Merens paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: Merens paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:35

Ik woon vlak bij het gebied waar de merens vandaan komt. Heb hier ook al veel merens paarden om me heen. Zelf vind ik het hele leuke paarden met een bijzonder karakter, eigenwijs, een hele eigen wil maar als je ze goed opvoed en heel consequent bent met ze dan heb je er een goude paard aan, ze zijn echt heel vriendelijk van karakter.
Het gebied waar ze vandaan komen is heel schraal, houdt daar vooral rekening mee!!!

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 14:40

ze zijn ook ontzettend lief! en vooral eigenwijs
maar mijn paardje is gelukkig netjes opgevoed.
maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet STRONTeigenwijs is
want dat is ze altijd. :P haha

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:31

JoCo schreef:
Hoi, ik heb zelf 2 mérenspaarden gehad. Persoonlijk heb ik het helaas niet voor dit ras ... ofwel heb ik veel pech gehad, ofwel is dit toch een karaktertrekje van deze paarden... ik vind ze énorm op eten gericht (mijn weides zijn nooit zo kaal geweest) en erg "bruut" in de omgang (veel kapot maken, weinig respect voor verzorger.

Wij hebben altijd paarden gehad, van koud tot warmbloed, maar bij deze 2 viel dit echt op ...

Ik rijd ook een Merens, deze trekt wel erg naar eten, maar niet overdreven. Verder is het een schat van een dier, ook naar mij. En naar haar eigenaren ook! Dit is echt een super lief dier!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:57

Ik heb ook twee merens, een bijna 6 jarige hengst en bijna 4 jarige ruin. En ja, ze zijn slim. Geef je eens een snoepje als ze erom vragen, dan ben heeeel lang bezig het weer af te leren ;)

Ze kunnen af en toe lomp zijn (vooral voor elkaar) Maar ze blijven bijde respectvol bij mij uit de buurt, enkel de hengst wil nog wel eens uit proberen. Maar met voeren wachten ze netjes totdat ik klaar ben.

En tja, ze kunnen natuurlijk ook eigenwijs zijn ;) heeuuul erg eigenwijs zelf.

enneh... kleine fries? das vloeken in de kerk ;)

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 23:25

een kleine fries slaat ook nergens op want mijn paard lijkt niet eens op een fries
ik had vandaag ook
ze was zo hyper actief
wilde heel graag aan het werk,
maar was toch strond eigenwijs.
dat ze dat allemaal tegelijk kunnen zeg.
knap hoor :P :+

manishdra schreef:
Ik heb ook twee merens, een bijna 6 jarige hengst en bijna 4 jarige ruin. En ja, ze zijn slim. Geef je eens een snoepje als ze erom vragen, dan ben heeeel lang bezig het weer af te leren ;)

Ze kunnen af en toe lomp zijn (vooral voor elkaar) Maar ze blijven bijde respectvol bij mij uit de buurt, enkel de hengst wil nog wel eens uit proberen. Maar met voeren wachten ze netjes totdat ik klaar ben.

En tja, ze kunnen natuurlijk ook eigenwijs zijn ;) heeuuul erg eigenwijs zelf.

enneh... kleine fries? das vloeken in de kerk ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:12

veelzijdige paardjes he ;)

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 10:29

Ja :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:36

Ik rijdt ook een Merens bij voor mijn vriendin.
Foto wel in mijn profiel, op de groepsfoto met iemand anders er op, kan niet missen.

Moet wel zeggen dat uiterlijk jou paardje niet echt een merens lijkt. Te weinig behang qua staart en sokken.

Weet je zeker dat het een Merens is of heeft iemand dat gezegd omdat ze zwart is?

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:04

ze is een merens.
En halve ofzo..
Maar daar manen horen wel zo te zijn als bij een merens maar ze heeft zomerexceem en schuurt der manen steeds weg
wel zonde maar ach! :)
ze heeft het karakter wel als een merens.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:19

Pink Lady schreef:
ze is een merens.
En halve ofzo..

Dan is het dus geen Merens ;)

abbeltje schreef:
Zelf vind ik het hele leuke paarden met een bijzonder karakter, eigenwijs, een hele eigen wil maar als je ze goed opvoed en heel consequent bent met ze dan heb je er een goude paard aan, ze zijn echt heel vriendelijk van karakter.!

Denk dat je het goed omschreven hebt. Zo ken ik ze ook.

Voor elk ras zijn liefhebbers te vinden en mensen die er niks aan vinden (of er niet goed mee overweg kunnen).