Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
terwijl mijn andere (wintervacht) gewoon in de blub gaat rollen 
Nassie schreef:Haha ik dacht; als ze mss een deken om heeft dat ze dan wat minder norrig is.
Elk jaar vraag ik me weer af wat er met haar aan de hand is als ze zo verschrikkelijk chagerijnig is. Maar dan kom ik er achter dat het aan het weer ligt..
*Zucht* Prinsessenpoown!
Je hebt trouwens een leuke pony, ik dacht dat hij kale plekjes had. Maar dat zijn vlekjes?
Buckje schreef:Dan zijn alle paarden die een deken dragen zeker ook zielig Suuzepuus ?![]()
Even ontopic; Als jou shetlander gewoon gewend is buiten te staan zonder deken hoef hem nu echt geen deken op te leggen, sterker nog je zou hem in de war maken.. Hij heeft nu zijn eigen jas (wintervacht) gemaakt die zo dik is dat ze daar echt wel tegen kunnen, tenslote blijft de sneeuw en regen er bovenop liggen, en worden ze niet koud en nat op de huid.
Mijn shetlanders staan onder een deken, omdat ze geschoren zijn en voor de kar lopen, waarvan 1tje elk jaar geschoren moet worden ivm huidproblemen. Maar als dat niet zo was had hij lekker zonder deken gelopen, ze worden toch wel een beetje in hun bewegingen beperkt met deken.
) en had dus ook een deken om in de winter in de wei. Toen we hem kochten zat er ook een regendeken, staldeken, winterdeken, zweetdeken, zomerdeken, exceemdeken (ja die exceem deken heeft ie sowieso wel nodig in de zomer maar oké) en alle dekens die je zo ongeveer maar kan bedenken bij waardoor ik toch het idee kreeg dat hij op het gebied van dekens om het zo maar te zeggen nogal "verwend" was.
)
kim18a schreef:mijn shetlander ik kwam vorige week ofso(toen had het heel erg hard gevroren) en ik kwam 's ochtends de wei in gelopen stonden ze allebei met (ECHT) ijsspegels aan hun konten in de wei en mijn shetlander die stond er helemaal te rillen.. weet iemand wat ik daar tegen moer doen dat ze niet weer onder het ijs komen?
groetjes kim
russel schreef:Ik zit dus in een dilemma, mijn paarden kunnen niet buiten blijven, de wei is ook zo slecht dat ze daar ook niet op kunnen, dus in de paddock staan. De wei hoop ik in de loop der jaren bij stukken op te knappen zodat ze wel in de winter een stukje hebben, iig de shet.
Nu is het zo dat ik hem regelmatig nat op stal moet zetten en het is een frisse stal. Duurt dus uren eer hij droog is. Nu hoest hij dus![]()
en ik ben dus nu bang dat hij verkouden gaat worden. Hij staat dus stil, dus warm lopen en droog lopen gaat dus niet op stal en daardoor ben ik nu dus op andere gedachten gekomen om hem in de regen en sneeuw een regendentje op te gaan doen, zodat hij iig droog op stal kan staan.
Ik ben zeker van mening dat shet voldoende haar hebben en echte die-hards zijn, maar een zieke shet tegen wil en dank wil ik dus ook niet.
Hebben meer mensen dit zo ervaren en doen nu regendekentjes op bij slecht weer??
Tat_jana schreef:ik heb mijn shetlanders net zo dik in de dekens als mijn rijpony's