Diortje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:01

mijn bijna 2 jarige is nu 1,56 en die was bij de geboorte net 1 meter
dus in ruim1,5 jaar tijd is hij zeker 55 cm gegroeit.
door ziekte kan het dat ze iets achter zijn met de andere.
maar dat halen ze echt wel weer in.
ik heb ooit een veulen gezien die bij de geboorte ook krap 1 meter was
en de eerste zomer wou die merrie ook niet goed groeien dus die handelaar waar ik stond heeft haar verkocht en de nieuwe eigenaar kwam de merrie 3 jaar later brengen voor de dekking en die bleek dus zo gegroeit te zijn dat deze 1,76 was geworden.
dus ik denk niet dat je je teveel moet richten op de hoogte.
het komt wel in orde hoor.
heb je een idee van hoe hoog ze nu is??

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 08:36

Ik ga haar eens moeten meten!!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:51

wat een lekkerding zeg en die voorpluk verry qute :+:

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:32

@ diortje ja dat moet je eens doen.
ik heb de maten van mijn ruin ook nog.
kan ik even vergelijken voor je.
want hoeveel maanden is ze nu precies?

kappiegirl

Re: Diortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:03

wat een lief mooi veulentje echt een schatje!

Denk dat je haar ook niet naast die grote ruin moet bekijken hoor, daar lijkt ze inderdaad een klein beestje maar als je haar zo alleen ziet dan vind ik haar ook niet zo heel klein.
Ons veulen was met de geboorte 1.06m en is nu 1.29/1.30m maar ik zie haar ook niet groeien maar de mensen die haar niet dagelijks zien, zien haar wel groeien zeg maar.
geniet van haar ze is schitterend

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:03

Wat een ontzettend mooi veulen! Je kan wel zien dat het een Vivaldi is... Prachtig :D

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:23

Wat een knapperd! Ik vind jullie samen ook heel erg leuk!
Ik zou vooral heel veel genieten endan zie je vanzelf of de ademhaling beter word... Ik snap het ook heel goed hoor dat je je zorgen maakt maar lekker genieten en spelen, ze is in ieder geval een sterk paardje als je hoort wat ze allemaal meegemaakt heeft! Succes!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:19

Met zo'n ruin moet je je altijd wel verdedigen qua je eigen grootte :P De eerste en laatste foto zijn het leukste. De eerste omdat het lieve schattige kleine ukkie z'n lip naar je uitsteekt en de laatste omdat ze nu echt thuis is. Samen met jouw ruin en met jou :)
Ze ziet er gezond uit ondanks de ziekte. Misschien zal ze wat groei betreft wat achter blijven, maar als je zo voor haar blijft zorgen groeit ze vast uit tot een prachtig diertje :)

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:11

nou gisteren mijn bijna 2 jarige vivaldi opgemeten en hij is 1.58 :D
dus die doet het prima met groeien

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 17:37

Steefjevos schreef:
Met zo'n ruin moet je je altijd wel verdedigen qua je eigen grootte :P De eerste en laatste foto zijn het leukste. De eerste omdat het lieve schattige kleine ukkie z'n lip naar je uitsteekt en de laatste omdat ze nu echt thuis is. Samen met jouw ruin en met jou :)
Ze ziet er gezond uit ondanks de ziekte. Misschien zal ze wat groei betreft wat achter blijven, maar als je zo voor haar blijft zorgen groeit ze vast uit tot een prachtig diertje :)

Precies, ze is nu echt THUIS!!!
Bedankt allemaal voor de lieve reacties en het hart onder de riem...haar grootte op zich zou nog niet zo erg zijn, ik hoop gewoon dat ze gezond is/wordt, ik heb er al zoveel voor gedaan. Het heeft een hele smak geld gekost om haar zo te laten verzorgen, en op hetzelfde moment is mijn hond Fiona zwaar ziek geworden, dus die ook naar de kliniek, onderzoeken, bloedtransfusies, nierbiopten...dus zowel financieel als mentaal zat ik er helemaal door, maar mijn dieren zijn het allerbelangrijkste voor me, het zijn allereerst mijn kinderen, en ik geloof enorm in Dior wat de toekomst in de ring betreft, ze heeft echt veel capaciteiten.
Ik denk dat ze ergens wel weet wat ik tot nu toe voor haar gedaan heb, want de band tussen ons is al énorm sterk, gelukkig is ze nu ook aan m'n ruin gehecht, want in het begin wou ze de wei niet op zonder mij. Rollen doet ze trouwens nog steeds alleen als ik er naast sta, anders niet.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:43

Ziezo, even een bloedafname van de kleine laten doen, en nu weten we waar we voorstaan: de rhodococcus is gelukkig verdwenen, de organen functioneren goed (ook de longen!), maar 1 ding dat een probleem vormt, nl. haar immunoglobulinen, nl. haar antistoffen, daar zijn er dus te weinig van. Dit wilt dus zeggen dat ze heel vatbaar is voor alles wat er ronddwarrelt, de dikke achterbenen komen wschl van een eens heel klein opgelopen wondje of stootje, maar zij reageert daar dus meteen op. Ze zal dus nog een tijdje vanalles oprapen zoals verkoudheden enzo, maar ze moet dus zelf wat antistoffen aanmaken, dus we gaan haar niet voor de kleine dingen behandelen (zoals nu de stalbenen), enkel als er koorts bij komt kijken of terugvallende conditie zal ze antibiotica krijgen. Ze moet eigenlijk door wat kleine kwaaltjes door voor juist die aanmaak te stimuleren.
We zijn dus gewaarschuwd! Zoals ik al dacht, een echt zorgenkindje! Maar zolang het oppervlakkig blijft, kan dit allemaal zo geen kwaad, normaal moet ze tegen dat ze 2 jaar is voldoende antistoffen aanmaken.
Wel mag ik me tot die tijd niet op maneges enzo begeven, aangezien dat een "overdosis" van microben zou zijn, wel jammer, want ik had m'n paarden graag allebei een maand in mei naar de manege verkast om ze daar even te scheiden op aparte weides, elk met andere paarden, zodat mijn wei eens volledig bewerkt kon worden, maar dat gaat dus niet door.
Maar momenteel doet ze het dus goed, ik heb haar een beetje proberen te meten, dus de geschatte lengte (heb geen stokmeter) zou iets rond de 1m40 zijn, valt goed mee!

Nog een fotootje in de winterzon:

Afbeelding