[TI] Hoeveel willen jullie voor een boek betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JorisA

Re: Hoeveel willen jullie voor een boek betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 00:00

kuzznathalie schreef:
Ja, zoals ik al had opgezocht, gipsy is een britse variant van gypsy.. maar daar gaat het verder niet om, 't is allemaal hetzelfde..
de vraag was wat je voor het boek wil betalen...toch? Haha!

Ja klopt, jij had dat al opgezocht. Maar ik overpeins nu toch om het boek maar Zigeunerpaarden te noemen. Voor de zekerheid....

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 00:03

kuzznathalie schreef:
Ja, zoals ik al had opgezocht, gipsy is een britse variant van gypsy.. maar daar gaat het verder niet om, 't is allemaal hetzelfde..
de vraag was wat je voor het boek wil betalen...toch? Haha!

Klopt, jij had het al opgezocht! Maar ik denk er nu toch over om het boek Zigeunerpaarden te noemen. Voor de zekerheid...

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:30

Voor een paperback vind ik €15,- een mooie prijs, een boek met harde kaft €25,-/€30,-, een boek met idioot mooie foto's en een lay-out om je vingers bij af te likken €45,-/€55,-.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:45

Zigeunerpaarden vind ik persoonlijk niet zo'n 'lekkere' titel, maar goed, dat is maar een mening he Lachen

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:52

Ik denk dat het sowieso niet mee zal vallen om een boek uit te brengen, aangezien de meesten elkaar toch al kennen van bokt en keuringen. Dus de meeste verhalen zijn al bekend. Persoonlijk zou ik nooit zo'n boek kopen, want op bokt is al heel veel te vinden en na te vragen. Zou zo'n boek 1x lezen en het dan zonde van mijn geld vinden, omdat ik er niets meer mee doe....

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:07

Lucy_1 schreef:
Ik denk dat het sowieso niet mee zal vallen om een boek uit te brengen, aangezien de meesten elkaar toch al kennen van bokt en keuringen. Dus de meeste verhalen zijn al bekend. Persoonlijk zou ik nooit zo'n boek kopen, want op bokt is al heel veel te vinden en na te vragen. Zou zo'n boek 1x lezen en het dan zonde van mijn geld vinden, omdat ik er niets meer mee doe....

Omdat de meesten elkaar al kennen is het juist leuk om van elkaar te lezen. En er komen mooie foto's bij!. En ik geef Bij alle persoonlijke stukjes wat meer informatie over de sport op zich, dan leer je elkaars sport kennen. Verder komen er nog wat andere hoofdstukken in over aanverwante zaken, maar die wil ik nog niet verklappen.
Er zijn gelukkig heel veel positieve reacties op mijn voornemen om het boek te schrijven gekomen. Dat geeft mij de moed om ermee door te gaan. Het is gelukkig ook heel erg leuk om te doen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:21

Maar dat lezen doen we hier toch al?

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:28

Caira schreef:
Maar dat lezen doen we hier toch al?

Jawel! Maar niet zo uitgebreid. Ik wil je trouwens nog bedanken. Door die hele Gybsy, Gibsy discussie ben ik er over na gaan denken. Het zou een leuk onderwerp zijn waarom de namen in verschillende continenten anders worden gespeld. Als ik er voldoende informatie over kan vinden tenminste.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:29

Ik begrijp wel wat de meesten bedoelen hier.

Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat er echt speciale dingen in je boek staan, dingen waar mensen hier op bokt niets van weten, of diegene niet via bokt kennen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:35

whahha je blijft het anders spellen dan de originele Gypsy's dat weet je he, en je weet dus ook dat je daar kritiek op gaat krijgen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:35

Een gypsy zal zijn paard ook nimmer tinker noemen, das een uitvinding van die gekke hollanders

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:58

Als je een boek schrijft weet je sowieso dat je kritiek gaat krijgen... en gypsy of gipsy, ach, 't is één pot nat Lachen
Citaat:
Het zou een leuk onderwerp zijn waarom de namen in verschillende continenten anders worden gespeld. Als ik er voldoende informatie over kan vinden tenminste.

Vind ik wel een goed idee Ja

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:58

Stom he? Ik blijf maar Gibsy schrijven in plaats van Gipsy. De b is echt fout hoor! Maak jullie maar geen zorgen. Alle teksten worden straks door een professioneel iemand nagekeken. Dus als het even meezit zijn alle fouten eruit gehaald.
Wat de onderwerpen in het boekje betreft..... Er komt nog meer in dan alleen de sokken fanatiekelingen die jullie allemaal van Bokt kennen. Ik wil alleen niet teveel vertellen. Het moet een verrassing blijven en ik wil ook de concurrentie die meeleest niet aan ideeën helpen.
Ik wil iedereen die op dit item heeft gereageerd heel erg bedanken. Jullie hebben me allemaal ontzettend geholpen. Ik ben overigens nog op zoek naar mensen die iets heel origineels met hun Gipsy horse doen. Een paar mensen die ik heb aangeschreven hebben niet gereageerd dus er is nog plaats.
Denk je dat je iets heel origineel met je dier doet en vind je het leuk om in het boek te komen, aarzel dan niet maar stuur even een mailtje.
Het liefste naar sblproducties@inbox.com
Joris Andergast had ik alleen maar in het leven geroepen om informatie bij niets vermoedende Bokt lezers/ressen los te peuteren en eigenlijk gaat het veel beter als ik het onder mijn eigen naam doe. Dus Joris gaat langzaam aan verdwijnen.

Heel erg bedankt allemaal,

Sandra Boshuizen-Laan
SBL Producties

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:01

vind het erg raar dat jij een schuilnaam hebt aangemaakt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:08

Ik geef voor paardenboeken heel wat uit, ik ben verzamelaar en heb er meer dan 600, en ben in principe ook geinteresseerd, maar wel heel kritisch omdat ik zelf ook schrijfster ben.
Maar voor een goed boek is eigenlijk geen limiet en ik vind de aangegeven topprijs zelfs laag. Zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn. Zeker niet als het boek uitgebreid en redelijk uniek is.

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:41

_janet_ schreef:
vind het erg raar dat jij een schuilnaam hebt aangemaakt.

Je hebt helemaal gelijk en achteraf gezien was het totaal overbodig.
Ik moest in het begin (zo'n vier maanden geleden) mensen hebben die aan een sport deden met hun Tinker en ik vond het zo overdreven om binnen te komen met: Hallo allemaal, ik schrijf een boek. Wie doet welke sport met een Tinker." Het leek me toen beter om onder een schuilnaam heel voorzichtig te informeren naar wat voor een sporten er met een Tinker gedaan konden worden, en vervolgens mensen die heel spontaan waren aan te schrijven met de vraag of ze mee wilden doen.
Achteraf gezien een totaal overbodige actie. Op deze manier gaat het veel beter, spontaner en leuker. Ik heb tenminste tot nu toe ontzettend leuke reacties gehad.
Ach, een ieder zit onder een schuilnaam hier op Bokt. Dus die van mij kon er ook nog wel bij. Of is Janet jouw echte naam?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:49

Ja janet is der echte naam,

Tja ik zou zo`n boek eerst willen doorbladeren, en als er inderdaad veel instaat waarvan we het meeste al wel weten. omdat het gelezen is in verschillende blaadjes en op bokt,
Dan zou ik zo`n boek niet kopen, zou er echt allemaal nieuwe dingen instaan, mooie kwalitatief goede fotos enz enz, rond de 20 a 25 euro.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:55

Janet is mijn echte naam.

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:34

Ik vind de prijzen 'allemaal' wel goed,die van 70 pag. is ook volgensmij wel 'goedkoop' voor de koper. Maar ik heb niet echt veel verstand ervan..

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:37

Hallo allemaal.

Van nu af aan ben ik SBL. Ik heb een waarschuwing gekregen dat ik onder twee namen poste en dat mag niet. Ik had de regels niet doorgelezen. Mijn excuses daarvoor.

Het boek krijgt langzaam vorm. Het wordt rond de zestig pagina’s dik en komt waarschijnlijk in twee uitvoeringen op de markt. Een kleurenuitvoering in paperback met een zachte kaft, die kost rond de 21 euro en een luxe kleurenuitvoering met harde kaft en losse kleurenomslag. Die zal ongeveer 25 euro gaan kosten. Er is nog de mogelijkheid om een zwart wit uitvoering te laten maken (heeft wel een kleurenkaft), die zou rond de 10 euro moeten gaan kosten. Ik weet echter niet of er heel veel interesse is in een zwart wit uitvoering.

Het boek zou eerst eind maart, begin april uit komen maar het ziet er naar uit dat dat niet gaat lukken. Er moeten bij verschillende mensen foto sessies worden gedaan en het weer is daar nu eenmaal nog niet geschikt voor. Maar dat is niet erg, komt het gewoon een maandje later uit.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:50

Leuk! Maar ik denk zelf dat een zwart-wit uitvoering een beetje overbodig is. Foto's komen meestal beter tot hun recht in kleur, sommige zijn wel mooier in zwart-wit maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen als ik in de winkel stond en de keuze had tussen kleur en zwart-wit

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:16

AngelofLove schreef:
Leuk! Maar ik denk zelf dat een zwart-wit uitvoering een beetje overbodig is. Foto's komen meestal beter tot hun recht in kleur, sommige zijn wel mooier in zwart-wit maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen als ik in de winkel stond en de keuze had tussen kleur en zwart-wit

Zoiets dacht ik ook al.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:56

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:52

Lucy_1 schreef:
Heb jij dit boek ook geschreven? Ziet er wel netjes uit de voorkant...

[EA-CO] Kleurenversie "Paardenseizoenen" is eindelijk verkrijgbaar!!

Ja klopt, die is ook van mijn hand. Er is een zwart wit uitvoering en een kleuren uitvoering, als je de link aan klikt ga je direct naar de site waar het te koop staat. Als je daar dan weer "Lees een fragment" aan klikt opent er een pdf file waar je een stukje van het boek kunt lezen.
Voor de kleurenuitvoering is de link:
http://www.wwaow.nl/wwaow/site/bookdetail/?bookid=4967

Voor de zwart wit uitvoering is de link:
http://www.wwaow.nl/wwaow/site/bookdetail/?bookid=4968

In het pdf file waar je een stuk van het boek kunt lezen werkt de scroll balk trouwens niet echt lekker. Je kunt het beste in de witte pagina die je eerst ziet klikken en dan met de pagedown of pijltjestoets naar beneden gaan.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:55

Ik sta daar ook in met een héle mooie foto *\o/*