Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Ik heb zelf wel de regel dat ze niet moeten zeuren tot ze een dikke buik hebben, maar daarna doen we 't in overleg. Springen met hoogdrachtige paarden vind ik wel discutabel, buitenritjes is weer wat anders.

Kendra schreef:Inderdaad, bij ieder paard is het anders - en soms is het ook per dracht verschillend en soms ook per dag (lekker duidelijk). Ik heb zelf wel de regel dat ze niet moeten zeuren tot ze een dikke buik hebben, maar daarna doen we 't in overleg. Springen met hoogdrachtige paarden vind ik wel discutabel, buitenritjes is weer wat anders.
Net zo belangrijk vind ik hoe snel je het weer oppakt, vroeger begonnen wij heel snel weer te rijden (en ook serieus te trainen), daarmee ben ik de laatste jaren voorzichtiger geworden omdat ik een paar keer heb meegemaakt dat ze later (als het veulen 3-4 maand is) toch een terugval krijgen (vooral last van de rug, waarschijnlijk nog als gevolg van de bevalling).
Nu is ze pas 2/3 maandjes, maar als ze een echte buik heeft en aangeeft dat ze het niet meer kan dan luister ik naar haar en dan stoppen we gewoon.