misterA schreef:CGJ12, ik nuanceer mijn enthousiasme enigzins. zijn achterbeengebruik is van opzij gezien
wel krachtig en goed ondertredend, maar van achteren gezien doet hij me erg veel aan Jazz denken.
Inderdaad erg hakkig.
Je wringt je nu wel een beetje in een vreemde bocht.... 
De Jazzen lopen "nauw" in het beenwerk (voor en achter). Dat demonstreert Johnson bijvoorbeeld heel duidelijk. Die spoort voor en achter binnen 15 centimeter. Maar de Jazzen doen dat wel op een correcte wijze.
Van achteren gezien beweegt Ampere in het achterbeen veel meer als Sandro Hit. Hij "schaatst" weliswaar niet zoals SH, maar zet zijn achterbenen wel neer in die specifieke houding. Daar waar SH het achterbeen op het laatste moment van het zweefmoment duidelijk buiten de massa plaatst doet Ampere dat duidelijk correcter. Die plaatst het achterbeen veel beter onder de massa en niet er naast, maar de stand van knie-hak-kogel is van achteren gezien gewoon niet goed. Zo hakkig als wat. Ik herhaal het maar even.
Ik wil de hengst verder niet afkatten. Ik heb hem zelf even bekeken met een eigen fokdoel maar schrok behoorlijk van dat achterbeen. De hengst heet verder best een mooie bloedvoering, maar dit avontuur ga ik even niet aan... 
***focust zich nu op Uphill als kandidaat***
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 13-01-09 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt