Ik ga even kijken wat voor haar het beste is dan, want ze kan absoluut niet lekker lopen voor de kar zo, vooral als ik wedstrijden met dr wil gaan rijden.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ga even kijken wat voor haar het beste is dan, want ze kan absoluut niet lekker lopen voor de kar zo, vooral als ik wedstrijden met dr wil gaan rijden.
mammaslamma schreef:Nassie schreef:http://img75.imageshack.us/img75/2773/dscf0008oe1.jpg
Haar hals hadden we ook helemaal geschoren. Het is wel beter als je het iets lager scheert, ik heb het best wel hoog laten scheren.
Dat is wel erg bloot,en dan zonder deken, denk dat je pony niet blij is met jou!
En buiten of binnen, binnen is het ook rond 0 graden, veels te koud voor zo'n bloterik.
Buckje schreef:Nu heb je het tegen mij ? mijn mini heeft huid problemen en staat dag en nacht buiten hij is 3 weken geleden nog geschoren en met -20 stond hij te rillen. Hij moet kaal blijven zijn haar mag niet langer dan een cm aan groeien dan word hij weer down, en word hij ''ziek''.
Buikvlap is klinkklare onzin.![]()
Je kan een model scheren, maar je kan ook helemaal scheren dat is puur wat jij zelf wilt en wat het handigste is tegen over jou pony.
Ik zou de benen + half / heel hoofd behaart laten en de rest allemaal scheren, zo heb ik Buck ook geschoren dit jaar. Werkt super en de zweetplekken (onder de buik/flank & halS) zijn kaal dus ze kunnen goed de warmte kwijt.
Mijn andere (Gezonde) geschoren shetlander heb ik in oktober geschoren die staat nu onder 300 grams.
Sappos schreef:Nassie het lijkt mijn ook erg koud hoor zonder deken. Alleen als je een heel heel smal streepje scheert kan je pony zonder deken. (imo)
lidy schreef:Buckje schreef:je ziet wel duidelijk verschilt tussen zijn benen die flink behaart zijn en zijn lijf.
inderdaad, hij heeft die dikke vacht niet voor niets! en het is ook niet raar dat zijn vacht zo snel weer aan groeit als hij het koud heeft.
Ik heb 2 van mijn pony's ook op deze manier geschoren, maar die staan toch onder een deken hoor!
dat is, zeker met dit weer, geen overbodige luxe.
Buckje schreef:Buikvlap is klinkklare onzin.
Nassie schreef:Sappos schreef:Nassie het lijkt mijn ook erg koud hoor zonder deken. Alleen als je een heel heel smal streepje scheert kan je pony zonder deken. (imo)
Nu zou ik dat idd anders hebben gedaan. Maar ik kan je verzekeren, als de pony het toen koud heeft gehad. Had ze van mij echt een heerlijke deken opgehad, zou mijn dier nooit kou laten lijden ect.
Maar ik snap jullie reacties hierop wel