stamboom goed of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: stamboom goed of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:12

Enne, je ziet jezelf of je dochter in staat tot het beleren? Heb je daar je gedachten al eens over laten varen???

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:22

papier vind ik niet echt interessant om mee te fokken, maar het kan zeker een leuk sportpaardje worden!
verder vind ik 1700 een redelijke prijs voor een gewone 2 jarige. handelaar of niet het is altijd verstandig om te laten keuren.
ben trouwens wel benieuwd hoe die er uit ziet Haha!

condor1962

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:16

mijn dochter heeft redelijk wat ervaring met jonge paarden, en goede begleiding

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:38

dan zal het afhangen van de karakter van het paardje Pling
gewoon gaan kijken lijkt mij! je kunt daarna altijd nog beslissen of je doorgaat en em laat keuren...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:14

condor1962 schreef:
waarom ?

ik vraag me af waarom dit paard bij van der poll terecht is gekomen.

ik wil donderdag gaan kijken en neem een deskundige mee en als het wat blijkt te zijn zal ik haar zeker klinisch laten keuren.

ben je nog wezen kijken?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:23

Bestaat dit paard uberhaupt wel????

Paard is geboren in 2006 en een KWPN'er?????
Dan begint het nummer van het paard toch met 06.nummer....

Dit is het nummer wat er staat: 52800306.07013 VB
Moeders nummer: 95.6399
Merrie geboren in 1995 en dus een echt KWPN'er qua nummer.....

Ligt dit aan mij, of is het gewoon een foutief nummer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:27

Dat ligt aan jou. Dat is al een paar jaar veranderd.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:28

Het paard bestaat! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:32

Vind het geen apart papier, integendeel, voor de fok geheel oninteressant.
Dat is iets waar je rekening mee moet houden, mocht het niet gaan klikken, dan zit je met een paard dat niet veel meer op zal leveren dan dat ie nu kost.

Als het een leuk dier is, zou ik m omwille van het papier niet laten staan, je zoekt immers een recreatief sportpaardje, als ie goed in verhouding is, en rontchenologisch oke, dan heb je wellicht een leuk dier eraan.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:34

lupicor is een goede hengst! maar zoals anderen hier al zeggen, op papier is een paard niets Knipoog

een goede keus dat je het paard laat keuren! succes er verder mee Knipoog

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:45

[***] schreef:
Dat ligt aan jou. Dat is al een paar jaar veranderd.

Oke, dat wist ik niet. Mijn merrie heeft dat namelijk wel zo.

Verder vind ik het papier absoluut niet interesant, maar wil niet uitsluiten dat het geen interesant paard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:51

crossmonster schreef:
Vind het geen apart papier, integendeel, voor de fok geheel oninteressant.
Dat is iets waar je rekening mee moet houden, mocht het niet gaan klikken, dan zit je met een paard dat niet veel meer op zal leveren dan dat ie nu kost.

Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Beestje kost maar 1700 euro, als het een fijn bewegend en braaf dier is brengt ze goed doorgereden of op wedstrijden uitgebracht het veelvoudige op! Een hele hoop mensen kan een papier geen ruk interesseren als een paard eenmaal presteert! Liever een goede met dit papier, dan een Gribaldi die niet lopen kan of een Jazz met een gebruiksaanwijzing.
Fokmerrie's met een goed papier die niet presteren brengen ook geen geld op momenteel. En dan moet je voor een 2 jarige heel wat meer centen neertellen.

En als ze per ongeluk apart springt, wat zomaar kan met deze afstamming, dan maalt er niemand om het papier als ze het parcours rondwappert.

In een minder geval, is het gewoon een aardig dier en dan is de verkoopprijs voor een leuk en jong recreatiepaard altijd nog hoger dan 1700 euro. Als je de mogelijkheid hebt om het dier zelf op te leiden, dan is dit geen slechte gok, de merrielijn is goed te noemen. Het papier is alleen niet commercieel, maar dat zegt niks over de werkelijke kwaliteit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:55

Een dier komt niet voor niets op een handelsstal, daarom ga ik er vanuit dat de kwaliteiten minimaal zijn . Natuurlijk kun je altijd dromen dat je voor een habbekrats een topper koopt,maar hoe groot is die kans wel niet ? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:01

Er zijn verhalen zat van fokkers die hun hengstenmoeders van de veemarkt hebben of uit het weiland bij een hobbyboertje, alles kan.

Er is geen markt voor 2 jarigen, deze heeft geen papier dat in de mode is, ze is niet zwart, het zegt niks over de kwaliteit van het dier dat ze bij een handelaar staat.
Bovendien kan je op een goede merriestam een ezel zetten en nog een leuk paard krijgen, dus op basis van het papier ervanuit gaan dat de kwaliteiten minimaal zijn, is ontzettend bekrompen.
(en met jou het gros van de paardenkopers die liever een slechte zwarte hebben dan een goede vos, of liever een beroerde Jazz uit een waardeloze moederlijn dan een merrie als deze)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:03

Ik heb een hekel aan Jazz, dus dat gaat niet op janne Knipoog

Verder ben ik gewoon reeel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:07

En ben je al wezen kijken Condor?
Wat zijn de wensen van je dochter?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:13

[***] schreef:
Er zijn verhalen zat van fokkers die hun hengstenmoeders van de veemarkt hebben of uit het weiland bij een hobbyboertje, alles kan.

Er is geen markt voor 2 jarigen, deze heeft geen papier dat in de mode is, ze is niet zwart, het zegt niks over de kwaliteit van het dier dat ze bij een handelaar staat.
Bovendien kan je op een goede merriestam een ezel zetten en nog een leuk paard krijgen, dus op basis van het papier ervanuit gaan dat de kwaliteiten minimaal zijn, is ontzettend bekrompen.
(en met jou het gros van de paardenkopers die liever een slechte zwarte hebben dan een goede vos, of liever een beroerde Jazz uit een waardeloze moederlijn dan een merrie als deze)

Hier heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen!

Plus dat het papier helemaal zo slecht niet is dan dat de meeste hier doen overkomen!
Ik zou zeker gaan kijken en hem waarschijnlijk voor 15 a 1600 euro meenemen, of hij moest wel erg tegenvallen.
En weet je: ik zou er ook nog gerust een veulen mee durven fokken ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:18

shan schreef:
Plus dat het papier helemaal zo slecht niet is dan dat de meeste hier doen overkomen!

Onbekend maakt onbemind. Als men de namen niet kent is het gelijk een slecht papier.
Terwijl het een goede moederlijn is, dat is belangrijker dan een bekende vader.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:21

Quir schreef:

Wat is daar fout aan, dat is toch ook een 06.
528003 06.07013

Het enige dat er fout aan is, is het VB dat er achter staat

shan schreef:
Ik zou zeker gaan kijken en hem waarschijnlijk voor 15 a 1600 euro meenemen, of hij moest wel erg tegenvallen.

Dan ben je volgens bokt helemaal slecht bezig Knipoog Fokken met een merrie die niet minimaal ster en prok is. En om ster te worden moet deze al veel meer laten zien dan een gewone vb merrie

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:37

Ik ben niet voor Bokt bezig maar voor mezelf! Haha!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:01

Nicole288 schreef:
Quir schreef:

Wat is daar fout aan, dat is toch ook een 06.
528003 06.07013

Het enige dat er fout aan is, is het VB dat er achter staat

shan schreef:

Dan ben je volgens bokt helemaal slecht bezig Knipoog Fokken met een merrie die niet minimaal ster en prok is. En om ster te worden moet deze al veel meer laten zien dan een gewone vb merrie

Ehm klopt zo, niet goed genoeg gekeken. Bloos

Ik zeg niet dat het een slecht papier is, maar voor mij geen interessant papier.
En ik kan niet oordelen op een papiertje waar alleen pappa's en mamma's op staan.
Voor een fokmerrie, kijk ik wat voor papier er achter zit en dan kijken naar het paard hoe het dier is.
Voor een recreatie of sportpaard kijk ik niet naar papier, maar eerst naar het dier, zit er leuk papier bij oke..
Al heb ik vaak voorkeur voor sommige afstammingen.. Die paarden spreken mioj 9 van de 10 x gewoon aan..
Mijn merrie is OOSeven, maar bijna allee OOSeven's vind ik erg leuk!

Je moet gewoon kijken wat voor dier het is en of het is wat jij wilt, wat voor papier er dan bij zit?? Whatever.

Even ter voorbeeld, had er hier iemand ooit Welt As gekend als Bonfire er niet geweest was? En ken je meer Welt As nakomelingen?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:03

Jammer dat TS niet komt vertellen hoe het afgelopen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:30

Ik ben ook wel benieuwd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:45

En ik heb al een keer een heel leuk veulen gezien van Lacco Ameno. Dus waarom niet?
Wie weet is het een leuk sportpaard, en kun je er ook nog een keer mee fokken.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:57

Gelet op mijn persoonlijke ervaringen met van der Poll kan ik vertellen dat ik diep respect heb voor hem en zijn vrouw. Natuurlijk kan er een paard tussen zitten wat een keer niet goed is maar ik heb er twee toppers weg voor een kleine prijs. Het motto van van der Poll is liever 10 paarden verkopen voor een kleinere prijs, dan 2 keer een dure. Door de verkoop van die kleinere wordt je netwerk enorm groot. Ik ken topruiters die paarden bij hem weg hebben, die je na een 2 jaar door hun gereden te zijn zeer duur verkocht zijn.

Ik ben heel blij met mijn paarden, en kan iedereen aanraden om eens bij hem te gaan kijken voor een leuke prijs. Ik kocht er zelf een merrie met een vrij korte moederlijn, wel 4 ggk hengsten, meerdere isp paarden en zelf een olympiade paard voor 1200 euries omdat ze tegen de hand was. Overbite verwijderd tanden gevlakt drie maanden rust en frustraties weg laten zakken, alles van het begin af aan oppakken, z2 dressuur en z springen in 2 jaar. Zegt voldoende, merrie staat nu in de fokkerij, heeft nu 2 veulens gebracht, waaronder een hengst van epilot en die loopt nu ook verdienstelijk in de sport.

Al met al respect voor deze man die het een tandje rustiger doet door de tand des tijds.