welk ras geschikt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knaasje

Re: welk ras geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:57

Koudbloeden, maar het verschilt denk heel erg per paard, niet zo zeer per ras.

cynthjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:43

Ik denk dat een connemara goed voor je zal zijn! Ze zijn namelijk erg betrouwbaar en ze worden vaak gebruikt als kinderpony :D

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:07

Heeft niks met ras te maken: ik ken hete arabieren en arabiertjes waarop je een kind het bos in laat gaan. hetzelfde geldt voor haflingers, trekpaarden en al het andere spul.
Daarbij heeft het ook niet altijd met leeftijd te maken ;) een 21 jarige kan net zo veel of meer pit hebben als een 3 jarige.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:11

Ik denk niet dat je echt voor een bepaals ras MOET gaan, het gaat er denk ik vooral om dat het paard wat ouder is en al veel heeft gezien. Misschien ook niet zo groot, dit kan ook wat enger aanvoelen. Wat heel goed kan werken is lekker met een paard naar buiten, lekker relax buitenritjes maken!! Niet gaan sjeesjen maar gewoon heel rustig en lekker genieten!!!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:18

Ik denk dat je zeker niet op zoek moet gaan naar hét perfecte ras want dat bestaat niet. Een paard wordt zoals hij is door wie zijn ouders zijn en door hoe hij wordt opgevoed en wat hij heeft meegemaakt. Ook een rasloos paard kan heel geschikt zijn en dat kan ook schelen in de portemonnee. Ik zou zoeken naar een paard dat al iets ouder is, voor de ervaring, bekend is met verkeer, andere paarden , honden etc. zodat je niet te snel voor verassingen komt te staan. Mocht je een dier gevonden hebben dan zou ik ook zeker vragen om hem een paar keer uit te proberen, ook met opzadelen en uit het land halen enzo. En ik zou ook gaan voor een bepaalde proefperiode waarin je hem in je eigen omgeving kan uitproberen.