Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sandra_daan schreef:Ik zei toch, dat het ook bij huis kan met leeftijdsgenootjes...!
sassie76 schreef:Mijn veulen (nu jaarling) stond in eerste instantie in de opfok maar na drie keer een dierenarts erbij gehaald te hebben, heb ik haar uit de kudde gehaald.
Ze staat nu wel op stal maar komt eigenlijk meer naar buiten dan in de opfok...gemiddeld zo'n 4,5 uur. Ze staat met mijn volwassen merie in een paddock en komt ook met een tweejarige en een vierjarige buiten...ze hoeft zich niet te vervelen en krijgt voldoende beweging
. In zijn hele leven is hij (behalve op de trailer) nog nooit alleen geweest en heeft hij altijd paarden om zich heen om paards mee samen te leven.
Maar de zomeropfok is mij dus prima bevallen. (Was in friesland, achter de dijk, bij de Gouden Hoep)xannickx schreef:ik ga er dus elke dag naar toe, ik weet ook dat de meningen hierover verdeeld zijn en ik heb ookal kritiek gekregen omdat veel mensen vinden dat een veulen een veulen moet blijven en ze er geen baat bij heeft om elke dag contact te hebben met mensen.
Diablo schreef:xannickx schreef:ik ga er dus elke dag naar toe, ik weet ook dat de meningen hierover verdeeld zijn en ik heb ookal kritiek gekregen omdat veel mensen vinden dat een veulen een veulen moet blijven en ze er geen baat bij heeft om elke dag contact te hebben met mensen.
Je doet het goed hoor. Ik heb hier nu al verschillende veulens in mijn eigen groep (van 8 paarden/ponies) op zien groeien en ze kwamen/komen dagelijks in handen. Ik heb nu welopgevoede paarden, die niets eng vinden, volledig op de mens vertrouwen en tegelijk ook echt paard zijn.
dus blijkbaar vind ze het niet erg dat ze 's nachts op stal gaat.
[/quote]