Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar er blijft toch een grote twijfel in mijn hoofd dwalen
capraibex70 schreef:Wij hebben een tweejarige merrie van Tangelo van de Zuuthoeve uit een Voltaire x Saluut. Tangelo heeft zeer mooi beenwerk doorgegeven. Maat lijkt ook goed.

Karennnn schreef:Ik woon in België dus voor mij is de breemeerschen gemakkelijkerMaar er blijft toch een grote twijfel in mijn hoofd dwalen
![]()
Bij adorado is het echt alles of niets, je bent voor zijn manier van springen of tegen zijn manier. En ik vind zijn manier van springen maar 'zozo' maar ik denk dat hij veel dingen op mijn merrie zou kunnen 'rechtzetten'. Maar dan blijft er in mijn hoofd wel nog altijd zitten: ik zit al 3jaar achter elkaar te zeggen dat Cicero erg goed op de merrie zou passen en elk jaar belandt hij op de 2e plaats waar ik dan later weer spijt van krijg![]()
Ik ga de hengstenshows afwachten en dan maak ik mijn keuze
s0173957 schreef:Karennnn schreef:Ik woon in België dus voor mij is de breemeerschen gemakkelijkerMaar er blijft toch een grote twijfel in mijn hoofd dwalen
![]()
Bij adorado is het echt alles of niets, je bent voor zijn manier van springen of tegen zijn manier. En ik vind zijn manier van springen maar 'zozo' maar ik denk dat hij veel dingen op mijn merrie zou kunnen 'rechtzetten'. Maar dan blijft er in mijn hoofd wel nog altijd zitten: ik zit al 3jaar achter elkaar te zeggen dat Cicero erg goed op de merrie zou passen en elk jaar belandt hij op de 2e plaats waar ik dan later weer spijt van krijg![]()
Ik ga de hengstenshows afwachten en dan maak ik mijn keuze
Ik heb al enkele Cicero-veulens gezien en dat waren stuk voor stuk echt zware veulens. Jonge paarden heb ik er nog wel niet van gezien dus ik weet niet hoe ze uitgroeien.
deze merrie zelf is niet van de fijnste, maar uit de stam komen echt veel bloedpaardjes met iele nek, iele bespiering... Dat wil ik vermijden. Bovendien zijn er hier op bokt een aantal met Cicero nakomelingen en die staan echt hoog int bloed. Hangt volgens mij gewoon af van de merrie en omdat ik weet dat de merrie veel bloed heeft en vererft ben ik net opzoek naar een groffere, grote, koele hengst. Karennnn schreef:ben ik net opzoek naar een groffere, grote, koele hengst.
lientjeds schreef:Karennnn schreef:ben ik net opzoek naar een groffere, grote, koele hengst.
Ik hou me al 2 jaar een beetje verder van Adorado, omdat ik hemzelf niet de grootste en grofste vind, en wou dit jaar wel met Cicero proberen... Want ik ben zoek net hetzelfde qua springhengst voor mijn 4jarige Bentley x Palestro.
Maar koel is Adorado zeker wel!
Ik zie vanavond mijn vroegere bijrijdster, deze heeft 2 jaar de jonge paarden zadelmak gemaakt in de Breemeersen en verwacht zelf een veulen van Adorado, ik zal bij haar eens informeren naar zijn nakomelingen qua type/bouw.

lientjeds schreef:ah, ikzelf had Nabab in gedachten, dus dat sluit wel goed aan bij jouw Vigo advies!
Helaas zal ik dan wel geen bewegingswonder moeten verwachten
Palestro = Quidam, dus ook hier zit er frans bloed; welliswaar in de moederlijn.
de volledige moederlijn is overigens Palestro x Sir de Verneuil x Fleuri de Manoir, en de moeder van Vigo is ook een Fleuri. Daarom mijn voorkeur voor Nabab zelf.!
lientjeds schreef:Els heeft meer dan genoeg Adorado-veulens gezien, haar eigen merrie is niet de meest grootramige merrie, dus misschien moet dat wel lukken met Adorado.
En koel en werkwillig is hij alleszins, ik heb hem 2 jaar zien passeren in de LRV, tem Midden, en ik was elke keer onder de indruk van hem!
Tiniez schreef:Weet er iemand meer van Calvino Z vind ik een geweldig mooi paard!!!!!
Karennnn schreef:Nabab zou qua bloedlijn inderdaad mooi aansluiten maar je zal inderdaad op gangwerk moeten afgeven zoals je zegt! Maar is dit met vigo ook zo hard? Ik dacht dat de Vigo nakomelingen nog best aardige bewegingen hadden? Ik heb toch altijd liefst een springhengst die toch nog wat kan bewegen (of de merrie moest dat dominant doorgeven) als de nakomeling dan niet genoeg kan springen dan kan hij nog als allround paardje dienen.
lientjeds schreef:Ikzelf wil naar de hengstenshow vd Breemeersen om de nieuwe te zien, Cresendo, voor eventueel op de Painted Black.
En bij de Roshoeve zou First Junior me wel aanstaan...
Dus dan zie ik ook zowel Adorado als Cicero aan het werk.
lientjeds schreef:Cresendo zou, volgens diegenen die hem gezien hebben, een springhengst zijn met het exterieur en de bewegingen van een dressuurhengst.
First Junior is dan weer een dressuurhengst, maar was volgens velen 1 van de betere springhengsten van zijn jaargang op de keuring.
Is dit nou omdat wij Belg zijn???
Veelzijdigheid is en blijft bij mij prioritair!
maar ik heb zo ook mijn prioriteiten. Ik zal dan ook nooit of te nimmer een pure dressuurhengst op een springpaard zetten of andersom. Maar bij een dressuurpaard zou ik dan wel voor een dressuurhengst gaan die er een deftige sprong heeft inzitten en bij een springpaard voor een springhengst met deftige gangen.