Ik wil bij deze even uit de wereld helpen dat ik er niet specifiek op fok om een perfecte hengst of merrie te fokken. Het gaat er bij mij vooral om dat ik er later mee uit de voeten kan om er gewoon lekker mee te rijden en er veel plezier aan te beleven. Hij heeft een top karakter en dat vind ik belangrijker dan al het andere. Ik ben ook geen ervaren fokker. Het was meer door de reacties van andere mensen die er meer kijk op hebben dan dat ik het heb (gebaseerd op het uiterlijk en gangen), dat ik deze vraag stel. Ik vind hem leuk lopen en ik vind hem er goed uitzien en ik ben realistisch genoeg om te weten dat je echt wel iets HEEEEL bijzonders moet hebben en ook een "naam" in de fokkerij moet hebben, om nog maar niet te praten over de kosten, om uberhaubt een kans te maken.
Ik had bijvoorbeeld geen flauw idee dat de moederlijn zo zwaar mee telt. Dus ik leer hier ook weer een hoop van. En om ook nog maar te reageren op de reacties over de manier van opfok. Hij gaat gewoon lekker de opfok in. Eind april begin mei gaat hij lekker voor 2 jaar lang weg zodat hij lekker zich kan ontwikkelen en groeien. Hij zou in de eerste instantie meteen vanaf de merrie al de opfok in gaan, maar aangezien meneer geprobeerd had om door de tralies te springen en daardoor dus zijn schedel kapot had geslagen en de nodige medicatie en hechtingen had, leek het ons verstandiger om het het winter seizoen nog bij huis te houden om hem in de gaten te houden. En dat hij daardoor dus minder buiten is dan menig ander veulen is een keuze die er op dat moment gemaakt is. Toen hij bij de merrie was, stond hij ook gewoon 24 uur per dag buiten en ook bij andere merries met veulens. Dus ik denk dat hij echt niks te kort komt of tekort gekomen is, anders zou hij er een stuk beroerder uitzien. En geloof me als ik zeg dat ik echt alles voor mijn dieren over heb en er dus ook het beste mee voor heb. Ik ben van mening dat als je dit niet hebt en je geen energie of kosten in je dieren wil steken, dat je er niet aan moet beginnen. Ze kunnen immers niet voor zichzelf zorgen.