[H]KWPN dressuurhengst geeft sterk achterbeen en soupless

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:00

Zijn nakomelingen moeten het nog gaan doen,United fokt erg goed door,alleen het model laat soms wat te wensen over.
Wat dat betreft fokt Houston wel een mooi model en achterbeengebruik door,maar goed dat moet je wel zien zitten.

Ik denk dat een iets "rondere" hengst wel mooi bij je merrie zou passen.

Suus86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 13:07

Nee Houston word het niet.
United spreekt me wel aan zal er eens wat meer van opzoeken.
Uphill ben ik ook niet zo van gecharmeerd.
Wat bedoel met iets 'ronders'?

Elisa2

Re: Welke KWPN dressuurhengst geeft sterk achterbeen en soupless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:59

Een paard met mooie ronde vormen,ik zal eens verder denken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:14

Elisa2 schreef:
Een paard met mooie ronde vormen,ik zal eens verder denken.

Als ze gedekt is komt dat vanzelf :D

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:47

Op de standfoto doet de lendepartij en de croupe wat strak aan, zou wat meer ronding mogen hebben. Een afstammeling van Krack C of Krack C zelf zouden zeker op jouw merrie passen tenminste qua model. Beweging is moeilijk te zeggen omdat die natuurllijk niet te beoordelen is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:53

Suus86 schreef:
Ja Johnson vind ik een zeer aansprekende hengst, heb alleen nog niet veel nakomelingen gezien.
Johnson heeft toch een goed karakter? Geeft hij dat ook door?

johnson heeft en geeft een super karakter. ik heb er een 2 jarige van waar ik echt alles mee kan doen.
qua bewegen loopt die van mij goed maar johnson zelf heeft niet het beste achterbeen waar ik ook meerdere johnson eigenaren over hoor.
Die van mij komt uit een future x ferro x ramiro, het achterbeen is ZEKER goed , eigenlijk beter als voor.

uniqueV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:07

Johnson geeft fijne karakters, alleen niet het sterke achterbeen wat jij graag wilt. Dat heeft Johnson zelf ook niet, hij gebruikt het echter wel goed. Al eens aan Zizi Top gedacht of Tango?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:10

Zizi top,dat lijkt me een hele fijne hengst voor jouw merrie en het Ulft bloed zit ver genoeg weg.Hij heeft een super achterbeengebruik en zelf een mooi model.Er is alleen nog niet bekend hoe hij fokt.

Suus86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 23:21

Zizi Top?? Maar dat is een Tango x Ferro. :?
Er werd gezegd dat als ik deze hengsten zou gebruiken ik meer kans heb op een tank fok.
Maar in combinatie kan het wel??
Misschien dat Andretti dan nog iets is. Heb gelezen in het rapport dat de beweging kan verbeteren.
Ulft zit immers ver weg. Maar daar is nog helemaal niets over bekend hoe hij fokt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:38

Ja maar Ulft zit ver genoeg weg denk ik in Zizi,en zo kun je wel lijnenteelt toepassen en het achterbeen verankeren.Bovendien is de moeder van Zizi ook de moeder van Painted Black en die heeft in combi met Gribaldi ook geen super zwaar paard gegeven.Terwijl Gribaldi dat ook nog weleens wilt doorfokken.
Andretti ken ik niet.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:40

farrington, sterk achterbeen, imo souplesse in mindere mate dan zijn sterke achterbeen

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:42

Van Ferro hebben wij een aantal nakomelingen gehad die een zeer sterk achterbeen hadden en waar op de keuring ook hoge scores zijn mee behaald. Evenals van Painted black hebben wij meerdere nakomelingen met een erg sterk achterbeen!

United fokt trouwens ook een sterk achterbeen door en kan qua type-ext. ook veel toevoegen! Of anders zijn zoon Armani; maat, bloed en type!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:00

sigrid1182 schreef:
farrington, sterk achterbeen, imo souplesse in mindere mate dan zijn sterke achterbeen

Dat beeld heb ik er ook van :j De meeste kinderen van Farrington die ik ken zijn vaak wat stug in hun lijf.

Suus86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:08

Dus met Zizi Top zou ik geen tank fokken. Wel mooie hengst trouwens.
Farrington ken ik niet? Maar wat jullie zeggen lijkt me dat dan geen goede keuze voor mijn merrie.
Vind Westenwind ook een erg aansprekende hengst maar heeft hij wel een goed achterbeen en souplesse?
United vind ik ook erg leuk ga wat nakomelinge opsporen. Zeker een goede optie denk ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:18

Mijn mening over Westenwind is dat hij wel veel kracht heeft,maar ik vind hem wat traag in het achterbeen.Souplesse lijkt hij wel aardig te hebben.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:17

In het verleden zijn hengsten geweest met een sterk, krachtig ondertredend achterbeen maar wiens nakomelingen amper verder kwamen dan het Z omdat ze gewoonweg weigerde dat achterbeen voor de ruiter te gebruiken.
Kun je beter een iets trager achterbeen hebben dat onder de ruiter bewerkbaar is en actief wordt. ~~}>

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:27

Als een paard zich niet laat bewerken en daardoor zijn achterbenen niet voldoende gebruikt terwijl hij dit wel kan zegt dit iets van het karakter en bewerkbaarheid. Een combinatie van een sterk achterbeen en meewerkend karakter is het juiste. Een traag achterbeen zie ik niet graag. Je moet er vaak veel aan werken om het actief te krijgen en te houden.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:31

Silvesters schreef:
Als een paard zich niet laat bewerken en daardoor zijn achterbenen niet voldoende gebruikt terwijl hij dit wel kan zegt dit iets van het karakter en bewerkbaarheid. Een combinatie van een sterk achterbeen en meewerkend karakter is het juiste. Een traag achterbeen zie ik niet graag. Je moet er vaak veel aan werken om het actief te krijgen en te houden.

Mee eens!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:35

Dat klopt, maar er zijn paarden die geen spetterend achterbeen hebben aan het touwtje en als je er op zit aan een lichte hulp hun achterbenen super gebruiken, ik weet je ziet het niet vaak, maar het bestaat. Dit zijn vaak stabiele paarden in omgang en onder de ruiter.

Die snelle vlugge achterbenen gaan vaak samen met een sensiebel karakter, niet door de gewone ruiter te bedienen!
Daarom kun je een paard niet alleen op zijn gangen beoordelen maar is het karakter zo vreselijk belangrijk!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:50

ik ken nog wel een hengst met een super achterbeen en veel souplesse...

helaas is het geen "drs" hengt, maar fokt ze wel...

nl Goodtimes....alleen is die nu dv....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:58

Suus86 schreef:
Dus met Zizi Top zou ik geen tank fokken. Wel mooie hengst trouwens.
Farrington ken ik niet? Maar wat jullie zeggen lijkt me dat dan geen goede keuze voor mijn merrie.
Vind Westenwind ook een erg aansprekende hengst maar heeft hij wel een goed achterbeen en souplesse?
United vind ik ook erg leuk ga wat nakomelinge opsporen. Zeker een goede optie denk ik.

Het is een beetje lastig beoordelen wat je met Zizi Top gaat fokken omdat zijn eerste kinderen nu max een jaar oud zijn ;)

Farrington staat in Amerika (dacht ik) en is via VDL beschikbaar. Wel diepvries sperma. Niet vreselijk duur.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:59

sigrid1182 schreef:

Heb je wel een merrie met een fijn karakter nodig :)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:01

als ts intresse heeft staat op yourtube een filmpje van farrington van okt 2008, waar hij stapt en draaft aan de hand...

ik vidn t een mooie hengst en heb er al veel mooie nakomelingen van gezien...

hangt natuurlijk ook af, wat voor merrieTS er voor in gedachten heeft...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:02

Pletje123 schreef:
sigrid1182 schreef:

onzin!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:04

sigrid1182 schreef:
Pletje123 schreef:

onzin!

Onzin? Goodtimes staat nou niet bekend om de super makkelijke paarden die hij geeft... :=