[H][wb] Welke hengst voor merrie (v Caruso)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:57

anneliesdj schreef:
Waarom ben je zo bang voor het karakter dan?
Is je merrie vervelend? Beetje sensibel is toch niet erg?

Nee dat is ook niet erg, enige waar ik voorzichtig mee ben omdat mijn merrie nogal sensibel en soms erg gespannen kan reageren dat het veulen het erger krijgt als de hengst dat ook heeft.
Of denk ik nu te ver door hierover... :o

anneliesdj

Re: [H][wb] Welke hengst voor merrie (v Caruso)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:35

Is ze alleen sensibel of ook kijkerig/schrikkerig?

Sensibel lijkt me geen probleem, een schijterd is wat anders en dat moet je niet hebben.
Als de hengst bv wel sensibel is maar wel graag werkt en makkelijk te bewerken is lijkt me dat geen probleem, anders wordt het als hij kijkerig is of sensibel en tegelijk moeilijk te bewerken is.

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 10:46

Ze is soms een beetje kijkerig, ben wel eerlijk het is wel een merrie waar je wat vertrouwen mee op moet bouwen eerst. Heb je dat, dan wil ze erg graag voor en met je werken.
Alleen wanneer ze iets echt niet wil, kan ze wel heftig reageren (staken, beetje ophoog komen) niet een paard wat je iets af kan dwingen.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:09

Ik heb een Veron x Caruso maar die is dus springgericht. Heel correct kwa exterieur, maar niet voldoende schwung voor een dressuur paard denk ik. Karakter is erg goed. Merrie was vrij zwaar en hijzelf is veel ' smaller'

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:13

Cil schreef:
Ze is soms een beetje kijkerig, ben wel eerlijk het is wel een merrie waar je wat vertrouwen mee op moet bouwen eerst. Heb je dat, dan wil ze erg graag voor en met je werken.
Alleen wanneer ze iets echt niet wil, kan ze wel heftig reageren (staken, beetje ophoog komen) niet een paard wat je iets af kan dwingen.

Hmm ja, ik heb ook zo'n merrie en wil daar wel een hengst bij hebben die erg werkwillig is en dat doorgeeft. Ik vond Wynton een erg leuk dier maar in zijn aanparingsadvies staat dat die merrie's moet met een ongecompliceerd karakter hoewel hij zelf wel erg werkwillig en makkelijk te bewerken is. En het is een Jazz natuurlijk, vraag is of je dat risico wilt lopen.

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:35

anneliesdj schreef:
Cil schreef:

Hmm ja, ik heb ook zo'n merrie en wil daar wel een hengst bij hebben die erg werkwillig is en dat doorgeeft. Ik vond Wynton een erg leuk dier maar in zijn aanparingsadvies staat dat die merrie's moet met een ongecompliceerd karakter hoewel hij zelf wel erg werkwillig en makkelijk te bewerken is. En het is een Jazz natuurlijk, vraag is of je dat risico wilt lopen.

Ja ik weet ook niet zo goed wat nu verstandig is..
Vond die Kasparow ook een interessante hengst, en painted black 2, maar weet van beide niet goed wat voor karakter ze hebben en hoe de nafok ervan is.
Wel erg moeilijk om een geschikte hengst te vinden, blijft altijd gokken natuurlijk!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:36

Kasparow heeft een heel goed karakter wordt gezegd, heb er zelf geen ervaring mee maar je zou gewoon even een mailtje moeten sturen naar zijn eigenaar, geloof dat die ook wel op bokt zit.

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:41

anneliesdj schreef:
Kasparow heeft een heel goed karakter wordt gezegd, heb er zelf geen ervaring mee maar je zou gewoon even een mailtje moeten sturen naar zijn eigenaar, geloof dat die ook wel op bokt zit.

Bedankt, zou het eens kunnen vragen. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:44

Als je de zoekfunctie gebruikt kun je vast ook al een heleboel vinden en kas heeft ook zijn eigen website; www.kasparow.nl

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:48

Ja die website had ik ook al gevonden , dank je!
Heb hun net gemailt met wat vragen.. dus ben benieuwd!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 14:27

Nou heb Arja gesproken, en ik denk dat Kasparow een goede hengstenkeuze zou kunnen zijn.
Ze liet met een nakomeling zien uit bijna dezelfde merrie-lijn en die zag er niet verkeerd uit!
Ga denk ik eerst nog een keer hem 'live' bekijken voordat ik beslis, maar wat ik nu heb begrepen van Arja zelf zou het een hele goede keuze kunnen zijn (het blijft natuurlijk afwachten).

Heb nog even gezocht op berichten van hier over Kasparow en die waren meestal ook positief. :)