Alexx schreef:Arrisje schreef:Op die vraag kan ik heel simpel en snel antwoorden: Ik hoef geen hete dressuurknol, die als ie 2 dagen stil heeft gestaan alle kanten van de bak op rent, omdat ie energie teveel heeft. Een sportpaard die vierkant in de bescherming (hoogstens 1 uurtje) op de wei kan, omdat ie zichzelf anders open kan halen of iets dergelijks. Tuurlijk zijn die Haflingers van ons ook weleens gek en vraag ik me dan af of het heel gezond is wat voor sprongen ze maken, maar dat hoort erbij. Elk paard is weleens gek. Ben in een half jaar tijd van de L1 in de M1 gekomen met die gekke blondy van mijn moeder en hou het voorlopig nog niet voor gezien. Daarbij vind ik het ook nog eens niet stoer om met de zoveelste KWPN'er aan te komen op wedstrijd. Nee, voor mij een bewuste keuze; Haflingers only!
dit is echt klinklare onzin, het is gewoon hoe je zelf met je paard om gaat. Mijn sportpaard staat nu in de vrieskou gewoon naast mijn haflinger buiten, ik rij haar momenteel niet omdat de grond bevroren is. Ze staat iedere dag gewoon buiten en heb geen gedonder met haar. Ze is iets heter als ik haar op stal zet en dan niet rij, maar dat is mijn haflinger net zo. Verder zijn het de mensen die met hun paarden tutten, niet de paarden die het nodig hebben!
Dat kan.. Mijn persoonlijke ervaring met hete dressuurpaarden is niet zo best, heb er heel wat meegemaakt op handelsstallen.. En misschien dat ik ze daarom graag over 1 kam scheer, maar voor mij een duidelijke reden om niet voor een sportpaard te gaan..
!
, maar vind absoluut niet dat je met haflingers in het nadeel zit.
.
Nick gaat er niet om weg, die loopt super lekker zijn rondjes mee in de western!