Hengst Valeur D of Avaleur of Valeur...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vally2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:02

ja dat klopt :D , maar ik ben zo benieuwd van voor die tijd of er nog wat over hem bekend is. Ruby heeft heel veel over hem geschreven en foto's geplaatst, da's leuk!

Vally2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:43

hahahaha wat veel antwoorden allemaal :D Maar ik had ook al wel een beetje opgezocht over Valeur D/Avaleur en die ik bedoelde was inderdaad de schimmel die nooit gecastreerd is. Dan heb ik nog een vraagje wie heeft er nog meer een pony van Els v.d ZOnnehoeve?? Ik kan over haar zo weinig vinden ;(

Vally2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:48

mental11 schreef:
Hoihoi,
Ik ben op zoek naar foto's en info over deze hengst.
Het is een zoon van Abgar XX, welbekend om (het doorgeven van) een niet bepaald perfect uiterlijk (krom achterbeen, onderhals), lastige karakters en laat rijp. Eenmaal voor je gewonnen schenen de nakomelingen tot geweldige prestaties in staat.
Valeur/Avaleur heeft onder de naam Valeur D internationaal gesprongen onder Wout Jan van der Schans.
Tot zover wat ik over deze hengst weet.
Ook ben ik geinteresseerd in inlichtingen en foto's van familieleden!
Er staat hier een dochter van hem, foto's volgen nog (eerst wat beter weer om goede foto's te maken)

Hoi ik heb waarschijnlijk een zoon hem en ik ben opzoek naar foto's van valeur D, avaleur. Ik heb een pony van de Zonnehoeve vader Valeur D moeder Els v.d. Zonnehoeve. Ik heb van zijn moeder wel foto's gevonden maar van zijn vader niet. Ik zou het wel grappig vinden om foto's van zijn vader te hebben.

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:55

Zelfde bij mij: kan geen foto's van Valeur D / Avaleur vinden...

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:32

Deze foto heb ik een tijdje geleden ergens op internet gevonden:
Afbeelding

Ik heb een zoon van Valeur D, in het paspoort van mijn pony trouwens als Avaleur genoemd.
Upset v/d Zonnehoeve, (moeder is een connemara, Moony v/d zonnehoeve) gefokt door jet1 op bokt.
Mijn pony kan waanzinnig springen, zou ook heel geschikt zijn voor sgw, maar daar heb/ ben ik helaas geen ruiter voor.
In de dressuur heeft hij zich al bewezen (Z1 met winst) en voor de endurance blijkt hij ook zeer geschikt, een echte allrounder dus :D
Echt een superfijn paardje om te rijden, vreselijk slim, taai en mét karakter.