Nakomelingen gezocht vd hengst Clinton(corrado I x Masetto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Re: Nakomelingen gezocht vd hengst Clinton(corrado I x Masetto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 15:12

Dat bedoel ik.
Dat kost mij mijn zelfvertrouwen en heb ook geen zin om mijn nek te breken

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:14

Nee ik ook niet, maar wat dat betreft heb ik het vertrouwen al wel weer terug. Ik weet dat zij net zo geschrokken is. Het is een 'bitch', maar ze is niet gericht gemeen. Ze heeft daarna zelfs niet weer een poging tot stijgeren gedaan, dus ik denk dat het één keer en nooit weer was.

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:07

xxx88 schreef:
voor de rest ben ik helemaal fan van Clinton en ik zou er zeker mee durven fokken
het enigste wat ik al heb gehoord is dat Clinton veel kleintjes durft geven

Mijn tante heeft een Clintonveulen gehad. Ze hebben hem enkele jaren geleden verkocht. Was echt een superbraaf beestje. Mooi compact gebouwd, niet al te groot dus dat van die kleintjes klopt wel, ik heb er ook nog niet zo´n grote nakomelingen gezien. Maar een vriendin van me kent iemand die 2 Clintonveulens had en die hadden echt een rotkarakter dus ja, het hangt er allemaal wat vanaf want die hengst van mijn tante was echt heel lief en braaf en echt een plaatje.
Ook hier absoluut een fan van Clinton. Een paard mag wat karakter hebben, en daarom bewonder ik Demeersman ook als ruiter, hij durft het tenminste aan om zo´n paard uit te brengen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 11:28

Ik hoor dus verschillende verhalen.
Van het ene uiterste naar het andere uiterste.
Blijft dus wat karakter betreft een gok!!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:02

succes! Jammer dat er bij Edwin Klokman niets te vinden is. Echt een leuke knol!

YVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:13

Ik heb een Clinton x Indoctro uit een supermerrie. Qua karakter kan ik er nog niet zo veel over zeggen omdat ze in de opfok staat. Vooralsnog lijkt ze lastig naar andere paarden maar niet naar mensen. Ze heeft wel een totaal ander karakter dan de andere veulens uit deze merrie. Maar dat waren hengstjes en dit is een merrie. Verder is ze stevig aan de maat. Voor foto's kan je me mailen.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:56

Wij hebben hem meerdere malen(9x) gebruikt, waarvan 1 misschien iets brutaal genoemd kan worden.
Geen enkele luchtzuiger, en dit heb ik ook nog nooit van een andere Clinton gehoord.
Ik ben niet bang om hem te gebruiken en zijn nakomelingen zijn zeer gevraagd voor de sport en de biutenlandse vraag is groot.
Het mag duidelijk zijn dat je hem niet gebruikt als je een recreatie paard wilt fokken.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:27

In welke combinatie hebben jullie m gebruikt,badtothebone??

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:48

Clinton zelf is een draak, zijn nakomelingen vallen (uitzonderingen daar gelaten) redelijk mee qua karakter, t zullen nooit de makkelijkste worden maar ik ken er nog geen die zo 'erg' als paps zijn. Ik zou daarbij wel rekening houden met moeders als die levensgevaarlijk is zou ik toch 2 keer nadenken voor ik daar clinton op zou zetten.

We hebben hadden een 4 jarige clinton x saygon merrie die redelijk braaf is, eerder dom en lomp als gemeen. Die qua exterieur een beetje tegen valt, is geen mooi paard (is ook een groot deel saygon natuurlijk) wel redelijk correct op n behoorlijke onderhals na.

Daarnaast hadden we afgelopen jaar 2 clinton hengstveulens, niet de makkelijkste maar wel braaf.
clinton x wellington x notaris uit de vanck stam, beetje aan de kleine kant (mams is ook niet groot), wel heel mooi, matig bewegen.
clinton x athlet z x saygon uit een niet zo makkelijke merrie waar we een heartbreaker uit hadden die 10x moeilijker was als deze clinton was. Deze was groot genoeg, heel mooi maar ook matig bewegen.

Wat betreft luchtzuigen dat is niet erfelijk wel zijn clintons erg slim en slimme paarden ontwikkelen makkelijker dat soort stalondeugden als je ze niet bezig houdt.

Ik zou met clinton kijken naar een merrie met een correct exterieur, voldoende groot, voldoende bloed, goed karakter, goed tot zeer goed kunnen bewegen en netjes springen. Springmatig is clinton een geweldig dier die dat heel goed vererft. Qua drafwerk (dat vind ik ook belangrijk ookal is het springgefokt) voegt ie weinig toe ik zie veel krabbelaars die te weinig dragen in de draf dus daar zou ik wel aandacht aan geven mbt de merrie.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:51

Ja andere optie Lord Z fijn paard maar alleen op een zeer luxe bloederige merrie! Ik ken verschillende nakomelingen die zo grof groot en lomp zijn dat ik m op dat vlak behoorlijk vind tegen vallen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:18

Idd, ik heb gisteren nog een jaarling Lord Z x Indoctro gezien, die is nu al eens zo breed als z'n moeder.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:29

Hebben er hier ook een lord z fout(je) lopen van nu 2 jaar oud, lijkt eerder kruising belg warmbloed oid echt een drama als je t mij vraagt.

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:23

Reactie van dirk demeersman over clinton..

"Voor 1 keer wil ik als ruiter van Clinton eens reageren. Ik ben blij en fier dat ik ooit zo een paard mocht rijden ! Wat zijn karakter betreft vind ik het allemaal dik overdreven en durf ik te zeggen dat ik hem ken als niemand anders ! Ik heb heel veel van hem geleerd en vooral geleerd dat er een wederzijds respect moet zijn tussen ruiter en paard. Ik ben er zeker van, dat een paard dat niet wil doen wat je van hem vraagt, je onmogelijk, met welke middelen dan ook aan het werk kan krijgen en dat is bij Clinton zeker het geval, ik heb ongeloofelijk veel respect voor hem. Wat hij de laatste ronde in Aken voor mij gedaan heeft, chapeau! Met 39 graden koorts zo een parcour springen dan kun niet zeggen dat hij een SLECHT karakter heeft ! In de fokkerij geloof ik er ook in, ik heb zelf enkele nakomelingen van hem en dat valt toch niet tegen plus dat ik er in het buitenland ook regelmatig tegenkom, dat het geen amateur paarden zijn, daar ben ik het mee eens maar het hangt er maar van af wat je zelf wil! Achter een ruiter zit ook een mens en dus raakt die negatieve kritiek me toch steeds weer. Ik weet ook dat niet iedereen voor Clinton kan zijn maar voor zijn prestaties mag er toch wel wat respect zijn en als vader van één de sterhengsten in Duitsland zal hij het in de fokkerij ook nog niet zo slecht doen zeker !"

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:36

shappoo !! mooie uitspraak, zo denk ik er ook over.

vorige week onze eerst Clinton van dit jaar gekregen zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen (ben ik echt een leek in)
Ben er zeer content mee. Is niet bang en is ook al uit het land gesprongen (ondanks dat het zijn charme had ben ik daar toch niet blij mee.)