Goede kwaliteit IJslanderhoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skotti

Re: Goede kwaliteit IJslanderhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:20

Ik heb gister mijn hoofdstel binnengekregen, van Hilbar en is de Goldline geworden. Is echt een prachtig hoofdstel en staat heel erg sjiek :d.
Ben er heel erg blij mee.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:19

Skotti schreef:
Ik heb gister mijn hoofdstel binnengekregen, van Hilbar en is de Goldline geworden. Is echt een prachtig hoofdstel en staat heel erg sjiek :d.
Ben er heel erg blij mee.

Ik heb exact hetzelfde hoofdstel, alleen de silverline :D vind het inderdaad ook een super sjiek hoofdstel! Ik heb nu een lage neusriem erbij, maar wil ook nog de gecombineerde neusriem bestellen, vind dat altijd wel erg mooi staan. Tot nu toe nog erg tevreden over het leer en de kwaliteit. Heb ook een topreiter hoofdstel gehad en die vond ik ook erg mooi... en voor mijn gevoel was die ook erg stevig, niet zomaar kapot te trekken. De hilbar voelt iets slapper, maar dat is puur op gevoel gebaseerd!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:27

Dat gevoel heb ik ook Shadowfax, het leer van mijn Hilbarteugels is wat kartonniger dan de rest van mijn hoofdstel. Kan zijn omdat ze nog zo nieuw zijn, het leer is nog vrij stug en ik vind het ook aan de dikke kant, een beetje lomp zelfs.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:27

hestejente schreef:
Dat gevoel heb ik ook Shadowfax, het leer van mijn Hilbarteugels is wat kartonniger dan de rest van mijn hoofdstel. Kan zijn omdat ze nog zo nieuw zijn, het leer is nog vrij stug en ik vind het ook aan de dikke kant, een beetje lomp zelfs.

Daarom heb ik ook bewust de disco teugels van topreiter eraan... daar was ik erg tevreden over, dus heb die opnieuw gekocht.

Hebben jullie trouwens een lage neusriem of een gecombineerde?

Ik wil dus graag nog een losse gecombineerde neusriem, maar voor dat bedrag kan ik zowat ook een nieuw compleet hoofdstel bij divoza kopen... zo'n pagony start gecombineerd bijv. Of een losse pagony bonfire gecombineerd... hebben jullie ervaringen met een bonfire aansnoerriem? Is dat niet heel veel neusriem voor onze paardjes?

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:46

Shadowfax: Ik heb juist nu expres een gecombineerde neusriem gekocht. Omdat ik het gevoel had dat hij daar lekkerder mee liep. Heb nu een hoofdstel met een lage neusriem en dus een met een gecombineerde. Skotti loopt naar mijn idee wat losser met de gecombineerde.

Ik heb geen ervaring met een aansnoerriem, maar ze ogen altijd heel erg breed.
Ben benieuwd wat je gaat doen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:44

Skotti schreef:
Shadowfax: Ik heb juist nu expres een gecombineerde neusriem gekocht. Omdat ik het gevoel had dat hij daar lekkerder mee liep. Heb nu een hoofdstel met een lage neusriem en dus een met een gecombineerde. Skotti loopt naar mijn idee wat losser met de gecombineerde.

Ik heb geen ervaring met een aansnoerriem, maar ze ogen altijd heel erg breed.
Ben benieuwd wat je gaat doen.

Aha, heb je dan de goldline gecombineerde neusriem gekocht? Of een andere gecombineerde van hilbar? Ik wil namelijk wel de silverline gecombineerde neusriem bestellen... heb je een foto van je goldline hoofdstel?

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:34

Nee nog geen foto's sorry. Is niet echt lekker weer en wil het hoofdstel nog even invetten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:34

ShadowFax schreef:
Daarom heb ik ook bewust de disco teugels van topreiter eraan... daar was ik erg tevreden over, dus heb die opnieuw gekocht.

Hebben jullie trouwens een lage neusriem of een gecombineerde?

Ik wil dus graag nog een losse gecombineerde neusriem, maar voor dat bedrag kan ik zowat ook een nieuw compleet hoofdstel bij divoza kopen... zo'n pagony start gecombineerd bijv. Of een losse pagony bonfire gecombineerd... hebben jullie ervaringen met een bonfire aansnoerriem? Is dat niet heel veel neusriem voor onze paardjes?

Die Hilbar teugels heb ik omdat ik leren teugels er netjes uit vind zien, en ik heb die van Hilbar gekozen omdat ik perse veermusketons wilde :+ Het zal een kwestie van wennen zijn, die dikke, stugge teugels, ik heb ook nog biothane teugeltjes met rubbergrip, die zijn smaller en soepeler :) Allebei mijn neusriemen zijn trouwens van die lage, dat lijkt me prettiger voor het paard en vind het ook mooier staan, vossie heeft zo'n enorme kop en een hoge/gecombineerde neusriem vestigt daar alleen maar de aandacht op :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:29

Tsjaa om nou een neusriem te kopen omdat je een bepaalt model mooier vind staan.. Zou eerst een gecombineerde neusriem gaan lenen om te kijken hoe je paard er mee loopt. Sommige paarden vinden het niets, andere lopen er goed mee.

De gecombineerde neusriem van hilbar met dat gouden randje is de sperriem breeder van dan de neusriem zelf. Weet niet of je dat al gezien had?