleef zelfs staan toen het ruintje erop wilde klimmen, maar ze plaste niet of zo. Dus denk ik dat ik het net gemist heb ??

Hebben jullie nog goede "schouw" tips ??? (ik hou het inderdaad bij in de agenda) Is het in jullie ervaring juist beter om met meerdere ruinen te schouwen of maakt dat niet uit. Ik moet wel zeggen dat sinds dat ik begon met schouwen ze in ELK paard geinteresseerd is, terwijl ze vroeger ieder paard dat in de buurt komt (ook al staat ze in een box) met ontblote tanden aanviel !

groetjes.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:11

Hmm, ik heb onze merries niet meer gezien sinds 3 januari, maar ik mag hopen dat Tirion of Taru voorlopig nog niet hengstig zijn, die moeten eerst nog een veulentje krijgen.

Tulip Festival wordt dit jaar het eerst gedekt. Standaard procedure is dat we in april er eens wat sterker op gaan letten. In principe niet voor 1 Juni bij de hengst, dus we hebben nog wel een tijdje Knipoog

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:47

De mijne ook, Jippie! Haha!
Ze is 2 jaar en het is de eerste keer dat ik ze echt eens hengstig zag (ik dacht vorig jaar al maar nu ben ik zeker)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:04

Mijn merrie zit op dit moment bijna aan mijn ruin vastgeplakt...Ze blijft maar om hem heen draaien en haar kont onder zijn neus douwen *LOL*
En mijn ruin heeft er geen bezwaar tegen hoor...Bloos

Als alles meezit gaat ze volgende maand naar de hengst toe. Ik ben er in ieder geval zo goed als zeker uit welke het gaat worden Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:13

jamaica is al 2x hengstig geweest.....

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 09:39

1 van mijn merrie is deze week echt super hengstig geweest, het begint nu weer af te nemen.

boefjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:30

hihih
JA cker!!!!
rana(de merrie bij mijn ponyclub) was super hengstig!
ze wouw zih zelfs door thunder(het keurveulentje) laten dekken vreemd beest

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:13

Ja ik merkte net gisteren weer dat mijn paardje ook hengstig is geworden!

Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:26

Mijn merries zijn constant al weer hengstig. Hebben de cyclus al weer te pakken in verband met het mooie weer.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:45

Mist schreef:
Ik wil mijn merrie laten dekken dit jaar, dus ben begonnen met schouwen, volgens mij ben ik net te laat geweest met dit warme weer en heb ik het net gemist. Heeft iemand zijn merrie al henstig gezien dit jaar of is het (ondanks het zachte weer) toch nog te vroeg ????

Bij ons is de eerste merrie ook al gedekt !!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 03:10

Eirian heb ik nog nooit hengstig gezien, ik heb haar van Juni vorig jaar dus dan zou je zeggen dat ze toch hengstig geweest moet zijn.....ik tref het natuurlijk weer dat ze het niet laat zien.
Best balen hoor, heb ik nu toch 2 hengsten op stal staan die hebben beide veel interesse in haar, maar zij niet in hun.....
Met Mambo kan ik niet schouwen, die is zo op en top hengst dat hij meteen door het lint gaat, ik ga het maar eens met Lorenzo proberen, misschien dat ze het dan wel eens laat zien.