fjord buiten 24/7

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: fjord buiten 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:49

Ik heb de dames momenteel 's anchts op stal, het is zo modderig in de wei. Ze geven zelf aan dat ze wel graag naar binnen willen 's avonds.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:11

Mijn fjordenveulen staat 24/7 buiten met een haflinger veulen en een ouder paard. Hebben een schuilstal en onbeperkt hooi.
Ze hebben 1 baal hooi en 1 baal voordroog en ze krijgen 2x per dag 4 handjes veulenbrok
Zielig is die niet :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:26

Mijn fjord staat ook 24/7 buiten ;) en hij vind het prima, want hij kan de hele dag door eten!! (en dat is het belangrijkste heb ik soms het idee haha :+ )
hij staat samen met 2 shetlanders, en ze hebben nu op het moment 1 ha land, en soms staan ze op 7 ha land ;)
wat ze krijgen? umm gras.. :P en 1x in de week (als hij hard getraind heeft in de bak) krijgt hij een halve kilo basis-sportbrok en een halve kilo muesli :) ooh ja en een summerfit koek maar die pakt hij altijd uit zijn bak en legt hem ernaast (volgens mij vind hij hem niet zo lekker..)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:14

Hier nog eentje die buitenstaat! Ook 24/7 zonder probleem samen met een maatje en een schuilstal/stal natuurlijk, maar daar staan ze nu bijna nooit meer in door het mooie weer *D Die twee krijgen een baal hooi per dag, algemene grote voor een baal. En na het werk nog wat luzerne brokjes en een andere soort paardenkorrels, niet van de paardenwinkel, gewoon een soort graan dat erg goed is, komt van iemand die het zelf maakt, vandaar. Maar ze krijgen maar zo'n drie volle handjes, weet niet hoeveel dat weegt :o